Mniej spartański, mocniejszy, bardziej atrakcyjny – dzisiejsze kombi mają znacznie więcej do zaoferowania niż przed laty, ale zachowały to, co zawsze charakteryzowało segment: wydłużona sylwetka i przede wszystkim duża pojemność ładunkowa. Kombi marki Peugeot ma już 70 lat a wszystko zaczęło się od modelu 203 Familiale.
W 1949 roku, kiedy na rynku zadebiutował Peugeot 203 Familiale, czyli pierwsze kombi spod znaku lwa, segment był jeszcze w powijakach i nikt nie był pewien, czy znajdą się klienci na ten rodzaj samochodu. Francuska marka zaoferowała dwie wersje z powiększonym bagażnikiem: kombi Familiale z trzema rzędami siedzeń i prostszą wersję użytkową Commercial.
Kolejny rozdział: Peugeot 403
Pozytywny odzew klientów zachęcił Peugeota do rozszerzenia swojej gamy. Już w 1956 roku producent z Sochaux wprowadził na rynek model 403 z powiększonym tyłem i zaoferował auto jako rodzinne kombi oraz wersję dostawczą. Pojazd miał wydłużony o 24 cm rozstaw osi do 2900 mm a jego długość wzrosła do 4610 mm.
Peugeot 403 Familiale zastąpiono w 1962 roku modelem 404. Z kolei Peugeot 203 Familiale czekał na następcę do 1965 roku, kiedy zadebiutowała wersja kombi 204-ki.
Peugeot 404: jak urodzinowy prezent przerodził się w prawdziwą obsesję
Boom na kombi w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych
Z biegiem czasu pojawiło się wiele innych pięciodrzwiowych modeli marki z przestronnym bagażnikiem: Peugeot 304 i 504 Break w latach 70., Peugeot 305, 505 i 405 w latach 80. oraz modele Peugeot 306 i 406 SW w latach 90-tych.
Na początku lat 2000 Peugeot dodał do katalogu stosunkowo mały jak na kombi model 206 SW oraz 307 SW, który przejął kilka elementów od rodzinnych minivanów. Na liście znajdują się wersje SW pierwszego Peugeota 308 i 407, a także 508 pierwszej i drugiej generacji.508 SW Sport Engineered to także najmocniejsze kombi i najmocniejszy seryjny model w historii marki. Dzięki układowi hybrydowemu generuje 360 KM mocy.
Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130. Nie ma to, jak wygodne kombi z oszczędnym dieslem
Najnowszy produkt: 308 SW
W lipcu 2021 roku na rynku zadebiutowało najnowsze kombi oznaczone logo lwa: Peugeot 308 SW. Podobnie jak hatchback, model uwodzi stylistyką nadwozia a przy tym jest praktyczny. Bagażnik ma pojemność 608 litrów, a nawet 1634 litrów po złożeniu tylnych oparć. Siedzenia można złożyć od strony bagażnika.
Rozstaw osi 308 SW został wydłużony o 55 mm w porównaniu z hatchbackiem. Zmiana zapewnia więcej miejsca dla pasażerów z tyłu i nadaje pojazdowi bardziej solidną, lepiej osadzoną na kołach sylwetkę.
Nowy 308 SW otrzymał 10-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników 3D oraz 10-calowy centralny ekran dotykowy z systemem multimedialnym i-Connect Advanced. W pojeździe pojawiły się przełączniki i-Toggle, które możemy konfigurować według własnego uznania a w gamie napędów wersje hybrydowe plug-in o mocy 180 oraz 225 KM.
Pierwsze egzemplarze nowego Peugeot 308 SW pojawią się na drogach na początku przyszłego roku.
Najnowsze komentarze