Jury konkursu Car of the Year Middle East składa się z dziennikarzy motoryzacyjnych działających na terenie Królestwa Arabii Saudyjskiej, Kuwejtu, Omanu, Kataru, Bahrajnu, Królestwa Jordanii, Libanu, Syrii, Iraku, Jemenu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Nagroda dla Peugeota RCZ jest bardzo ważna, bowiem przyznano ją już w osiem miesięcy po premierze handlowej tego modelu w tej części świata. RCZ zdobył w tym czasie drugą pozycję w swoim segmencie wyraźnie dążąc do zdetronizowania aktualnego lidera już w roku bieżącym.
W ten sposób RCZ jest swoistym ambasadorem marki na rynkach Bliskiego Wschodu, jak i wszędzie indziej na świecie. W 2011 roku to stylowe coupe zostało sprzedane w niemal 20.000 egzemplarzy w krajach, w których jest oferowane. A przyznać trzeba, że to bardzo interesujące auto, od którego jednak trudno oczekiwać jakiejś nadzwyczajnej użyteczności. Nie do tego jednak Peugeot RCZ został stworzony. Przy okazji polecamy Waszej uwadze nasz redakcyjny test najmocniejszej seryjnej odmiany tego samochodu.
Według MEAC (Middle East Automotive Companies) na Bliskim Wschodzie sprzedano w ubiegłym roku dokładnie 1.093.618 samochodów. Peugeot, który niedawno ogłosił nawiązanie współpracy z HHA Group (Haji Husein Alizera & Co.Ltd), ma zamiar zaistnieć w krajach tego regionu nieco bardziej. Pomóc w tym ma budowana w Arabii Saudyjskiej sieć 18 salonów i 22 serwisów Peugeota zgodnych z wymogami francuskiego koncernu.
KG
Najnowsze komentarze