Nowy Peugeot 3008 już niedługo zadebiutuje w salonach. Początkowo jako wersja elektryczna, by dodać także ofertę hybrydową. Szczegółowo przetestowali go już francuscy dziennikarze i dzisiaj przedstawiamy ich opinie na temat tego ciekawego samochodu.
Testowano samochód w wersji 73 kWh, która teoretycznie daje zasięg powyżej 500 kilometrów, z silnikiem o mocy 210 KM. Niedługo pojawi się też wersja 98 kWh z napędem 230 KM. Wszystkie modele e-3008 będą dostępne w dwóch wersjach wyposażenia, „Allure” i „GT”. I powiedzmy sobie szczerze, nawet w podstawowej wersji wyposażenia, SUV Peugeota jest wyjątkowo dobrze wyposażony.
Zobacz: testy samochodów Peugeot. Opinie, pomiary, spalanie
Peugeot sugeruje, aby w stosunku do nowego 3008 używać terminu Fastback. Różnica polega na tym, że linia dachu coupe szybko opada, w przypadku fastbacka tak nie jest. W praktyce oznacza to, że piękna sportowa linia 3008 nie wymaga pochylania się przy wsiadaniu.
Zobacz: Aktualności o Peugeot. Codziennie
Peugeot 3008 III generacji zmienił jednak wygląd dość mocno w stosunku do poprzednika, ale tu nie było wyjścia. Z jednej strony główny projektant marki, czyli Gilles Vidal przeszedł do Renault, a jednocześnie ten 3008 jest jednak zupełnie nowym samochodem. Wygląd można określić jako mocny i dość radykalny. Kluczowym punktem designu pozostały oczywiście charakterystyczne pazury lwa z przodu.
W środku mamy zupełnie nową odsłonę iCockpitu. To jedna z największych zmian i trzeba przyznać, że zrobiono ją znakomicie. To udany projekt, wyróżnia samochód i markę, nie kopiuje wzorców konkurencji i dodaje charakterystyczną atmosferę na pokładzie – sport w połączeniu z ergonomią. Ekran jakby wręcz unosił się na desce rozdzielczej a mała kierownica zachęca do dynamicznej jazdy. Co ważne, wnętrze jest nie tylko eleganckie, przyjemne dla oka, ale też wykonane z bardzo dobrej jakości materiałów.
Pewnym minusem może tu być jednak system operacyjny, który nie ewoluował w stosunku do tego co znamy od roku 2022. Dział oprogramowania nie nadążył za koniecznością rozwoju, być może przez nieustające zmiany w koncernie – ale to się ma zmienić. Na razie mamy to co znamy choćby z Peugeot 408 a dużym plusem jest możliwość definiowania najczęściej używanych funkcji na przyciskach. Wśród nowych funkcji znajdziemy ChatGPT w wersji 3.5, służący do uzyskania informacji o podróży lub miejscach docelowych. Jest też planer podróży oparty na rozwiązaniach TomTom. Jego działanie jest jednak dyskusyjne, lepiej sprawuje się ABRP wykorzystywany choćby w nowym ë-C3, znany wszystkim posiadaczom aut elektrycznych.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje
Testowa wersja Peugeot 3008 ważyła 2183 kilogramy. Ta spora masa e-3008 jest szczególnie zauważalna, gdy jazda staje się bardziej dynamiczna. W mieście i na autostradzie radzi sobie znakomicie dzięki wyjątkowej średnicy zawracania wynoszącej 10,9 m i wysokiemu komfortowi opartemu na znakomitej izolacji akustycznej Dynamiczna jazda po ostrych zakrętach nie jest jednak domeną 3008 właśnie z uwagi na masę, mimo że układ kierowniczy jest bezbłędny, z wzorową precyzją i znakomitą responsywnością. Zużycie prądu przy dynamicznej jeździe na dystansie 120 kilometrów wyniosło 19,7 kWh. Peugeot mówi o 16,7 kWh/100 km, ale wymaga to dłuższych testów.
„Peugeot e-3008 ma kilka wyraźnych zalet, począwszy od bardzo cenionego designu. Jego wnętrze, oprócz tego, że jest dość unikalne na rynku, wykonano bardzo dobrze. Poprawek wymaga planowanie trasy a konkurent w postaci nowego Renault Scenic zostanie zaprezentowany w salonach już niedługo. Peugeot zasługuje na ocenę bardzo dobrą, ma jednak silną konkurencję.” – podsumowują autorzy testu.
źródło: 01 France
Najnowsze komentarze