Peugeot 208 jest samochodem, który świetnie sprzedaje się w Europie (po siedmiu miesiącach trzecie miejsce wśród hatchbacków segmentu B) i naprawdę nieźle w Polsce (po dziewięciu miesiącach szóste miejsce w segmencie B z wynikiem 2.979 egzemplarzy) właśnie otrzymał nową wersję silnika 1.2 e-VTi charakteryzującym się średnim zużyciem paliwa wynoszącym 4,1 l/100 km, co przekłada się na średnią emisję 95 g CO2/km.
Udział 208-ki w europejskim rynku po siedmiu miesiącach br. wyniósł 9,6%, co oznacza, że od pierwszego miejsca dzieli małe Lwiątko niespełna 1 punkt procentowy. To zgrabne autko znajduje się na podium sprzedażowym w wielu krajach: na pierwszym miejscu we Francji i Holandii, na drugim w Szwajcarii, Portugalii, Danii i Norwegii, na trzecim w Belgii, Luksemburgu, Chorwacji i Szwecji. To efekt m.in. znakomitych, wydajnych silników, zarówno wysokoprężnych, jak i benzynowych.
Teraz gamę tych drugich uzupełnia szczególnie oszczędna jednostka napędowa. To trzycylindrowy silnik z rodziny VTi o mocy 82 KM wyposażony w system Stop&Start, która zapewnić ma m.in.:
– zużycie paliwa w jeździe miejskiej nawet do 15%;
– automatyczne wyłączanie silnika, jeśli tylko parametry na to pozwalają;
– niemal natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika (w czasie 400 ms);
– cicha i praktycznie bezwibracyjna praca.
System potrafi też odzyskiwać energię podczas hamowania. Hybrydowy akumulator przechowuje tę energię i wykorzystuje ją podczas ponownego rozruchu silnika (e-booster). Stop&Start pracuje w szerokim zakresie temperatur – od -5°C do 35°C – znacząco szerszym, niż w rozwiązaniach stosowanych przez wielu konkurentów.
Omawiana wersja Peugeota 208 wyposażona jest ponadto w 5-biegową skrzynię ETG (Efficient Tronic Gearbox) – elektronicznie sterowaną skrzynię mechaniczną. Jest to element wyposażony w funkcję powolnej jazdy możliwej nawet bez dotykania pedału gazu, co też ma wpływ na minimalizację zużycia paliwa. Funkcja ta spisuje się świetnie zwłaszcza w wielkomiejskich korkach.
KG; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze