Elegancka czerwona skóra, nadwozie z rozkładanym materiałowym dachem, cztery miejsca siedzące. Peugeot 208 miał mieć swoją wersję cabrio, ale do jej produkcji nigdy nie doszło. Szkoda, bo samochód wygląda zjawiskowo i można go dzisiaj oglądać w muzeum Peugeot w Sochaux.
Peugeot ma bardzo długą tradycję tworzenia kabrioletów. Słynny model 402 Eclipse był pierwszym z długiej serii kabrioletów zadziwiających świat. Potem przyszły znane i uwielbiane Peugeot 205 cabrio, popularny 206 a za nim 207 cabrio. Dwieście ósemka też miała mieć taką wersję, ale bez automatycznego dachu. Producent doszedł do wniosku, że trzeba nieco obniżyć koszty produkcji i dać możliwość jechania przynajmniej w cztery osoby.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje i wyprzedaż
Przygotowano prototyp trzydrzwiowego 208. W efekcie zamiast skomplikowanego mechanizmu pojawił się po prostu materiałowy składany dach a całość miała być niewiele droższa niż topowa zwykła wersja. Z uwagi na luksusowy charakter tego typu nadwozia wybrano piękną czerwoną skórę, która ozdobiła kokpit, fotele i boczki a całość pomalowany modnym szarym lakierem. Efekt jest niezwykły – Peugeot 208 cabrio prezentuje się znakomicie.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot. Pomiary, opinie, spalanie
Niestety oszczędności, które wprowadził koncern, zabiły ten jak wiele innych projektów. Zamiast do klientów prototyp na długie lata zniknął w przepastnych magazynach koncernu by niedawno wrócić na światło dzienne i cieszyć odwiedzających L’Aventure Peugeot, czyli muzeum marki w Sochaux. Aż chciałoby się wsiąść za kierownicę i pojechać! To jeden z takich projektów, które mogły jednak trafić do produkcji. Gdyby nie ci przeklęci księgowi…
Zobacz: wiadomości na temat samochodów Peugeot. Aktualności ze świata lwa, codziennie
źródło: L’Aventure Peugeot
Najnowsze komentarze