MOTOR w tym tygodniu porównał Dacię Sandero ze Škodą Fabią. Przeprowadził też test Opla Astry 1.5 Diesel. Opisał także Renault Rafale. Te interesujące nas rzeczy zapowiedział na okładce, a co napisał o autach pozostających w kręgu naszych zainteresowań w środku, sprawdzimy poniżej. Zapraszamy na przegląd prasy!
MOTOR nr 26 (3653) z 26.VI.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 206, 308, 5008, Austral, Espace, Megane, Megane E-Tech Electric, Rafale, Duster, Sandero, Astra
Na stronach 6-7 MOTOR zaprezentował Renault Rafale. To SUV coupe segmentu D, który ma – zdaniem Redaktora Szczepaniaka – dużo wspólnego z innymi nowymi modelami marki – Australem i Espace’em. Pokazano zresztą i te dwa samochody. Australa można obejrzeć w salonach Renault, Espace VI, to nowość, ale miałem już okazję tym sam samochodem jeździć i podzieliłem się z Wami swoimi wrażeniami.
Jeśli chodzi o Rafale, to przybliżyliśmy Wam ten model tuż po internetowej premierze. Sami też z ogromną ciekawością czekamy na pierwsze jazdy tym samochodem. Zapowiada się ciekawe auto.
W tabeli z dziesięcioma najpopularniejszymi nowymi samochodami w Polsce w ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. MOTOR na stronie 9 wspomniał Dacię Duster, która zajmuje siódmą pozycję w tym rankingu.
Wspomniany test Opla Astry ze 130-konnym dieslem pod maską znajdziecie na stronach 16-17. MOTOR pisze, że Astra przekonuje do siebie designem, cenowo wciąż jest dość rozsądną propozycją (acz Renault Megane jest tańsze, a Golf tradycyjnie sporo droższy), a to, czego nie widać, jest współdzielone z Peugeotem 308.
Astra w najnowszej odsłonie jest przestronna, wygodna, prosta w obsłudze, ma świetne fotele i jest dobrze wykończona. MOTOR uważa jednak, że wyświetlacze są słabej jakości, a obsługa małej dźwigni zmiany biegów (automat) jest niewygodna. Narzekają też na przestronność na kanapie, gdy z przodu siedzi ktoś wysoki. To wada niemal każdego samochodu, nie tylko kompaktowego!
Dobrze wypadła ocena zawieszenia, które stanowi udany kompromis między komfortem a pewnością prowadzenia. W testowanej wersji silnikowej Astra nie jest demonem przyspieszania, ale radzi sobie całkiem dobrze. Ewentualne braki w zakresie dynamiki wynagradza przy dystrybutorze – przy spokojnej płynnej jeździe potrafi zejść do 3,5 1/100 km! Na autostradach oczekuje dwa razy więcej, ale to i tak dobry wynik.
Na stronach 18-21 MOTOR porównał Škodę Fabię z Dacią Sandero. Ta pierwsza ma do dyspozycji 110 KM, ta druga, z dwupaliwowym zespołem napędowym – 100 KM. Ale Dacia jest też nieco cięższa i zapewnia słabszą, ale wciąż niezłą dynamikę.
Škoda jest droższa (po doposażeniu), ale wcale niekoniecznie lepiej wyposażona (w porównywalnej wersji), ma za to potencjalnie więcej opcji do dokupienia. Tyle, że wówczas jej cena rośnie jeszcze wyraźniej ponad Dacię.
Sandero ma nieco mniej skuteczne hamulce i dużo większy prześwit, co dla wielu osób może być bardzo ważne. Oferuje nieco mniejszy bagażnik, ale za to ma dwa zbiorniki na paliwa, więc pod względem zasięgu bije VAG-owskie auto na głowę.
Co ciekawe to Dacia jest lepiej wyciszonym samochodem! Niewiele, ale lepiej.
Choć oba auta mają podobne gabaryty, to wewnątrz – tradycyjnie – Škodzie zmierzono więcej centymetrów. Nawet nad głowami, choć Sandero jest wyższe od Škody o 13 cm, a różnica w prześwicie, to tylko (albo aż) 6,3 cm. Gdzie jest pozostała różnica?
Dacia pokonała Škodę zużyciem paliwa, ale MOTOR szybko to zwycięstwo zdyskontował bagażnikiem, osiągami, obsługą, multimediami i pracą silnika. Škoda lepiej się też prowadzi, ale to Dacia zapewnia większy komfort. Nie bardzo też rozumiem, dlaczego Škoda otrzymała aż dwa punkty więcej za poziom wyposażenia, skoro jedyna różnica, to jej światła LED-owe (w Dacii są takie tylko do jazdy dziennej).
Ostatecznie Dacia uzbierała 212 punktów, a Škodzie przyznano ich aż 231, ale nawet MOTOR przyznaje, że między obydwoma markami jest już „Coraz mniejszy dystans”.
W materiale poświęconym potencjalnym problemom z ładowaniem aut elektrycznych (strony 28-33) na jednym ze zdjęć widać Renault Megane E-Tech Electric oraz Peugeota 206, na innym zaś Fiata 500e.
W artykule traktującym o pakietach serwisowych (strony 34-35) MOTOR wspomniał m.in. Opla Astrę.
Z kolei w dziale Używane na stronie 37. zamieszczono ranking brytyjskiej firmy AA z najlepszymi modelami używanymi. W czołówce znalazł się Peugeot 5008 (SUV).
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze