Po I kwartale 2020 roku Peugeot w Czechach może mieć powody do zadowolenia. Globalny spadek na rynkach motoryzacyjnych w marcu był zjawiskiem towarzyszącym obecnej bezprecedensowej sytuacji związanej z epidemią spowodowaną koronawirusem SARS-CoV-2. Pomimo tej trudnej sytuacji na rynku czeskim Peugeot utrzymuje pozycję i przyjmuje zamówienia na nowe samochody. Trzeci miesiąc obecnego roku zaowocował 729 rejestracjami jednocześnie przyjęciem 738 nowych zamówień. To nie było łatwe, ale sieć dealerska Peugeot w Czechach czyniła duże wysiłki i pomimo niesprzyjających okoliczności zapewniła marce stosunkowo dobry wynik.
„Nasze zespoły sprzedaży i serwisu pokazały, że są w stanie działać w ekstremalnych warunkach. Nasi koncesjonariusze wprowadzili najsurowsze środki w celu ochrony zdrowia swoich pracowników oraz klientów i utrzymały funkcjonowanie swoich punktów usługowych. Bardzo im za to dziękuję” – powiedział Marco Venturini, dyrektor Peugeot w Czechach. Efektem tych starań była rejestracja 589 osobowych Peugeotów i dodatkowo 140 lekkich aut dostawczych sygnowanych kroczącym lwem, w samym tylko marcu. W efekcie z wynikiem 729 rejestracji Peugeot osiągnął 4,94% udziału w czeskim rynku, co zaowocowało czwartym miejscem w rankingu marek samochodowych. Ogółem w I kwartale 2020 roku Peugeot ma już w Czechach 2.368 rejestracji.
Składa się na to 1.910 samochodów osobowych i 458 aut użytkowych. Tak więc po I kwartale 2020 roku Peugeot ma 4,40% czeskiego rynku i czwartą pozycję wśród najpopularniejszych marek. Oznacza to przesunięcie o jedną pozycję w górę w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, acz udział w rynku trochę Francuzom spadł. Rok temu wykroili 5,57% czeskiego rynku nowych aut. Dziś mają 4,40%, ale poprawili pozycję w rankingu marek.
W marcu wszyscy dealerzy Peugeot przeszli na proces sprzedaży samochodów z wyłączeniem osobistego kontaktu z klientami, co miało znaczący wpływ na zamawianie nowych samochodów. Jednak nawet takie zmiany zasad sprawiły, że liczba zamówień osiągnęła w marcu 738 auta. Niesamowite jest to, że na nowego Peugeot 2008 przyjęto 232 zamówienia!
Relatywnie dobre wyniki odnotowano w marcu w gamie lekkich samochodów dostawczych przyjmując zamówienia na 136 samochodów. Ponieważ wszystkie europejskie fabryki Grupy PSA są obecnie zamknięte, duży nacisk jest kładziony na samochody gotowe. W celu utrzymania dostaw i usług sprzedaży wysyłkowej, a także możliwości indywidualnego transportu pasażerów, marka Peugeot w Czechach dąży do zapewnienia jak najszybszej dostawy pojazdów. Obecnie wszystkie samochody są przekazywane klientom poza siedzibą koncesjonariusza, z wykorzystaniem opcji dostawy do domu.
„Tradycyjne wydarzenia, takie jak 7 dni Peugeot i Dzień emocji Peugeot nie są w tej chwili możliwe do przeprowadzenia, ale nadal mamy wyjątkową gamę modeli z takimi autami jak nowy Peugeot 208, który otrzymał nagrodę za design (Red Dot Award 2020). Takim samym trofeum za projekt nagrodzono także nowego Peugeota 2008” – dodaje Marco Venturini.
Wyniki Peugeota w I kwartale 2020 roku w Czechach są podbudowujące. Pytanie, jak długo potrwa jeszcze epidemia i co będzie ze sprzedażą w kolejnych miesiącach. Z Czech docierają sygnały, że sytuacja tam powoli zaczyna się normalizować. Jeśli wszystko będzie szło w dobrym kierunku, to i rynek motoryzacyjny wróci do normy.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze