Już w 1991 roku pojawiła się seria „S”, wyposażona w sportową skrzynię biegów. Właśnie na tych autach wielu zawodników wzięło udział w wyścigach zaliczanych do Coupe de France.
W następnym roku model z silnikiem 1.8 o mocy 75 KM zdobył mistrzostwo marek w Rajdowych Mistrzostwach Francji.
1993 rok przynosi najbardziej ceniony przez kolekcjonerów model Clio Williams ze 110-konnym silnikiem. Limitowana seria 2500 aut – lakierowanych na niebiesko, sygnowanych złotym napisem Williams i felgami w takim kolorze – wzbudza podziw do dziś.
Nie tylko design tego modelu robił wrażenie na kibicach, ale także silnik o mocy 147 KM.
Na jego bazie przygotowano rasowy rajdowy model Clio Maxi.
Sukcesy sportowe Maxi zachęciły szefostwo firmy do zbudowania kolejnej wersji: Clio Renault Sport V6 z centralnie umieszczonym dwulitrowym silnikiem o mocy… 239 KM. W przypadku tego modelu trzeba było nieco zmodyfikować wymiary nadwozia – zadania podjęła się specjalistyczna firma TWR. Poszerzono je o 171 mm, obniżono zawieszenie o 52 mm, zwiększono rozstaw osi o 38 mm oraz poszerzono rozstaw kół o 110 mm z przodu i 138 mm z tyłu. Oczywiście, zastosowano 17-calowe obręcze.
Nic dziwnego zatem, że wersja „cywilna” z silnikiem 210 KM, jak i wersja „rajdowa” o mocy 239 KM przysporzyły wiele emocji fanom sportowej jazdy.
Od trzech lat Renault wróciła na trasy rajdowe modelem RS 3. Długoletnie doświadczenie działu sportowego firmy pozwala przypuszczać, że sukcesy tego auta podtrzymają chlubną tradycję. Wśród wielu kierowców, którzy chcą zmierzyć się z legendą Clio, jest znany wybrzeżowym kibicom duet rajdowy Maciej Lubiak i Marcin Jastrzębski.
Już 14 maja, podczas pierwszej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – rajdzie ELMOT, zobaczymy możliwości ekipy Renault Zdunek Rally Team.
Źródło: Renault Zdunek Rally Team
Najnowsze komentarze