Peugeot nie obawia się konkurencji z Chin, mając w Europie bardzo dużą przewagę – ujawniła Linda Jackson, szefowa marki.
W Europie niepostrzeżenie pojawia się coraz więcej chińskich marek samochodów. Powoli, ale zdecydowanie budują swoje sieci sprzedaży i docierają do nowych klientów. Czy mogą zagrozić europejskim producentom, o ustalonej reputacji i marce?
Zobacz: Peugeot 208 najpopularniejszym samochodem w Europie
„Samochody chińskich producentów są naprawdę dobre. Szanujemy ich jako nowych konkurentów, ale my mamy zdecydowaną przewagę jako uznani producenci. To silna tożsamość marki. A Peugeot jest jedną z marek, na której ludzie polegają – której ufają. A jeśli coś się zepsuje, części zamienne są szybko dostępne, ponieważ są produkowane tutaj lokalnie. My, uznani producenci z Europy, mamy tu przewagę” – uważa Linda Jackson, szefowa marki Peugeot.
Zobacz: Testy i opinie na temat samochodów Peugeot. Plusy, minusy, zalety, wady, awaryjność i spalanie.
Peugeot walczy nie tylko z konkurencją zewnętrzną, ale też wewnętrzną. W Stellantis funkcjonuje 14 marek, takich jak Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot czy Ram. Jaki sposób na nią ma marka z lwem?
Zobacz: samochody Peugeot dostępne od ręki
„Musimy się wyraźnie wyróżniać. Peugeot jest pozycjonowany jako marka z wyższej półki. Na tę pozycję zapracowaliśmy w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Jeśli chodzi o wspólną technologię, na CES były dwa samochody koncepcyjne Stellantis, nasz Peugeot Inception i nowy pick-up RAM. Oba oparte są na tej samej platformie. Ale to dwa zupełnie różne pojazdy o zupełnie innym pozycjonowaniu.” – opowiada Linda Jackson.
źródło: Der Spiegel
Najnowsze komentarze