sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot: kombi spod znaku lwa ma już 70 lat

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-13
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
73 1
1
63
UDOSTĘPNIEŃ
210
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Mniej spartański, mocniejszy, bardziej atrakcyjny – dzisiejsze kombi mają znacznie więcej do zaoferowania niż przed laty, ale zachowały to, co zawsze charakteryzowało segment: wydłużona sylwetka i przede wszystkim duża pojemność ładunkowa. Kombi marki Peugeot ma już 70 lat a wszystko zaczęło się od modelu 203 Familiale.

W 1949 roku, kiedy na rynku zadebiutował Peugeot 203 Familiale, czyli pierwsze kombi spod znaku lwa, segment był jeszcze w powijakach i nikt nie był pewien, czy znajdą się klienci na ten rodzaj samochodu. Francuska marka zaoferowała dwie wersje z powiększonym bagażnikiem: kombi Familiale z trzema rzędami siedzeń i prostszą wersję użytkową Commercial.

Kolejny rozdział: Peugeot 403

Pozytywny odzew klientów zachęcił Peugeota do rozszerzenia swojej gamy. Już w 1956 roku producent z Sochaux wprowadził na rynek model 403 z powiększonym tyłem i zaoferował auto jako rodzinne kombi oraz wersję dostawczą. Pojazd miał wydłużony o 24 cm rozstaw osi do 2900 mm a jego długość wzrosła do 4610 mm.

Peugeot 403 Familiale zastąpiono w 1962 roku modelem 404. Z kolei Peugeot 203 Familiale czekał na następcę do 1965 roku, kiedy zadebiutowała wersja kombi 204-ki.

Peugeot 404: jak urodzinowy prezent przerodził się w prawdziwą obsesję

Boom na kombi w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych

Z biegiem czasu pojawiło się wiele innych pięciodrzwiowych modeli marki z przestronnym bagażnikiem: Peugeot 304 i 504 Break w latach 70., Peugeot 305, 505 i 405 w latach 80. oraz modele Peugeot 306 i 406 SW w latach 90-tych.

Peugeot 504 Break

Na początku lat 2000 Peugeot dodał do katalogu stosunkowo mały jak na kombi model 206 SW oraz 307 SW, który przejął kilka elementów od rodzinnych minivanów. Na liście znajdują się wersje SW pierwszego Peugeota 308 i 407, a także 508 pierwszej i drugiej generacji.508 SW Sport Engineered to także najmocniejsze kombi i najmocniejszy seryjny model w historii marki. Dzięki układowi hybrydowemu generuje 360 KM mocy.

Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130. Nie ma to, jak wygodne kombi z oszczędnym dieslem

Peugeot 306 SW

Najnowszy produkt: 308 SW

W lipcu 2021 roku na rynku zadebiutowało najnowsze kombi oznaczone logo lwa: Peugeot 308 SW. Podobnie jak hatchback, model uwodzi stylistyką nadwozia a przy tym jest praktyczny. Bagażnik ma pojemność 608 litrów, a nawet 1634 litrów po złożeniu tylnych oparć. Siedzenia można złożyć od strony bagażnika.

Rozstaw osi 308 SW został wydłużony o 55 mm w porównaniu z hatchbackiem. Zmiana zapewnia więcej miejsca dla pasażerów z tyłu i nadaje pojazdowi bardziej solidną, lepiej osadzoną na kołach sylwetkę.

Nowy 308 SW otrzymał 10-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników 3D oraz 10-calowy centralny ekran dotykowy z systemem multimedialnym i-Connect Advanced. W pojeździe pojawiły się przełączniki i-Toggle, które możemy konfigurować według własnego uznania a w gamie napędów wersje hybrydowe plug-in o mocy 180 oraz 225 KM.

Pierwsze egzemplarze nowego Peugeot 308 SW pojawią się na drogach na początku przyszłego roku.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 203204304306308403406504historiaPeugeot
Udostepnij25Tweet16Udostepnij4
Poprzedni

W której części Polski tankowanie jest najdroższe?

Następny

Nowa Dacia Spring – jak przyspiesza najtańszy samochód elektryczny w Polsce?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowa Dacia Spring - jak przyspiesza najtańszy samochód elektryczny w Polsce?

Nowy Renault Megane E-Tech 2022. Mamy zdjęcia wnętrza!

Citroën AMI pojawi się w Niemczech później niż zakładano

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Zebra - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.