Model 207 RC został wprowadzony na rynek wczesną wiosną i jest kontynuatorem legendy małych samochodów sportowych – 205 GTi z lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia oraz ostatnio sprzedawanego 206 RC, które cieszyły entuzjastów motoryzacji i powodowały zadumę wśród kierowców wersji o mniej burzliwym temperamencie.
Ten nowy samochód sportowy jest naturalnym współczesnym wcieleniem kompaktowego pojazdu o silnym temperamencie. Wyrafinowana technologia w nim zastosowana – owoc doświadczenia firmy Peugeot – tworzy samochód zarówno uniwersalny jak i wyjątkowo przyjazny dla użytkownika. Łączy w sobie cechy atrakcyjne zarówno dla amatorów prędkości jak i dla miłośników najwyższej klasy modeli sportowych, dając im możliwość pełnego delektowania się swoimi zaletami.
Alchemia 207 RC to synteza:
– prędkość maksymalna: 220 km/ h
– 1000 m ze startu zatrzymanego: 27,8 s
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7,1 s
– przyspieszenie od 80 do 120 km /h ( na piątym biegu):7 sek.
Wyraziste brzmienie układu wydechowego jest również wyrazem jego sportowego temperamentu.
Odpowiednio dobrane i opracowane dla maksymalnej efektywności zawieszenie, dzięki wiedzy firmy Peugeot, zapewnia wspaniałą charakterystykę prowadzenia, połączoną z poziomem aktywnego bezpieczeństwa, dotąd nieosiągalnym w tej kategorii, w szczególności dzięki ESP, wyposażonemu w funkcję SSP, pozwalającą każdemu kierowcy na pełne wykorzystywanie swojego indywidualnego stylu prowadzenia.
Sportowy charakter 207 RC ma na celu dostarczanie użytkownikowi gorących doznań na codzień. Kierowca, zasiadając w kubełkowym fotelu, naprzeciw wyprofilowanej kierownicy i zestawu sportowych wskaźników, po zapięciu pasów bezpieczeństwa może legalnie marzyć o prawdziwych przeżyciach wyścigowych – oczywiście tylko na torze!
Automatyczna klimatyzacja, gama radioodtwarzaczy – również z telematyką, systemy pomocy w prowadzeniu, takie jak ogranicznik prędkości.
Model 207 RC jest gotowy do zdobycia serca i umysłów entuzjastów, ucieleśnia wszystkie składniki radości prowadzenia!
ZEWNĘTRZNA STYLISTYKA NADWOZIA
207 RC ma tą samą długość, wynoszącą 4,037m, co hatchback 207 Sport, jak również tą samą dynamiczną linię trzydrzwiowego nadwozia.
Wyrazisty wygląd przedniego pasa charakteryzuje się metalicznym wykończeniem wlotu powietrza, okrągłymi światłami przeciwmgielnymi z chromowanymi pierścieniami i ogromnymi reflektorami otaczającymi charakterystycznego lwa.
Sportowe nadkola modelu 207 – rozwiązanie zapożyczone z 206 WRC – podkreślają duży rozstaw kół i obiecują dobre parametry aerodynamiczne oraz sportowe osiągi.
Model 207 RC wyróżnia się sportowymi cechami, przekładającymi się na jego sprawność:
– spoilerem nad tylną szybą, optymalizującym siłę docisku aerodynamicznego przy dużych prędkościach, do 25 kg przy prędkości 200 km /h,
– oponami Bridgestone Potenza 205/45R17W zamontowanymi na oryginalnych dziewięcioramiennych 17 calowych felgach „Pitlane”,
– podwójną chromowaną końcówką wydechu, o trapezowym profilu.
Tym subtelnym akcentom, podkreślającym moc, towarzyszą wyjątkowe elementy wykończenia, ukazujące jego osobowość:
– eliptyczne reflektory ze statycznym oświetleniem bocznym, ciemnym „czarno-chromowanym” kloszem, stwarzającym wrażenie stalowego wyglądu,
– przyciemniona tylna szyba oraz tylne boczne szyby,
– korpusy lusterek zewnętrznych wykończone „satynowym” chromem,
– lakierowany w całości w kolorze nadwozia zderzak tylny i czujniki parkowania, podczas gdy wszystkie pozostałe wersje 207 posiadają ziarnistą czarną listwę wkomponowaną w tylny zderzak,
– słupki drzwi z błyszczącymi, czarnymi taśmami samoprzylepnymi.
Zaprojektowany z troską o szczegóły, model 207 RC jest wyrazem sportowej osobowości, stanowiącym jednocześnie ilustrację dynamicznego wyglądu charakterystycznego dla całej gamy hatchbacków.
STYLISTYKA WNĘTRZA
Ze swoimi wyraźnymi konotacjami sportowymi, kabina pasażerska modelu 207 RC zapewnia czterem pasażerom autentyczny przedsmak świata sportów samochodowych.
Przednie fotele kubełkowe – ergonomicznie ukształtowane z myślą o zawodach – oferują wyjątkowe boczne podparcie ciała kierowcy od miednicy do ramion. Zintegrowane zagłówki podkreślając sportowy charakter.
Z tyłu, obaj pasażerowie dysponują wyprofilowanymi siedzeniami, z doskonałym podparciem bocznym, składanymi zagłówkami, które nie ograniczają widoczności przez tylną szybę, gdy tylne siedzenia nie są zajęte.
Dzięki temu wysoce zindywidualizowanemu wyposażeniu, dynamiczne wnętrze, charakterystyczne dla modeli serii 207, podnosi głos.
Zestaw wskaźników, znany ze świata motocykli, z okrągłymi tarczami zegarów w chromowanych pierścieniach, przyciąga wzrok swoim czarnym tłem z szachownicą, wachlarzowatym układem znaków i czerwonymi wskazówkami. Składa się z pięciu tarcz, w tym ze wskaźnika temperatury oleju.
Kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach w zakresie 40 mm i posiada specjalne wyprofilowania na kciuki. Obszyta skórą, wzbogaconą dekoracyjnym, miękkim w dotyku pierścieniem w kolorze „Indy”.
Aktywny podnóżek wykończony jest aluminium z przeciwślizgowymi kołkami, podobnie jak górne powierzchnie wszystkich trzech pedałów.
Wystrój Indy i jego miękkie w dotyku wykończenie jest unikalną cechą modelu RC. Ten dekoracyjny element występuje na 4 kratkach wlotów powietrza w desce rozdzielczej oraz pionowych elementach konsoli środkowej.
SILNIK 1,6l THP 175 KM
Silnik THP 16 v 128 kW (≈ 175 KM) o pojemności 1,6 litra jest nowym członkiem rodziny silników benzynowych i jest owocem współpracy PSA Peugeot Citroën z grupą BMW.
Celem tego związku jest opracowanie silników wyposażonych w innowacyjną technologię, oferującą wysoki poziom osiągów i oszczędne zużycie paliwa przy jednoczesnym sprostaniu ograniczeniom kosztowym nałożonym na segmenty niższe i niższe-średnie, dla których są przeznaczone.
Aby rozwiązać ten problem, każdy z partnerów wniósł całe bogactwo swojego doświadczenia i wiedzy w dziedzinie konstrukcji silników i technologii ich wytwarzania.
Silniki produkowane są w zakładach PSA Peugeot Citroën w Douvrin, we Francji.
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA SILNIKA THP 1,6l 175 KM
Silnik „EP6DTS” jest sportową odmianą silnika EP6DT, dynamicznego i wszechstronnego silnika THP o pojemności 1,6 litra, rozwijającego moc 110 kW (≈ 150 KM), który pojawił się jesienią 2006 r. pod maską modelu 207. Cechuje go bardzo bliskie podobieństwo pod względem części mechanicznych i zaawansowanej technicznie specyfikacji, jednakże celem uzyskania większej mocy oprogramowanie silnika zostało całkowicie przekalibrowane dla bardziej sportowego stylu jazdy, zmianom poddano również obudowę turbiny oraz materiał, z jakiego ją wykonano.
Od najwcześniejszych etapów projektowania, celem było pogodzenie i zintegrowanie wielu przeciwieństw:
– zapewnienie mocy najwyższego rzędu, bezpośrednio porównywalnej z najlepszymi silnikami dwulitrowymi,
– uzyskanie wysokiej elastyczności pracy, w szczególności dzięki wysokiej wartości momentu obrotowego w najniższym zakresie prędkości obrotowej silnika,
– ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin,
– zoptymalizowanie jego zwartości i masy w celu ułatwienia montażu w małych pojazdach.
Celem jest, więc zwiększenie do maksimum osiągów i przyjemności prowadzenia przy równoczesnej optymalizacji kosztów eksploatacji.
Techniczny wybór czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 litra uzyskał pierwszeństwo, gdyż małe turboładowane silniki o dużej mocy mają znaczną przewagę pod względem zużycia paliwa nad konwencjonalnymi wolnossącymi silnikami o większej pojemności. Strategia zmniejszania rozmiarów silników jest podobna do strategii już zastosowanej w przypadku silników diesla HDi.
Ten czterocylindrowy silnik THP o pojemności 1598 cm3, rozwija maksymalną moc 128 kW (≈ 175 KM) przy 6000 obr. / min. Posiada 16-sto zaworową głowicę z dwoma górnymi wałkami rozrządu.
Szczególną uwagę zwrócono na moment obrotowy i czas reakcji. W rezultacie 153 Nm są do dyspozycji już przy 1000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Nm, osiągany jest przy 1600 obr./min. i ta sama wartość pozostaje niezmienna do 4500 obr./min. Przy 6000 obr./min. wynosi ona jeszcze 204 Nm.
Jednakże maksymalny moment obrotowy można jeszcze zwiększyć dzięki funkcji dodatkowego zwiększenia ciśnienia doładowania. W takim przypadku, moment obrotowy może osiągnąć wartość 260 Nm przy energicznym naciskaniu na pedał gazu. Dodatkowe zwiększenie ciśnienia doładowania uruchamiane jest przy pełnym obciążeniu na jednym z trzech najwyższych biegów, w zakresie od niskich obrotów do poziomu 5200 obr./min.
Szereg innowacji technicznych umożliwiło sprostanie temu wyzwaniu, a w szczególności:
– bezpośredni wtrysk paliwa,
– turbosprężarka typu Twin-Scroll,
– głowica z dwoma górnymi wałkami rozrządu z bezstopniowymi zmiennymi czasami otwarcia zaworu ssącego,
– sterowana pompa oleju,
– nowoczesny blok silnika.
Bezpośredni wtrysk paliwa dla wysokich osiągów
Wtrysk bezpośredni umożliwia uzyskiwanie wysokiej wydajności energetycznej z zachowaniem niskiego zużycia paliwa. Zapewnia również doskonałe wartości emisji spalin.
Pompa wysokiego ciśnienia z dwoma tłokami napędzanymi mechanicznie, zamontowana jest na końcu wałka rozrządu, sterującego zaworami ssącymi, zasila wtryskiwacze za pośrednictwem listwy wtryskowej wykonanej ze stali nierdzewnej. Wysokociśnieniowe wtryskiwacze wtryskują paliwo bezpośrednio z boku komory spalania przy maksymalnym ciśnieniu 120 bar. Mieszanka jest rozprowadzana równomiernie w komorze, co oznacza lepsze spalanie i zwiększoną ogólną wydajność silnika. Ponadto, wtrysk bezpośredni wpływa na zmniejszenie ilości nie spalonego paliwa przez ograniczenie ilości paliwa stykającego się ze ściankami. Należy zauważyć, że w tym turbodoładowanym silniku benzynowym, osiągnięto stosunkowo wysoką wartość stopnia sprężania, wynoszącą 10,5 : 1.
Turbosprężarka typu Twin Scroll, pierwsza w tej kategorii, dla maksymalnej elastyczności
Tak jak w przypadku silnika THP 1,6l, rozwijającego moc 110 kW (≈ 150 KM), zastosowano turbosprężarkę typu Twin-Scroll po raz pierwszy w silniku tej pojemności i w tej klasie pojazdu. Jak sama nazwa wskazuje, „Twin-Scroll” (dwie spirale), układ grupuje parami przewody gazów spalinowych z cylindrów w kolektorze wydechowym i turbosprężarce. A więc, tymi przewodami przepływają spaliny z cylindrów 1 i 4 oraz 2 i 3. Te dwa słupy pulsujących spalin kierowane są przez spirale i przepływy łączą się bezpośrednio w turbinie w optymalny sposób dla nadania maksymalnego ciągu.
Konfiguracja ta, rozdzielająca spaliny aż do wlotu do turbiny, wykorzystuje w pełni ich własności dynamiczne.
Pozwala to na znakomite zwiększenie elastyczności silnika, gdyż ciśnienie zaczyna narastać od 1000 obr./min., a maksymalny moment osiągany jest od 1600 obr./min. Czas reakcji, często krytykowany w przypadku benzynowych silników turbodoładowanych zostaje więc drastycznie skrócony. Analizowano również starannie czas reakcji pod względem oprogramowania silnika, celem wspomagania natychmiastowego zadziałania.
Przepływ spalin przyspiesza wirowanie turbiny do prędkości wynoszącej 220.000 obr./min, jednocześnie napędzając sprężarkę, sprężającą powietrze atmosferyczne. Przepustnica spalin przed turbiną zadziała powyżej maksymalnego ciśnienia doładowania, wynoszącego 0,8 bar. Jednakże, przy zadziałaniu dodatkowego ciśnienia doładowania, otwarcie przepustnicy spalin zostaje opóźnione do uzyskania chwilowego ciśnienia 1 bar, tym samym zwiększając maksymalny moment obrotowy do 260 Nm.
Ze względu na zwiększenie mocy w stosunku do silnika THP 110 kW (≈ 150 KM), o pojemności 1,6 litra, obudowa turbosprężarki KKK, jest wykonana ze stali a nie z żeliwa.
Głowica z dwoma górnymi wałkami rozrządu i zmiennymi fazami rozrządu
Głowica tego czterocylindrowego silnika wyposażona jest w dwa obrobione mechanicznie górne wałki rozrządu jak również w hydrauliczne popychacze do automatycznej regulacji luzów zaworowych. Dzięki rozwartemu kątowi między zaworami, możliwe było znaczne zmniejszenie tarcia poprzez zastosowanie popychaczy rolkowych we wszystkich elementach manualnej przekładni. Istotnie, jednym z priorytetów projektu było zmniejszenie strat, powodowanych tarciem, celem zmniejszenia zużycia paliwa.
Masa układu rozrządu została również zoptymalizowana dla ułatwienia szybszego wzrostu obrotów silnika. Mając to na uwadze, zastosowano trzpienie zaworowe o średnicy tylko 5 mm.
Bezstopniowo zmienne fazy otwarcia zaworów ssących (również zwane VVT – zmienne fazy rozrządu). Zapewniają optymalną moc i optymalny moment obrotowy, w połączeniu z doskonałymi wartościami zużycia paliwa i emisji spalin.
Pompa oleju o regulowanym wydatku – dla mniejszego zużycia paliwa
Pompa zębata, napędzana łańcuchem zapewnia dokładną ilość oleju niezbędną we wszystkich warunkach pracy. Dzięki optymalnej regulacji, zapobiegającej zbędnemu zużyciu energii, pompa o regulowanym wydatku zużywa do 160 wat mniej energii niż pompa konwencjonalna, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa w cyklu mieszanym o ok. 1%. Przy 6000 obr./min. oszczędność energii wynosi 1,25 kW.
Ponadto, ponieważ silniki turbodoładowane poddawane są dużym obciążeniom cieplnym, do filtra powietrza wbudowano wymiennik ciepła olej/woda, który za pomocą sterowanego termostatu utrzymuje temperaturę oleju na bezpiecznym poziomie. Oprócz tego, wymiennik ciepła skraca czas trwania fazy narastania temperatury, jednocześnie ograniczając zużycie paliwa i, w konsekwencji, emisji spalin.
Blok silnika o wyjątkowych własnościach
Budowa aluminiowego dwuczęściowego bloku silnika – blok silnika i pokrywa łożysk – zapewnia:
– niespotykaną sztywność dzięki rowkom wzmacniającym,
– doskonałą akustykę, zbliżoną do akustyki grubszych i dlatego dużo cięższych żeliwnych bloków silnika.
Blok wyposażony jest w tuleje żeliwne, wciskane podczas odlewania. Pokrywa łożysk jest przymocowana do bloku silnika za pomocą śrub, obejmując wał korbowy. Ze względu na istotne ograniczenia fizyczne, wynikające z zastosowania turbosprężarki, wkładki ze stali spiekanej są zalane w pokrywie łożysk na poziomie łożysk wału korbowego. Ponadto, zwrócono szczególną uwagę na zmniejszenie tarcia na wale korbowym.
Na koniec, celem zminimalizowania strat pompowania, zaprojektowano blok silnika z myślą o ruchu powietrza, wywołanego ruchem korbowodów.
Łatwa obsługa
W zależności od warunków użytkowania i stylu jazdy, przebieg między wymianami oleju wynosi 30.000 km lub dwa lata. Świece zapłonowe i filtr powietrza należy wymieniać co 60.000 km. Napęd wałków rozrządu, za pomocą łańcucha jest nie tylko precyzyjny i niezawodny, lecz także nie wymaga obsługi przez cały okres eksploatacji silnika. Zawory nie wymagają czynności obsługowych dzięki hydraulicznej regulacji luzów zaworowych.
Skrzynia biegów
W tej wersji zastosowano pięciobiegową manualną skrzynie biegów BE4/5T. Ta skrzynia biegów występuje z szeroką gamą silników benzynowych i wysokoprężnych grupy PSA Peugeot Citroën.
W zastosowaniu do tego nowego sportowego silnika, skrzynia biegów charakteryzuje się specjalnym zestopniowaniem przełożeń, które są krótsze i pozwalają na maksymalne wykorzystanie doskonałej elastyczności silnika. Tylko pierwszy bieg jest dłuższy celem umożliwienia bardziej dynamicznych zmian biegów na zakrętach, przy mniejszych prędkościach. Np. na zakrętach agrafkowych, samochód może być prowadzony z prędkością 66 km/h, dzięki zwiększeniu obrotów maksymalnych do 6800 obr. / min. na pierwszych dwóch biegach.
Należy również zauważyć, że sprzęgło zostało wzmocnione celem przeniesienia chwilowego momentu 260 Nm przy aktywnej funkcji zwiększonego ciśnienia doładowania.
Osiągi
Sportowy temperament modelu 207 RC, bezpośredni efekt zaawansowanej technologii silnika i doskonałości podwozia, charakteryzują dobitnie następujące wartości:
Na przykład, pojazd z kierowcą na pokładzie, potrzebuje tylko 27,8 sek. do przejechania 1000 m ze startu zatrzymanego, a prędkość 100 km /h osiąga w ciągu 7,1 sek., co stawia ten model wyraźnie przed jego poprzednikiem, modelem 206 RC. Czasy przyspieszeń ze startu lotnego są równie wymowne: od 80 – 120 km/h na piątym biegu – 7,0 sek.; maks. prędkość osiągana na piątym biegu wynosi 220 km/h.
Technika zastosowana w tym silniku i jej oddziaływanie na moment obrotowy, dostępny przy niskich obrotach silnika, ogranicza zużycie paliwa do 7,2 litra w cyklu mieszanym w porównaniu do 8,6 litra w przypadku modelu 206 RC, jak również emisje dwutlenku węgla (171 g/ km w stosunku do 204 g/ km dla 206).
Adaptacje
W tym przypadku, precyzyjne prowadzenie modelu 207, cieszące się już szerokim uznaniem, potwierdza tutaj wszystkie swoje walory. RC zbudowany jest na podwoziu, zapewniającym wszystkim wersjom 207 dynamiczną stylistykę bez uszczerbku dla bezpieczeństwa. Ze swoim dynamicznym sportowym silnikiem i szeregiem specyficznych adaptacji, model 207 RC oferuje niezwykle efektywne i stabilne, a jednocześnie bardzo łatwe prowadzenie.
Zawieszenie
Podobnie jak w pozostałych wersjach 207, zawieszenie przednie charakteryzuje się kolumnami typu pseudo Mc Pherson. W modelu RC przedni przegub wahacza przybrał postać przegubu kulowego zamiast przegubu elastycznego. Natomiast tylny przegub elastyczny został usztywniony. Takie rozwiązanie tego zespołu zapewnia doskonałe trzymanie się drogi przez przednie koła i gwarantuje precyzyjne prowadzenie pojazdu.
Sztywność belki skrętnej tylnej osi została zwiększona o prawie 30% w porównaniu do modelu 207 z silnikiem 1,6 L THP 110 kW (≈ 150 KM).
Hydrauliczne amortyzatory z zaworami ustawionymi na ciśnienie 5 bar są konstrukcyjnie identyczne jak w pozostałych modelach gamy 207.
Podobnie sztywność przednich i tylnych sprężyn została zwiększona celem zapewnienia największej sprawności podwozia w zakresie trzymania się drogi.
Układ kierowniczy
„Bezszczotkowe” elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, cieszące się uznaniem od chwili jego premiery, oferuje dobre prowadzenie przy niskich prędkościach i precyzję przy wysokich prędkościach. W tej wersji, zostało ono przekalibrowane z uwzględnieniem osiągów silnika i zapewnia maksimum informacji zwrotnych dla optymalnej precyzji prowadzenia.
Hamulce
Hamowanie zapewniają specjalnie wentylowane tarcze hamulców przednich, o średnicy 302 mm i grubości 26 mm z tłoczkiem zacisków hamulcowych o średnicy zwiększonej do 57 mm oraz tylne nie wentylowane tarcze o wymiarach 249 x 9 mm.
System ESP Teves Mk60 stanowi standardowe wyposażenie w tej wersji pojazdu. Obejmuje on ABS, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, wspomaganie hamowania awaryjnego (AFU), kontrolę trakcji (ASR) oraz kontrolę stabilności (CDS), które wykrywają wszelkie zaczątki podsterowności i nadsterowności. System ten umożliwia wbudowanie zupełnie nowego systemu SSP (patrz rozdział o bezpieczeństwie).
Funkcje AFU, ASR, CDS można całkowicie wyłączyć, co pozwala wymagającym i doświadczonym klientom na pełne wykorzystanie możliwości 207 RC.
Opony
Model 207 RC wyposażony jest w nowe 17 calowe, dziewięcioramienne aluminiowe felgi „Pitlane”, zaprezentowane już na samochodzie koncepcyjnym „207 Epure” podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, w 2006 roku. Na felgach tych zamontowane są opony Bridgestone POTENZA RE050A 205/45 R17 W.
BEZPIECZEŃSTWO
Funkcja SSP
Pod względem bezpieczeństwa, model 207 RC wyposażono w istotną innowację – system SSP (Program Stabilizacji Kierowania). W pewnych warunkach hamowania, system ten służy jako łącznik między funkcją ESP, a elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym pojazdu. Celem dialogu między tymi dwoma systemami jest poprawa stabilności pojazdu i skrócenie drogi hamowania przy jeździe na wprost, w warunkach różnej przyczepności prawych i lewych kół (np. po jednej stronie występuje asfalt o wysokiej przyczepności a po drugiej lód, błoto lub mokra trawa).
