Nadwozie nowego modelu pozycjonowanego w segmencie E ma być typu shooting brake, czyli mniej więcej coś takiego, jak w Mercedesie R-Klasse. Żeby było ciekawiej podczas polskiej prezentacji Peugeota 508 jeden z dziennikarzy, którego pomysł wylosowano na spotkaniu z Adamem Bazydło, zaproponował, by projektant wnętrza 508-ki pokazał swą wizję auta właśnie z nadwoziem shooting brake… Czy designer polskiego pochodzenia będzie miał duży wkład w stylistykę flagowego modelu 608?…
Brytyjskie media sugerują, że Peugeot 608 będzie pełnymi garściami czerpał z pomysłów koncepcyjnego HX1, którego pokazano podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. To by się nawet zgadzało, przynajmniej w kwestii typu nadwozia ;-)
Pod maskę trafią z pewnością diesle. Można się spodziewać, że nie będą słabsze, niż 163 KM. Najmocniejsza jednostka w postaci widlastej wysokoprężnej „szóstki” generować może 275 KM. Naturalnie należy się spodziewać również hybrydy, bardzo prawdopodobne, że właśnie takiej, jaka napędza koncept HX1: 204 KM z diesla 2.2 HDi napędzającego przednią oś i 95 KM z silnika elektrycznego, przekazującego napęd na koła tylne.
Prognozowana cena też zbliża nas mocno do segmentu E – mówi się o poziomie rzędu 55.000 euro… Nie ma jednak wielkiego ciśnienia – zbierajmy spokojnie pieniążki, bo wygląda na to, że Peugeot 608 trafi na rynek nie wcześniej, niż w 2014 roku.
KG
Najnowsze komentarze