Rekordzista z Pikes Peak, Sebastien Leob i jego Peugeot 208 T16, mający pod maską 875 KM wystąpili w ubiegłym roku na Col de la Faucille we Francji podczas Montée des Lègendes. Samochód jest dzisiaj własnością tego dziewięciokrotnego mistrza WRC, a zarządza nim jego zespół wyścigowy.
Warto zobaczyć, jak ten rozpędzający się do setki w 1,8 sekundy potwór z napędem na cztery koła pokonuje kolejne zakręty. Zwolennicy prawdziwych silników znajdą w dalszej części materiału specyfikację techniczną.
Pod filmem znajdziecie sporo zabawnych komentarzy:
– Jak, duży chcesz spojler?
– Tak.
– Ile ma być siły dociskającej samochód?
– Wszystko
– Dlaczego Loeb nie driftuje?
– Bo po dziewiątej wygranej w WRC odblokował umiejętność „Grip 4×4 Master” (mistrz przyczepności 4×4)
Peugeot 208 T16 – specyfikacja
Typ silnika: V6 bi-turbo
Pojemność: 3.2 litra
Liczba zaworów: 24
Liczba cylindrów: V6 (60°)
Maksymalna moc: 875 KM
Maksymalna prędkość obrotowa: 7.800 obr./min
Maksymalna prędkość: 240 km / h
0-100 km/h: 1,8 s
0-200 km/h: 4,8 s
0-240 km/h: 7,0 s
SKRZYNIA BIEGÓW:
Typ: Napęd na cztery koła
Skrzynia biegów: Sześciobiegowa przekładnia sekwencyjna zamontowana wzdłużnie z dźwignią zmiany biegów na kierownicy
PODWOZIE
Rama: stal rurowa
Nadwozie: włókno węglowe
ZAWIESZENIE / HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY
Zawieszenie: podwójne wahacze
Sprężyny: drążki skrętne
Tłumiki: Ciśnieniowe tłumiki
Stabilizatory przednie i tylne
Układ kierowniczy: hydrauliczne wspomaganie kierownicy
Hamulce: hydrauliczny układ hamulcowy z podwójnym obwodem z jednoczęściowymi zaciskami ze stopu lekkiego
Tarcze hamulcowe: wentylowane tarcze węglowe z przodu i z tyłu
Średnica tarcz przód: 380 mm
Średnica tarcz tył: 355 mm
Koła: Specjalne koła ze stopu magnezu 18×13 pochodzące z F1
WYMIARY
Długość: 4.500 mm
Szerokość: 2.000 mm
Wysokość: 1.300 mm
Przedni zwis: 1.690 mm
Zwis tylny: 1.690 mm
Rozstaw osi: 2.695 mm
Spojler: 2.000 mm (w oparciu o spojler Peugeota 908)
Zbiornik paliwa: 40 litrów
Waga: 875 kg
Najnowsze komentarze