Peugeot, mimo spadków na rodzimym rynku, jest zadowolony ze sprzedaży, która owszem, mogłaby być lepsza, ale w kryzysowych czasach nie jest łatwo nawet w bogatych krajach. A i rynki, na których Francuzi od lat dominowali, nie poprawiają sytuacji. Jednakże w samej Francji nie jest źle, a model 208 został liderem w swoim segmencie. Mowa oczywiście o sprzedaży tych samych modeli, bo choć łączna liczba rejestracji Clio jest wyższa (przeczytacie o tym na naszych łamach za kilka godzin), to złożyły się na nią aż trzy generacje samochodu: III, IV oraz Campus. Po zsumowaniu analogicznych aut u Peugeota (206+, 207 i 208) sytuacja nie wygląda już tak rewelacyjnie dla Renault ;-) bowiem wszystkie trzy auta segmentu B z kroczącym lwem na masce zdobyły aż 6,9% francuskiego rynku.
Dynamikę sprzedaży 208-ki poprawiło wprowadzenia zapowiadanych wcześniej nowych silników benzynowych o trzech cylindrach. Francuzi, kochający od lat swoje diesle, zauważyli wreszcie, że to jednostki nie zawsze najlepsze, zwłaszcza w segmencie niewielkich samochodów. Nie dość, że auta nimi napędzane są sporo droższe w zakupie, to także ich obsługa i serwisowanie niweluje oszczędności wynikające z niższego spalania. Stąd spore zainteresowanie nowymi silnikami benzynowymi, oszczędnymi i nieskoemisyjnymi, które nie powinny też być drogie w obsłudze.
Te jednostki trafiać zaczęły pod maskę 208-ki od lipca ubiegłego roku i spotkały się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów we Francji.
Świetnie sprzedawały się także większe modele. Crossover 3008, przestronny kompaktowy minivan 5008 oraz 508 pozostały na rodzimym rynku liderami sprzedaży w swoich klasach. Dwa pierwsze modele, 3008 i 5008, zdobyły łącznie 3,5% francuskiego rynku, gama 508 wykroiła dla siebie 1,4% udziału dzięki rejestracji przeszło 25.950 egzemplarzy we Francji.
Wciąż wielu klientów wybierało drogie hybrydowe odmiany wprowadzone do sprzedaży w trakcie roku: 3008 HYbrid4, 508 RXH oraz 508 sedan HYbrid4. W przypadku crossovera 3008 odmianę hybrydową wybiera jeden na siedmiu klientów, zaś na 508-ki z dwoma silnikami decyduje się co piąty klient.
Łącznie na koniec roku 2012 Peugeot wykroił dla siebie 16,2% francuskiego rynku nowych samochodów osobowych.
KG
Najnowsze komentarze