W normalnych warunkach pogodowych funkcja ESP rozpoznaje asymetrie nawierzchni i ogranicza siłę hamowania po stronie o większej przyczepności. Chroni to stabilność samochodu, lecz nie optymalizuje skuteczności hamowania.
W takiej sytuacji, system SSP zwiększa siłę hamowania na kołach, które wykazują większą przyczepność do nawierzchni i, antycypując niestabilność pojazdu, przykładają moment do mechanizmu kierowniczego celem ułatwienia kierowcy uzyskanie optymalnego kąta skrętu kół. Moment zostaje przyłożony w czasie krótszym niż 100 ms od rozpoczęcia hamowania i zalecany kąt może wynosić nawet 80 stopni.
Nie jest to „ automatyczna kontra”, gdyż kierowca może zadecydować, że nie będzie słuchał polecenia kierownicy (w takim przypadku, układ kierowniczy powraca do klasycznej strategii sprzyjającej stabilności).
Ogólnie rzecz biorąc, w zależności od warunków, system ten zmniejsza drogę hamowania o 4 do 10 %, gwarantując jednocześnie stabilność pojazdu. Nadal rzadko spotykany, system ten został zastosowany po raz pierwszy w pojeździe tego segmentu.
Wyposażenie bezpieczeństwa wspólne dla wszystkich wersji 207
Jak we wszystkich wersjach serii 207, Peugeot 207 RC posiada podwójną belkę na pasie przednim komory silnika, która bardziej skutecznie rozprasza energię uderzenia, a w szczególności zwiększa ochronę pieszych, potrąconych przez pojazd. Ten pomysł pochodzi bezpośrednio z modelu 407.
Jeżeli chodzi o uderzenie boczne, wzmocnienia nadwozia i jego górnej części umożliwia pochłanianie energii i ochronę przestrzeni przetrwania. Wzmocnienie progów i rury wzmacniające w drzwiach zwiększają ogólną sztywność. Wkłady w drzwiach również przyczyniają się do pochłaniania energii.
Model 207 RC, jak wszystkie trzydrzwiowe wersje serii 207, posiada wzmocnienia chroniące przed uderzeniem bocznym w postaci sworznia ustalającego, zapewniającego stałe połączenie drzwi ze słupkiem środkowym, a tym samym optymalną wytrzymałość całego zespołu.
Dwie poduszki powietrzne z przodu, dwie poduszki powietrzne boczne i dwie kurtyny powietrzne, w znaczący sposób uczestniczą w ochronie pasażerów, podróżujących z przodu lub z tyłu.
Euro NCAP przyznał modelowi 207 pięć gwiazdek w badaniu ochrony dorosłych, cztery gwiazdki za ochronę dzieci i trzy za ochronę pieszych w przypadku potrącenia.
Radioodtwarzacz RT3 z systemem telematyki, dostępny w opcji, zapewnia (oprócz swoich funkcji audio, telefonicznych i nawigacyjnych) dostęp do lokalnych służb pomocy drogowej jak również usług Peugeot. Usługa awaryjnego połączenia jest bezpłatna na czas nieograniczony i jest obecnie dostępna we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Belgii i Luksemburgu. Gwarantuje klientom uzyskanie pomocy w swoim ojczystym języku. Usługę można uruchomić ręcznie lub automatycznie, jeżeli zadziałają systemy pirotechniczne, takie jak poduszki powietrzne, zapewniając szybką interwencję odpowiednich służb ratowniczych.
Od czasu jej uruchomienia w 2003 r., ponad 1000 użytkowników skorzystało z pomocy Peugeot Urgence.
System połączeń awaryjnych uzyskał ostatnio certyfikat Dyrekcji Obrony i Bezpieczeństwa Cywilnego (DSC) przy francuskim Ministerstwie Spraw Wewnętrznych.
