Peugeot 208 jest liderem sprzedaży na rynku klientów prywatnych we Francji w listopadzie 2017 roku. Nie jest to jednak jedyny sukces marki sygnowanej kroczącym lwem na rodzimym rynku. Powodów do zadowolenia jest więcej i widać wyraźnie, że Grupa PSA złapała wiatr w żagle i odzyskuje i rynek, i należne jej znaczenie. Wszak Citroën też ma we Francji powody do zadowolenia.
W listopadzie 2017 roku nad Sekwaną zarejestrowano niemal 4.600 egzemplarzy Peugeota 208. Dzięki temu model ten jest liderem sprzedaży na rynku detalicznym we Francji. Ale nie jest najlepiej sprzedającym się Peugeotem! To miano należy się… uwaga… modelowi 3008! Tak, nietani kompaktowy SUV, świetnie wykończony, znakomicie jeżdżący i bardzo dobrze wyposażony, wręcz obezwładniający swoim cudownym designem, sprzedaje się we Francji rewelacyjnie! W samym tylko listopadzie zarejestrowano na rodzimym rynku niemal 7.900 egzemplarzy!
W efekcie Peugeot jest liderem sprzedaży w trzech segmentach. Peugeot 308 wciąż króluje na rynku kompaktów z 2,9-procentowym udziałem w rynku. Peugeot 2008 jest liderem sprzedaży w segmencie SUV-ów segmentu B (3,1% udziału w rynku). No i wspomniany Peugeot 3008 jest najlepiej sprzedającym się kompaktowym SUV-em we Francji z udziałem w rynku na poziomie aż 4,4%!
Nic więc dziwnego, że na francuskim rynku aut osobowych, który wzrósł w listopadzie o 10,3% Peugeot wypada tak dobrze – marka przyrosła o 24,5%. Nie dość, że w stosunku do listopada 2016 roku marka zwiększyła swój udział rynkowy o 2,1 punktu procentowego (do 18,5%), to cieszy się też z najlepszego wzrostu sprzedaży od początku 2017 roku.
Z kolei na rynku lekkich aut użytkowych, który wzrósł o 8,4% wyniki Peugeota są lepsze o 14,5%. Udział marki w tym segmencie rynku wzrósł o 0,9 punktu procentowego i wynosi 17%.
W ujęciu globalnym (samochody osobowe + lekkie auta dostawcze) Peugeot wzrósł o 22,7%, gdy przyrost całego francuskiego rynku sięgnął 10%. W efekcie do Peugeota należy 18,2% francuskie rynku nowych aut, o 1,9 punktu procentowego więcej, niż rok temu o tej porze.
Z kolei w ujęciu całorocznym cały francuski rynek wzrósł o 5,8%. Na tym tle przyrost Peugeota przez jedenaście miesięcy roku wyniósł niemal dwa razy więcej – aż 10,1%. Rynkowy udział rynkowy marki po jedenastu miesiącach działalności sięgnął 17,5%, o 0,7 punktu procentowego więcej, aniżeli rok temu.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze