Nie, uspokajamy rozgorączkowanych – Peugeot nie zamierza rozdawać 208-ek ;-) Ale nie da się ukryć, że mamy auto z ciekawą ofertą zespołów napędowych. Aktualnie w produkowanej gamie jest ich jedenaście (nie wszystkie dostępne w Polsce), więc rzeczywiście wybierając Peugeota 208 praktycznie każdy znajdzie model dla siebie.
Miejski model Peugeota kontynuujący wspaniałe tradycje serii 2 został wprowadzony do sprzedaży wiosną br. Od tamtej pory, w niewiele ponad pół roku, na 208-kę zdecydowało się już przeszło 154.500 klientów, którzy docenili ciekawy design, niską masę, kompaktowe wymiary zewnętrzne, ale sporą przestrzeń wewnątrz, bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, bogate wyposażenie, świetny układ jezdny oraz oszczędne silniki.
No właśnie – silniki… Klienci mogą wybierać spośród sześciu zespołów napędowych w przypadku silników benzynowych oraz z pięciu w przypadku diesli. Aktualnie decydując się na benzyniaka możecie wybrać:
– wersję 1.0 VTi 68 KM z pięciobiegową skrzynią manualną;
– wersję 1.2 VTi 82 KM z pięciobiegową skrzynią manualną;
– wersję 1.4 VTi 95 KM z pięciobiegową skrzynią manualną;
– wersję 1.6 VTi 120 KM z pięciobiegową skrzynią manualną;
– wersję 1.6 VTi 120 KM ze skrzynią automatyczną;
– wersję 1.6 TGP 155 KM z sześciobiegową skrzynią manualną.
Dla miłośników diesli oferta prezentuje się następująco:
– 1.4 HDi 68 KM z pięciobiegową skrzynią manualną;
– 1.4 e-HDi 68 KM z pięciobiegową skrzynią manualną sterowaną elektronicznie;
– 1.6 e-HDi 92 KM z pięciobiegową skrzynią manualną;
– 1.6 e-HDi 92 KM z pięciobiegową skrzynią manualną sterowaną elektronicznie;
– 1.6 e-HDi 115 KM z sześciobiegową skrzynią manualną.
Dzięki rozwiązaniom technicznym większość silników charakteryzuje się niewielką emisją dwutlenku węgla (wszystkie diesle poniżej 100 g/km!) i niewielkim spalaniem. Dane techniczne poszczególnych odmian zamieszczamy na angielskojęzycznych grafikach poniżej, wierząc w Wasze obycie światowe ;-)
Ciekawą wersją jest 208-ka napędzana 155-konnym silnikiem benzynowym. Dobrze wyposażona trzydrzwiowa odmiana posadowiona jest na 17-calowych kołach ze stopów lekkich, a o stabilność ciała kierowcy i pasażera dbają sportowe fotele. Żeby się z nadmiaru emocji nie spocić, na pokładzie zainstalowano automatyczną klimatyzację ;-)
A jeśli komuś to za mało, niech zaczeka jeszcze chwilę, aż pojawi się oficjalnie 208 GTi. Auto dzięki niskiej masie będzie naprawdę dynamiczne, a przy tym oszczędne – spalać ma średnio tylko 5,9 l benzyny na 100 km, co przy mocy 200 KM z silnika 1.6 THP wydaje się być wartością tyleż imponującą, co trudną do uzyskania. Bo przecież nie po to się kupuje taki samochód, żeby oszczędzać na benzynie!!! ;-)
KG
Najnowsze komentarze