Wyposażenie podwyższające komfort
Pasażerowie samochodu Peugeot 207 RC docenią komfortowe elementy wyposażenia, dzięki którym będą mogli jeszcze mocniej doświadczyć sportowego charakteru tego pojazdu.
Uchylne tylne szyby boczne, atermiczna szyba przednia i dwustrefowa klimatyzacja zapewniają dobre przewietrzenie wnętrza i komfort termiczny dla pasażerów również na tylnych siedzeniach.
Radioodtwarzacz CD RDS RD4, oferowane w standardzie, umila podróż pasażerom. W opcji, oferowana jest wersja z dwoma tunerami obsługująca format MP3, lub system RT3 łączący radioodtwarzacz z RDS, nawigację satelitarną GPS oraz telefon GSM z kolorowym ekranem 7” 16/9.
Instalacja hi-fi JBL w połączeniu z radioodtwarzaczem z dwoma tunerami lub systemem RT3, zachwycą najbardziej wymagających miłośników muzyki.
W opcji, z radioodtwarzaczem RD4, dostępny jest również bezprzewodowy zestaw „Bluetooth”. System ten umożliwia bezprzewodowe połączenie telefonu komórkowego za pomocą fal radiowych, z radioodtwarzaczem zamontowanym w samochodzie.
Ze swojego godnego pozazdroszczenia miejsca, kierowca 207 RC ma możliwość korzystania z cennych instrumentów pomocy, oferowanych w ramach wyposażenia standardowego lub w opcji, dla zapewnienia większego komfortu i bezpieczeństwa jazdy:
– system ułatwiający parkowanie tyłem,
– ogranicznik prędkości sprzężony z tempomatem,
– czujnik zbyt niskiego ciśnienia w oponach,
– eliptyczne reflektory w połączeniu ze statycznym oświetleniem kierunkowym,
– automatyczne włączenie reflektorów,
– automatyczne wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu,
– duże lusterka zewnętrzne składane z pilota zdalnego sterowania,
– elektrochromatyczne lusterko wsteczne.
KOLORYSTYKA LAKIERU I TAPICERKA
Kolorystyka nadwozia
Gama kolorów nadwozia w stylu „sport automobile” składa się z sześciu odcieni.
Kolory matowe:
– Biały Banquise
– Czerwony Aden
Kolory metaliczne:
– Czarny Obsidien
– Niebieski Recife
– Szary Aluminium
– Szary Shark
Wybór niektórych kolorów będzie miał na celu podkreślenie ekskluzywności modelu 207 RC; np. nowy kolor „Szary Shark” w połączeniu z felgami, przyciemnionymi szybami bocznymi i szybą tylną oraz nowymi połyskującymi wykończeniami słupków drzwi i satynową powłoką lusterek bocznych, daje wspaniały monochromatyczny efekt.
Pozostałe barwy lakieru, wyraźnie pokazują temperament samochodu, a w ewentualnych zawodach na torze lub drogach zamkniętych, będą stanowiły doskonałe tło dla umieszczonych na pojeździe reklam sponsorów lub numerów startowych.
Wykończenie wnętrza
Kładąc szczególny akcent na materiały ze świata sportu, fotele przednie pokryto ciemną tapicerką z alcantary w środkowej części siedziska, na oparciach oraz zagłówkach. Boczne profile foteli, podtrzymujące ciało na zakrętach, wykończone są tkaniną 3D „trami”. Pozostałe elementy foteli pokryte są materiałem wyjątkowo łatwym do czyszczenia. Dodatkowy akcent w postaci szwu w kolorze jasnoszarym, pojawia się na poszyciu drzwi na emblemacie z alcantary, na dywanikach oraz na osłonie dźwigni zmiany biegów.
Kompozycja materiałów na tylnych siedzeniach nawiązuje bezpośrednio do stylistyki przedniej części kabiny.
Najnowsze komentarze