• Najnowsze
Peugeot 308 1.2 PureTech 130

Peugeot 308 1.2 PureTech z przebiegiem 107 tys. km: „silnik naturalnie się zużył”

2020-03-07
Citroen Ami 6

Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny

2021-04-22
Dacia Logan tuning Prior Design

Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji

2021-04-22

Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler

2021-04-22

Stojąc na desce chce opłynąć Wielką Brytanię. Wspiera go Peugeot

2021-04-22

Nowy Peugeot 508 PSE już wkrótce w Krakowie!

2021-04-21
DS 9

Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery

2021-04-21
Opel Insignia face lifting

Opel: następca modelu Insignia będzie czymś oryginalnym

2021-04-21

Peugeot 308 II – wstrzymanie produkcji i wycofanie i-Cockpitu 3D

2021-04-21

Amicale Citroën Pologne zaprasza: czerwcowy zlot i parada klasyków nad morzem. Długi weekend z Citroënem!

2021-04-21
Opel Manta GSe ElektroMOD (2021)

Nowy Opel Manta dostanie napęd elektryczny i przód Mokki. Debiut już wkrótce

2021-04-20

Masz oldtimera lub youngtimera Citroëna? Przyjedź na zlot i paradę nad morzem! 3-6 czerwca 2021

czwartek, 22 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 308 1.2 PureTech z przebiegiem 107 tys. km: „silnik naturalnie się zużył”

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-03-07
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania5 mins read
1.2k 36
382
Peugeot 308 1.2 PureTech 130
1.9k
UDOSTĘPNIEŃ
3.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny

Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji

Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler

Jak daleko może sięgać niezadowolenie klienta?  Wszystko zaczęło się od łuszczącego się paska rozrządu w modelu 308 z silnikiem 1.2 PureTech. Pan Bartłomiej, nie widząc chęci współpracy ze strony Peugeot Polska oraz dealera, założył na facebooku grupę skupiającą klientów, którzy czują się oszukani przez producenta.

Zakup nowego samochodu to prawie jak obietnica komfortowej i bezawaryjnej jazdy, ale jak pokazuje przypadek Pana Bartłomieja, nie zawsze wygląda to tak, jak to sobie wymarzyliśmy. Dwa Peugeoty 308 z rocznika 2015 napędzane silnikiem 1.2 PureTech 130, które wziął w leasing na swoją firmę, miały identyczną awarię łuszczącego się paska rozrządu. Usterka, która należy do znanych wad PureTecha nastąpiła w styczniu 2018 roku. Warto zaznaczyć, że pojazdy nie osiągnęły przebiegu 160 tys. km, przy których producent zaleca wymianę rozrządu.

Peugeot początkowo nie uwzględnił reklamacji 308. Dopiero po ponad miesiącu przepychanek z dealerem, wymianie telefonów i maili, aż do ogłoszenia akcji serwisowej związanej właśnie z paskiem rozrządu, pojazdy trafiły do ASO na koszt producenta. Wydawałoby się, że od tej pory wszystko będzie w porządku, ale był to dopiero początek problemów ponieważ serwis dopuścił się niedopatrzenia podczas wymiany rozrządu. Nie wykonano dokładnej kontroli silnika.

Po przejechaniu 1000 km, jedno z „naprawionych” aut zaczęło wariować, czego głównym objawem był nagły spadek mocy silnika. Samochód ze 120 km/h zwolnił do niecałych 40 km/h i to w dodatku podczas wyprzedzania. Znacznie wzrosło również zużycie oleju. Samochód potrzebował 1.2-1.5 litra… tygodniowo. ASO Peugeota doradziło, aby spisać stan licznika a następnie przyjechać do serwisu, gdy znów zapali się lampka kontrolna informująca o potrzebie uzupełnienia oleju. Sytuacja powtórzyła się po 5 dniach. Po ponownej wizycie w serwisie wydano wyrok: poważna awaria silnika. Wymianę jednostki wyceniono na ponad 30 tys. zł, ale Peugeot nie zamierzał już pokryć kosztów naprawy. Dlaczego?

Silnik… po prostu się zużył?!

„Wymieniłem 8 pism z Peugeot Polska i PSA Finance, czyli leasingodawcą, odbyłem 11 rozmów telefonicznych z PSA i 19 z Peugeot Polska” – wylicza Pan Bartłomiej, miał jednak wrażenie, że nikt nie traktował sprawy poważnie. Tłumaczenie, że silnik „naturalnie się zużył” w przypadku 2-letniego samochodu z przebiegiem 107 tys. km wydawałoby się nawet zabawne, gdyby nie chodziło o realną sytuację i prawdziwy komentarz Peugeota. W końcu zaoferowano gest handlowy w wysokości 10 tys. zł za naprawę, ale do zapłaty wciąż zostawało ponad 20 tys. zł.

Przez wiele miesięcy nie udało się uzyskać żadnej pomocy. W grudniu 2018 roku Pan Bartłomiej sprowokował Peugeota do reakcji wstrzymując się z zapłatą raty leasingu. Dopiero wtedy „coś się ruszyło”. Zaproponowano odkupienie pojazdu za cenę 15 tys. niższą od wartości rynkowej, ale pod warunkiem zamówienia nowego pojazdu. Klient odebrał to jako kpiny i wyraz lekceważenia sprawy. W końcu Peugeot wysłał po auto windykatora. Po zapoznaniu się ze sprawą i sprawdzeniu, kto tak naprawdę jest w tej sprawie poszkodowany, ten jednak odstąpił od konfiskaty pojazdu. Miesiąc później pojawił się kolejny. Tym razem nie miał już żadnych skrupułów i przed terminem zapłaty 3 zaległych rat leasingowych, zabrał samochód. Tydzień później auto zostało… sprzedane.

Prawie 18 tys. zł do zapłaty

Pod koniec czerwca 2019 roku Peugeot wysłał list, w którym domaga się zapłaty 17.785 zł. Nie znajdując żadnej uzasadnionej odpowiedzi na pytanie: skąd wzięła się tak wysoka kwota należności, Pan Bartłomiej zwrócił się do Peugeota. W odpowiedzi uzyskał wyliczenie: 3 raty leasingu, czyli w sumie 12.726 zł (mimo iż rata wynosiła 1504 zł), opłata za rozliczenie leasingu w wysokości 1230 zł, odbiór pojazdu (1476 zł), koszty transportu wynoszące 1537 zł oraz wycena pojazdu w wysokości 270 zł.

Pan Bartłomiej nie zgodził się na zapłatę i wysłał pismo, w którym domagał się zwrotu 8 czynszów leasingu za okres, w którym auto stało unieruchomione, a jego firma poniosła z tego tytułu stratę. Nie otrzymał żadnej odpowiedzi. PSA Finance zgłosiła się w lutym 2020 roku, ale bynajmniej nie z ofertą pokrycia strat, ale z żądaniem zapłaty 23.980 zł bez wyjaśnienia skąd wzięła się taka kwota.

Pan Bartłomiej przyznaje, że naprawdę kochał swoje auto i aż serce pękało mu, gdy patrzył jak stoi na placu Novum Motors w Bydgoszczy. Teraz próbuje walczyć o swoje prawa i zachęca innych do tego samego. Utworzył nawet Grupę na Facebooku skupiającą klientów, którzy czują się oszukani przez Peugeot Polska. Zgłosiły się już inne osoby z przypadkami dotyczącymi zarówno samochodów, jak i obsługi klienta w polskich serwisach i salonach dealerskich marki Peugeot.

Na razie producent nie odniósł się do całej sprawy. Gdy tylko uzyskamy komentarz, wrócimy do tematu.

 

Galeria

Newsletter

4.5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308Peugeotporady i serwisużywane
Udostepnij1289Tweet257Udostepnij72
Poprzedni

Ile kosztuje 10-letni używany Citroen C5 z dieslem?

Następny

Rumuńska policja niezadowolona z Dacii Duster. Nie zgadniesz z jakiego powodu!

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Rumuńska policja niezadowolona z Dacii Duster. Nie zgadniesz z jakiego powodu!

Dacia Lodgy za 30 tysięcy zł jest hitem: rządowa dotacja do samochodu napędza sprzedaż

Nowy Peugeot e-208: pierwsza jazda

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
382 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Obywatel MK o Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler
    • Andrzej o Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!
    • Piotr o Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?
    • Przecież o Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!
    • Kelso o Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!
    • ToJa o Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery
    • mk o Test: Peugeot 5008 1.6 180 KM EAT8 po faceliftingu – przyjazny SUVan o drapieżnym wyglądzie
    • Maciej o Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!
    • Borys o Nowy DS 4 – ile kosztuje francuski konkurent Audi A3?
    • Borys o Nowy DS 4 – ile kosztuje francuski konkurent Audi A3?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny
    • Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji
    • Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler
    • Stojąc na desce chce opłynąć Wielką Brytanię. Wspiera go Peugeot
    • Nowy Peugeot 508 PSE już wkrótce w Krakowie!
    • Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery
    • Opel: następca modelu Insignia będzie czymś oryginalnym
    • Peugeot 308 II – wstrzymanie produkcji i wycofanie i-Cockpitu 3D
    • Amicale Citroën Pologne zaprasza: czerwcowy zlot i parada klasyków nad morzem. Długi weekend z Citroënem!
    • Nowy Opel Manta dostanie napęd elektryczny i przód Mokki. Debiut już wkrótce


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    382
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.