Wiadomości

Alfa Romeo notuje rekordowy miesiąc – listopad 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-06
Wiadomości

Renault Master E-Tech w służbie mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-09
Wiadomości

Citroën C5 Aircross z cenną nagrodą dla najlepszego samochodu Carwow w Wielkiej Brytanii

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05
Wiadomości

Dacia na czele, Renault drugie. Ranking sprzedaży marek grup Renault i Stellantis po 10 dniach grudnia 2023 r.

autor Tomasz Nowicki
2023-12-11
Wiadomości

Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI

autor Tomasz Nowicki
2023-12-10
Wiadomości

Citroën SM na wystawie poświęconej życiu i twórczości Roberta Oprona

autor Tomasz Nowicki
2023-12-09
Testy

Test: Peugeot 5008 1.2 136 KM mHEV Active Pack. Hybrydowy samochód dla większej rodziny

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05

Najnowsze komentarze

  • Bodzio - Nowy Citroën ë-Berlingo (2024) – metamorfoza na zewnątrz i w kabinie
  • Citro Polonezo - Nowy Citroën ë-Berlingo (2024) – metamorfoza na zewnątrz i w kabinie
  • Adam - Test: Peugeot 508 SW PSE PHEV 360 KM. Rodzinny samochód sportowy, lepszy niż Alfa Romeo
  • czytacz - Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!
  • Sylwio - Używane Renault Laguna II – tania klasa średnia. Czy warto kupić?
  • Pjoter - Dacia na czele, Renault drugie. Ranking sprzedaży marek grup Renault i Stellantis po 10 dniach grudnia 2023 r.
  • Franek - Ile realnie pali Peugeot 5008 z nowym silnikiem 136 KM mHEV na autostradzie?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Opel zdobywa nagrodę Niemieckiej Federacji Sportów Motorowych 2023 za zrównoważony rozwój

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-20
w Wiadomości, Opel
Czas czytania 4 minut
22 2
A A
0
  • Jury doceniło pionierską koncepcję rajdu ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”

  • Nagrodę odbiera product manager Opla Corsy, Helen Walter

Opel Automobile GmbH otrzymał ogromne wyróżnienie: jury złożone z ekspertów Niemieckiej Federacji Sportów Motorowych (DMSB) przyznało marce z Rüsselsheim nagrodę DMSB 2023 Sustainability Award (za zrównoważony rozwój). W ten sposób najwyższe niemieckie władze zajmujące się sportami motorowymi doceniły pionierską koncepcję jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych  ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”, w którym startuje niemalże identyczna jak seryjnie produkowana wersja elektryczna Opla Corsy Rally Electric. W imieniu firmy nagrodę odebrała Helen Walter, product manager Corsy.

„Jesteśmy zaszczyceni tą nagrodą i dumni z naszego pionierskiego projektu w elektrycznych sportach motorowych” – powiedziała Rebecca Reinermann, wiceprezes Opla ds. marketingu. – „Wspólnie z naszym partnerem ADAC od trzech lat organizujemy jedyny na świecie jednomarkowy rajdowy puchar samochodów elektrycznych. Koncepcja rajdu samochodów zbliżonych do tych produkowanych seryjnie pozwala nam zademonstrować osiągi naszych modeli, zwłaszcza Opla Corsy Electric, i podkreślić, że elektromobilność może być nie tylko zrównoważona, ale także dynamiczna i po prostu przynosić radość. Świadczy o tym także zaangażowanie różnorodnych, międzynarodowych zespołów. Rajdy to sport dla klientów i, podobnie jak Opel, bardzo przystępny. Nagroda DMSB Sustainability Award jest dowodem spójności naszego programu sportów motorowych”.

„Jury i komitet wykonawczy DMSB zgadzają się, że Opel Automobile GmbH z odwagą i pionierskim duchem wdrożył ten bezprecedensowy projekt, tworząc Corsę Rally Electric i związaną z nią infrastrukturę. Dla sportów motorowych koncepcja ta jest cenna nie tylko z technicznego punktu widzenia, ale także wyznacza jedną ze ścieżek prowadzących do przyszłościowego sportu rajdowego. Jury doceniło innowacyjny charakter projektu i fakt, że zawody w sportach motorowych samochodów z napędem elektrycznym odbywają się już dzisiaj” – powiedział dr inż. Karl-Friedrich Ziegahn, przedstawiciel prezesa Niemieckiej Federacji Sportów Motorowych (DMSB) ds. ochrony środowiska.

ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” rozpocznie swój czwarty sezon w 2024 roku. W ubiegłym sezonie, zespoły z siedmiu krajów pokazały doskonałe osiągi i wyjątkową niezawodność Corsy Rally Electric o mocy 100 kW/136 KM i momencie obrotowym wynoszącym 260 Nm podczas ośmiu wyścigów, które odbyły się w Niemczech, Austrii, Francji i Szwajcarii. Silnik elektryczny, akumulator, falownik i ładowarka pokładowa pochodzą z pojazdu seryjnej produkcji, co również obniża koszty dla prywatnych zespołów.

Podczas zawodów, samochody są ładowane ekologiczną energią elektryczną ze zrównoważonej infrastruktury ładowania. Energia jest pobierana z publicznej sieci średniego lub niskiego napięcia i kierowana za pośrednictwem własnego transformatora do maksymalnie 18 stanowisk ładowania w parku serwisowym. Każdy samochód ma zatem do dyspozycji własne źródło zasilania, co umożliwia jednoczesne ładowanie i serwisowanie samochodów rajdowych. Innowacyjne rozwiązanie umożliwia szybkim samochodom elektrycznym z Rüsselsheim lokalnie bezemisyjną jazdę.

Sprawdź, jakie modele bezemisyjne oferuje Opel na polskim rynku

„Dzięki ADAC Opel Electric Rally Cup od trzech lat pokazujemy, że nasza pionierska koncepcja, dzięki której jesteśmy pierwszym producentem na świecie oferującym jednomarkowy puchar samochodów elektrycznych sprawdza się” – powiedział dyrektor Opel Motorsport, Jörg Schrott. – „Nasze Corsy Rally Electric są niezawodne i szybkie na najbardziej wymagających trasach rajdowych w Europie. Z niecierpliwością czekamy na sezon 2024, w którym ADAC Opel Electric Rally Cup będzie miał jeszcze bardziej międzynarodowy charakter”.

 

 

źródło: Stellantis Polska

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Mocny listopad 2023 marki Jeep na polskim rynku

2023-12-11

25 lat temu we Włoszech wprowadzono do sprzedaży Opla Corsę kombi

2023-12-11

Jeep Renegade 4xe odkrywa trzy malownicze drogi „Les Corniches” Riwiery Francuskiej

2023-12-11

Stellantis chce udostępniać nasze dane wszystkim. A właściwie sprzedawać

2023-12-10
Tagi: Corsa-enagrodaOpelrajdSportStellantis
Udostepnij8Tweet5Udostepnij1
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI

    4437 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1109
  • Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!

    1786 udostępnienia
    Udostepnij 714 Tweet 447
  • Akcja serwisowa Citroën, Peugeot, DS Automobiles, Fiat i Opel z silnikami diesla. Milion aut z BlueHDi wezwanych do serwisu

    5358 udostępnienia
    Udostepnij 2143 Tweet 1340
  • W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?

    1826 udostępnienia
    Udostepnij 730 Tweet 457

Testy samochodów

Renault Megane
Renault - testy i opinie

Test: Używany Renault Megane 1.4 TCe 130 KM 2011 Grandtour – idealne auto dla rodziny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-07-30
Opel Astra
Opel

Test: Opel Astra 1.5 Diesel 122 KM. Czy rywal Renault Megane jest wart uwagi? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-04-09
Renault - testy i opinie

Renault Twingo GT 0.9 TCe 110 KM EDC – szalony maluch. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-08-17
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS3 Cabrio 2013 1.6 THP 155 KM – kabriolet w wersji ekstremalnej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2013-08-12
Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroen C1 1.2 82 KM II generacji (2014 -) Alternatywa dla transportu miejskiego. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-10

Najnowsze komentarze

  • Bodzio - Nowy Citroën ë-Berlingo (2024) – metamorfoza na zewnątrz i w kabinie
  • Citro Polonezo - Nowy Citroën ë-Berlingo (2024) – metamorfoza na zewnątrz i w kabinie
  • Adam - Test: Peugeot 508 SW PSE PHEV 360 KM. Rodzinny samochód sportowy, lepszy niż Alfa Romeo
  • czytacz - Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!
  • Sylwio - Używane Renault Laguna II – tania klasa średnia. Czy warto kupić?
  • Pjoter - Dacia na czele, Renault drugie. Ranking sprzedaży marek grup Renault i Stellantis po 10 dniach grudnia 2023 r.
  • Franek - Ile realnie pali Peugeot 5008 z nowym silnikiem 136 KM mHEV na autostradzie?

Zobacz też

Auto Nostalgia 2020 – Citroën CX, C15 i Peugeot 205 GTi

ERC: Robert Kubica zdobywa cenne doświadczenia na Rajdzie Wysp Kanaryjskich

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 48/2007

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.