Peugeot zamierza jeszcze bardziej zdynamizować swój wzrost na największym obecnie rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest wprowadzenie do sprzedaży w Państwie Środka doskonale znanego europejskim klientom crossovera 3008.
Peugeot oficjalnie zainaugurował wprowadzenie na chiński rynek modelu 3008 produkowanego w fabryce w Wuhan. Zakłady te należą do spółki DPCA będącej przedsięwzięciem typu joint venture pomiędzy PSA Peugeot Citroën i jego chińskim partnerem, koncernem Dongfeng.
Podczas prezentacji w Chengdu, która miała miejsce 9. stycznia, obecnych było przeszło 1.200 gości – przedstawicieli mediów oraz oczywiście dealerów Peugeota w Chinach. Francuzi mają duże oczekiwania względem nowego w Chinach crossovera, bo jest to bardzo dynamicznie rozwijający się segment tamtejszego rynku. Wraz z tym kompaktowym autem Peugeot liczy na wzrost dynamiki sprzedaży, która w roku osiągnęła poziom 24,5%, czyli blisko czterokrotnie większy, niż cały chiński rynek (+7%).
Chiński Peugeot 3008 wygląda nieco inaczej, niż jego europejski protoplasta, bowiem Centrum Stylu Peugeota w Szanghaju dostosowało go do oczekiwań chińskich klientów. W pierwszym roku sprzedaży marka ma nadzieję sprzedać za Wielkim Murem 40.000 egzemplarzy swojego crossovera. Pomóc w tym ma sieć co najmniej 324 dealerów, bo tylu ich było w Chinach na koniec 2012 roku.
W ciągu trzech najbliższych lat (2013-2015) Peugeot wraz ze swoim partnerem Dongfeng zamierza wprowadzić na chiński rynek sześć modeli. W połowie dekady marka planuje też rozbudować sieć sprzedaży do 500 punktów i pokryć w ten sposób 85% geograficznej powierzchni Chin (aktualnie pokrywa 65%). Plany mówią też o podwojeniu ubiegłorocznego wyniku sprzedaży i osiągnięciu w 2015 roku poziomu 450.000 sztuk.
W modelu 3008 pojawi się także znakomity benzynowy silnik 1.6 THP opracowany wspólnie z BMW Group.
KG; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze