W lutym Peugeot był liderem sprzedaży na całym portugalskim rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych z liczbą 2.662 zarejestrowanych aut i znacząco zwiększył swój udział w rynku do 14,7%.
Francuska marka znalazła się też na pozycji lidera w każdym z dwóch segmentów portugalskiego rynku – wśród aut osobowych oraz w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Peugeot ma też największy spośród marek popularnych i multienergetycznych udział w segmencie aut zelektryfikowanych (elektryczne + hybrydy typu plug-in).
Według danych ACAP, w lutym Peugeot po raz kolejny przewodził na trzech frontach portugalskiego rynku samochodowego. Z liczbą 2.662 rejestracji, Peugeot był najlepiej sprzedającą się marką na całym rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, zwiększając swój udział w rynku do 14,7%, wobec 11,2% w styczniu. W wynikach skumulowanych za dwa minione miesiące 2023 roku Peugeot sprzedał w Portugalii 4.550 pojazdów, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 13,0%.
Odzwierciedlając dobre wyniki Peugeot na rynku portugalskim, marka zajęła również 1. miejsce na rynku samochodów osobowych, z 2.243 sprzedanymi egzemplarzami w lutym, co stanowi udział w rynku na poziomie 14% (o 23,4% więcej niż w lutym 2022 r.).
Również na rynku lekkich samochodów dostawczych Peugeot utrzymał pozycję lidera sprzedaży, znajdując w lutym nabywców na 419 swoich aut w tym segmencie, co odpowiada udziałowi rynkowemu na poziomie 20,6%. Po pierwszych dwóch miesiącach roku Peugeot pozostaje najchętniej wybieraną przez klientów profesjonalnych marką, z 974 rejestracjami i 23,1-procentowym udziałem w tym rynku.
Dzięki kompletnej, zaawansowanej technologicznie gamie i zelektryfikowanym wersjom praktycznie we wszystkich swoich modelach, Peugeot zajmuje w lutym miejsce na podium na rynku samochodów elektrycznych (BEV) i hybryd typu plug-in (PHEV), i jest pierwszą popularną marką w rankingu sprzedaży, z 349 takimi samochodami. Po pierwszych dwóch miesiącach sprzedaż BEV+PHEV Peugeota sięgnęła poziomu 660 samochodów, co przekłada się na rynkowy udział na poziomie 7,8%.
Dzięki gamie w pełni zelektryfikowanych pojazdów użytkowych, które cieszą się doskonałą reputacją wśród firm i profesjonalistów ze względu na swoją niezawodność, wszechstronność i ładowność, poprzez modele e-Partner, e-Expert i e-Boxer, Peugeot jest zdecydowanym liderem w sprzedaży w 100% elektrycznych samochodów dostawczych. W lutym sprzedał 61 e-vanów (35,7% udziału w rynku), a w skumulowanych wynikach roku znalazł nabywców na 113 sztuk takich aut (33,6% udziału w rynku).
Jeśli chodzi o auta osobowe, to Peugeoty 208, 2008, Partner, 308 i 3008 były – w podanej kolejności – najlepiej sprzedającymi się modelami w szerokiej i odnoszącej sukcesy gamie, którą Peugeot sprzedaje w Portugalii.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze