Od chwili zaistnienia w portalach społecznościowych i nowych kanałach komunikacji w 2009 roku, Renault zdobył właśnie pięciomilionowego fana na Facebooku.
Koncern jest zaangażowany na wielu płaszczyznach elektronicznej komunikacji, w tym w serwisach społecznościwych takich, jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube oraz Flickr. Na samym tylko Facebooku Renault posiada przeszło 60 witryn, w tym „globalny” profil międzynarodowy, dziesięć stron tematycznych oraz pięćdziesiąt profili „narodowych”. Dzięki tej silnej obecności Grupa może prezentować ekskluzywne materiały dla swoich fanów oraz prowadzić z nimi ożywione dyskusje.
Pierwsza strona Renault na Facebooku ruszyła we wrześniu 2009 roku. Obok profilu głównego szybko powstało dziesięć kolejnych, tematycznych, ukierunkowanych np. na sport, dziedzictwo, czy pojazdy elektryczne. Od tamtej pory doszło do tego 50 witryn „narodowych”, w tym brazylijska i turecka.
Na stronach tych znaleźć można mnóstwo ciekawych materiałów, jak choćby zdjęcia z ważnych imprez i wystaw, konkursy z nagrodami (jak choćby „Wygraj weekend z Twizy”), doradztwo posprzedażne, czy aplikacje rozrywkowe.
Z najciekawszych faktów związanych z obecnością Renault na Facebooku wato wymienić choćby kilka:
– strona Renault Brazylia ma już blisko 1,5 miliona fanów;
– średnio 4.200 nowych fanów przybywa na głównym profilu facebook.com/Renault;
– ulubione profile i tematy, to dane dotyczące gamy samochodów (zwłaszcza Renault Sport), design, historia i dziedzictwo.
KG
Najnowsze komentarze