Po dwóch startach na asfaltach, zawodnicy ścigać się będą tym razem na luźnych nawierzchniach. Rajd Warszawski powraca do kalendarza po trzech latach przerwy, kiedy to jego nazwę w RSMP przejął Rajd Orlen. Nie ma to jednak żadnego znaczenia dla uczestników – będą oni rywalizowali praktycznie na tych samych trasach, co w roku ubiegłym. Nowością jest jedynie baza zawodów – została ona przeniesiona z Płocka do Sierpca, dzięki czemu impreza jest jeszcze bardziej skondensowana.
Mazowieckie szutry są bardzo szczęśliwe dla załóg startujących w samochodach Peugeot. Od kiedy bowiem są rozgrywane na nich zawody – czyli od 2007 roku – zawsze zwyciężał model 207 S2000! W ubiegłym roku na podium stanęły dwie załogi w „rajdówkach” z lwem na masce…
Czy Tomek i Daniel podtrzymają pasmo sukcesów 207-ki? Nie będzie to zapewne łatwe. Co prawda kierowca nie kryje, że trudne trasy w okolicach Sierpca bardzo mu się podobają – są ciekawe i wymagające, ale konkurencja jest bardzo silna. Charakterystyka luźnych nawierzchni, zmiennych i momentami bardzo piaszczystych, może tym razem preferować samochody grupy N…Kuchar zapowiada jednak walkę – dla reprezentantów Peugeot Sport Polska Rally Team jest to bardzo ważny występ.
– Do zakończenia sezonu pozostały już tylko trzy rajdy, rywalizacja wkracza w decydującą fazę – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. – Sprawa tytułu jest nadal otwarta, ale wszyscy zdajemy sobie sprawę, że aby zrealizować cel – stanąć na najwyższym podium w klasyfikacji generalnej – zespół w najbliższym rajdzie musi zdobyć jak najwięcej punktów. Obsada jest jak zwykle bardzo silna, wiele też może zależeć od pogody. Zapowiadane obfite opady deszczu mogą rozmyć nawierzchnie, a wtedy oprócz umiejętności o wyniku decydować będzie szczęście. Najmniejszy błąd może bowiem pogrzebać szanse na osiągnięcie dobrego wyniku. Dlatego musimy być bardzo skoncentrowani. Gorąco wierzymy, że Tomek i Daniel odniosą sukces!
Po pięciu rundach Tomek i Daniel zajmują trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej i drugie w klasie S2000, a Peugeot prowadzi wśród Zespołów Producenckich. W myśl regulaminu do końcowej punktacji sezonu zalicza się sześć najlepszych rezultatów osiągniętych podczas ośmiu rajdów RSMP.
Trasa Rajdu Warszawskiego liczy 256 kilometrów. Składa się z dziesięciu odcinków specjalnych o łącznej długości 166,5 km. Zawody rozpoczną się w sobotę, 4 września, a pierwsza załoga na mecie zlokalizowanej na stadionie w Sierpcu spodziewana jest następnego dnia około godz. 15.30.
Warto dodać, że Peugeot Polska jest jednym ze sponsorów 36. Rajdu Warszawskiego.
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Luk, Teroson, Peugeot Finance, Proline, Dekra, Harvest oraz Pro Job.
KLASYFIKACJA RSMP (po 5 rundach)
Klasyfikacja generalna:
1. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran – 166 pkt.
2. Michał Sołowow i Maciej Baran – 165 pkt.
3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 143 pkt.
4. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 107 pkt.
5. Leszek Kuzaj i Craig Parry – 68 pkt.
6. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur – 51 pkt.
Klasa S2000:
1. Michał Sołowow i Maciej Baran – 50 pkt.
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 41 pkt.
3. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 25 pkt.
Klasyfikacja Zespołów Sponsorskich:
1. Subaru Poland Rally Team – 36 pkt.
2. Cersanit Rally Team – 31 pkt.
3. Peugeot Sport Polska Rally Team – 24 pkt.
Klasyfikacja Producentów:
1. Peugeot – 21 pkt.
2. Subaru – 21 pkt.
3. Skoda – 6 pkt.
4. Abarth – 4 pkt.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze