W sytuacji wymagającej jak największej bliskości w stosunku do tego, co dzieje się w terenie, zmiana ta pozwoli wzmocnić zarządzanie operacyjne w firmie.
Patrick Pélata będzie kierował dyrekcją ds. operacyjnych. Będą mu podlegali wszyscy członkowie Komitetu Wykonawczego Renault oraz liderzy regionów. Natomiast strategiczne decyzje oraz nadzór operacji finansowych i kontakty zewnętrzne pozostaną w rękach Carlosa Ghosna.
Dzięki doskonałej znajomości koncernu Renault, w którym rozpoczął swoją karierę zawodową, dzięki naszej świetnej wzajemnej współpracy i ogromnemu zaangażowaniu w Kontrakt Renault 2009 Patrick Pélata dysponuje niezbędnym doświadczeniem oraz ma moje pełne zaufanie, co pozwoli mu z powodzeniem zrealizować powierzone mu zadanie – oświadczył Carlos Ghosn.
Rok 2008 jest przełomowym rokiem w historii przemysłu motoryzacyjnego. W tej sytuacji postęp osiągnięty od początku wdrożenia Kontraktu Renault 2009 stanowi solidny fundament pod przyszły rozwój koncernu.
Urodzony 24. sierpnia 1955 r., Patrick Pélata ukończył renomowane szkoły wyższe Ecole Polytechnique i Ecole Nationale des Ponts et Chaussées. Ma również tytuł doktora nauk społeczno-ekonomicznych Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales w Paryżu. Swoją karierę w Renault rozpoczął w 1984 r. jako kierownik wydziału w zakładzie we Flins. W latach 1985-1998 zajmował różne stanowiska w pionie inżynieryjnym, m.in. pracując nad projektem Twingo. W 1998 r. został dyrektorem ds. rozwoju inżynierii pojazdowej i wszedł w skład Komitetu Dyrektorów Renault. W 1999 r., po powstaniu Aliansu Renault i Nissana, przeszedł do Nissana w Tokio jako zastępca dyrektora generalnego ds. planu, produktów, designu i programów oraz został członkiem Komitetu Wykonawczego Dyrekcji (Executive Committee and the Board of Directors) w spółce Nissan Europe. Dnia 1. lipca 2005 Patrick Pélata został mianowany zastępcą dyrektora generalnego ds. planu, produktów i programów Grupy Renault i wszedł do Komitetu Wykonawczego Grupy. 1. września 2008 został mianowany liderem Komitetu Zarządzającego Regionu Europy.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze