Nowy Peugeot 508 PSE SW wyjechał na niemiecką autostradę. Zobaczcie test przyspieszenia najmocniejszego seryjnego modelu w historii francuskiej marki.
Nowy Peugeot 508 PSE SW dołączył do oferty wiosną tego roku. Nie jest to niestety tani samochód (w polskich salonach kosztuje 306.500 zł), ale chyba już przyzwyczailiśmy się, że to, co mocne i szybkie ma zazwyczaj wysoki pułap cenowy. Samochód dziedziczy sportowe geny po serii GTi, która wraz z zakończeniem produkcji 308 GTi zniknęła z katalogu Peugeota. Układ hybrydowy 508 PSE składa się z jednostki benzynowej 1.6 oraz dwóch silników elektrycznych i generuje łącznie 360 KM mocy oraz 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Peugeot obiecuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy zarówno w wersji lifback, jak i kombi, ale czy rzeczywistość pokrywa się z danymi na papierze?
AutoTopNL sprawdził przyspieszenie najmocniejszego seryjnego Peugeota na niemieckiej autostradzie a więc bez ograniczenia prędkości. Podczas testu udało się rozpędzić Peugeot 508 PSE SW do granic możliwości, czyli do 250 km/h. Test wykazał, że kombi jest wolniejsze o 0,4 sekundy niż przekonuje producent. Być może Peugeot powinien wziąć lekką poprawkę dla danych technicznych dłuższej, cięższej wersji SW z bardziej praktycznym bagażnikiem.
Aby rozpędzić Peugeota 508 PSE od 100 do 200 km/h potrzeba 14,71 sekundy. Na uwagę zasługuje dokładność cyfrowego prędkościomierza, który wskazuje prawie taką samą prędkość, jak urządzenie pomiarowe oparte na GPS. Test przyspieszenia możecie zobaczyć na poniższym filmie.
Najnowsze komentarze