Peugeot 208 T16 to potwór, który rozpędza się do setki w 1,8 sekundy. Zobacz jak jeździ nim Sebastian Loeb!

5 51

Rekordzista z Pikes Peak, Sebastien Leob i jego Peugeot 208 T16, mający pod maską 875 KM wystąpili w ubiegłym roku na Col de la Faucille we Francji podczas Montée des Lègendes. Samochód jest dzisiaj własnością tego dziewięciokrotnego mistrza WRC, a zarządza nim jego zespół wyścigowy.

Warto zobaczyć, jak ten rozpędzający się do setki w 1,8 sekundy potwór z napędem na cztery koła pokonuje kolejne zakręty. Zwolennicy prawdziwych silników znajdą w dalszej części materiału specyfikację techniczną.

Pod filmem znajdziecie sporo zabawnych komentarzy:

– Jak, duży chcesz spojler?
– Tak.

– Ile ma być siły dociskającej samochód?
– Wszystko

– Dlaczego Loeb nie driftuje?
– Bo po dziewiątej wygranej w WRC odblokował umiejętność „Grip 4×4 Master” (mistrz przyczepności 4×4)

Peugeot 208 T16 – specyfikacja

Typ silnika: V6 bi-turbo
Pojemność: 3.2 litra
Liczba zaworów: 24
Liczba cylindrów: V6 (60°)
Maksymalna moc: 875 KM
Maksymalna prędkość obrotowa: 7.800 obr./min
Maksymalna prędkość: 240 km / h
0-100 km/h: 1,8 s
0-200 km/h: 4,8 s
0-240 km/h: 7,0 s

SKRZYNIA BIEGÓW:
Typ: Napęd na cztery koła
Skrzynia biegów: Sześciobiegowa przekładnia sekwencyjna zamontowana wzdłużnie z dźwignią zmiany biegów na kierownicy

PODWOZIE
Rama: stal rurowa
Nadwozie: włókno węglowe

ZAWIESZENIE / HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY
Zawieszenie: podwójne wahacze
Sprężyny: drążki skrętne
Tłumiki: Ciśnieniowe tłumiki
Stabilizatory przednie i tylne
Układ kierowniczy: hydrauliczne wspomaganie kierownicy
Hamulce: hydrauliczny układ hamulcowy z podwójnym obwodem z jednoczęściowymi zaciskami ze stopu lekkiego
Tarcze hamulcowe: wentylowane tarcze węglowe z przodu i z tyłu
Średnica tarcz przód: 380 mm
Średnica tarcz tył: 355 mm
Koła: Specjalne koła ze stopu magnezu 18×13 pochodzące z F1

WYMIARY
Długość: 4.500 mm
Szerokość: 2.000 mm
Wysokość: 1.300 mm
Przedni zwis: 1.690 mm
Zwis tylny: 1.690 mm
Rozstaw osi: 2.695 mm
Spojler: 2.000 mm (w oparciu o spojler Peugeota 908)
Zbiornik paliwa: 40 litrów
Waga: 875 kg

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
Pio307jarekPiotrPastaAgester Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Agester
Gość
Agester

I takie szybkie samochody od Peugeota chcę widzieć na drodze!!

Pasta
Gość
Pasta

4.8 do 200 ja pierdole…

Piotr
Gość
Piotr

Brakuje podstawowej informacji … Ile to pali ?;)

jarek
Gość
jarek

da się do tego zamontować LPG i ile to mniej więcej będzie kosztowało?

Pio307
Gość
Pio307

Da się, za mniej więcej 18000 zł :D, tylko… żeby ciągnąć za sobą zbiornik LPG trzeba zamontować hak :D