Dynamiczne oświetlenie zakrętowe realizowane jest dzięki modułom biksenonowym, wychylnym w zakresie 15 stopni (w zależności od promienia pokonywanego łuku i warunków jazdy). Dzięki innowacyjnej technologii lamp głównych podczas pokonywania zakrętów przestrzeń oświetlana przez światła mijania jest niemal dwukrotnie większa niż przy lampach konwencjonalnych.
Kierowca ma więc dużo więcej czasu na rozpoznanie przebiegu drogi oraz ewentualnych przeszkód – i na odpowiednią reakcję. Aktywne oświetlenie zakrętowe funkcjonuje zarówno w trybie świateł mijania, jak i drogowych. Jego zachowanie jest uzależnione od aktualnej prędkości pojazdu: kąt wychylenia oraz prędkość tego wychylania dostosowywane są automatycznie do najróżniejszych sytuacji drogowych, jak jazda po krętych drogach międzymiastowych, na autostradzie – lub manewrowanie na parkingach.
Zobacz: Lampy do Citroenów i Renault z Kostrzynia
Dynamiczny system poziomowania reflektorów głównych jest gwarancją, iż reflektory zawsze zachowają nakazane przepisami poziomowanie – zarówno przy zmianie obciążenia pojazdu, jak też przy ruszaniu i hamowaniu. Nie ma więc groźby oślepiania jadących z przeciwka.
Tylne lampy zespolone ze światłowodami i diodami świetlnymi LED
Kształt tylnych lamp zespolonych C4 Picasso przypomina żagiel. Hella dostosowała technologię oświetleniową wnętrza lampy do tego płynnego kształtu zewnętrznego. Wraz z segmentami LED umieszczonymi w górnych, środkowych i dolnych fragmentach światłowodów, funkcję tylnych świateł pozycyjnych przejmują cztery trójwymiarowe, plastikowe, światłowodowe pryzmaty, ułożone równolegle, trójwymiarowo.

Segmenty LED są wyposażone w cztery diody świetlne każdy. Światło cofania i kierunkowskazu umieszczone są pod gładką szybą po prawej, obok światła pozycyjnego. Do tych funkcji, podobnie jak to jest w przypadku światła stopu po prawej na dole, źródłami światła są tu 21-watowe żarówki.Hella zaprezentowała swe trójwymiarowe „pryzmaty“ po raz pierwszy na salonie IAA 2005 we Frankfurcie. Ta innowacja pozwala na tworzenie tylnych lamp zespolonych o ekstremalnie płaskiej konstrukcji, co oznacza jeszcze silniejsze podkreślanie wyjątkowych kształtów auta.
Przyjazne oświetlenie wnętrza
Podczas tworzenia oświetlenia wnętrza nie ma mowy o jednym decydującym czynniku – ważne są wszystkie. Z jednej strony, technika daje projektantom wnętrza nowe możliwości tworzenia niezwykłych lampek, światełek czy deseni i aranżacji. Z drugiej jednak, dyskretne oświetlenie podkreśla przestronność kabiny podczas jazdy w ciemności, czemu towarzyszy poczucie większego bezpieczeństwa. Ponadto dobrze dobrane światło pozwala oczom pasażerów auta na lepsze dostosowanie się do jazdy nocnej. W ten sposób gdy na oczy kierowcy padnie światło z lamp pojazdu jadącego z przeciwka, szybciej reagują one na zmiany intensywności oświetlenia. Przyczynia się to do podniesienia poziomu bezpieczeństwa. W Citroënie C4 Picasso hellowska koncepcja oświetlenia wnętrza wykorzystywana jest w kokpicie, w schowkach ponad zasłonami przeciwsłonecznymi oraz w tapicerce drzwiowej.
Zobacz: Był Citroën GS, BX a nawet C4 Picasso, jest Fiat Doblo. 16-milionowe auto z fabryki w Vigo
Standardowym wyposażeniem C4 Picasso jest pojemnościowy sensor oświetlenia schowka w desce rozdzielczej. Jest to urządzenie decydujące o włączeniu oświetlenia na bazie szacunku objętości wnętrza schowka. Dzięki temu np. sensor wyczuwa wsuwaną do schowka dłoń nawet wówczas, jeśli jest on zasłonięty jakimś przedmiotem. Szybkość reakcji czujnika, jego czułość i sposób oświetlania można regulować w zależności od wymagań kierowcy. Ta koncepcja oświetlenia doskonale nadaje się do zastosowania we wszelkich schowkach – na mapy, w konsoli środkowej czy w desce rozdzielczej.
Zobacz: Aktualna oferta Citroën. Nowości, promocje
Najnowsze komentarze