Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow w Warszawie!
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczestnicy mogli poczuć się jak na prawdziwym torze dzięki firmie Renault, która właśnie w Warszawie zorganizowała kolejny pokaz w ramach Renault F1 Roadshow!
Tłumnie oblegana trasa biegła Wybrzeżem Kościuszkowskim i Mostem Świętokrzyskim, na którym Heikki Kovalainen pędził z prędkością przekraczającą 240 km/h! Młody Fin, który w drużynie ING Renault F1 Team zastąpił Mistrza Świata Fernando Alonso, rozgrzał publiczność nie tylko szybką jazdą, ale również pokazem swego mistrzostwa podczas kręcenia gorąco oklaskiwanych „bączków”. Zgromadzeni wokół toru byli pod wrażeniem zarówno prędkości, jak i dźwięku silnika bolidu.
Heikki Kovalainen tak podsumował dzień: „Jestem naprawdę zadowolony z przyjazdu do Warszawy na Roadshow. W Renault zawsze staramy się pokazać Formułę 1 z innej strony. Roadshow jest na to doskonałym sposobem! Naprawdę dobrze się dziś bawiłem, ludzie byli bardzo przyjaźni i mam nadzieję, że wszyscy mieli tyle zabawy oglądając show, ile ja miałem za kierownicą”.
Warszawa została wyróżniona jako jedno z tylko 5 miast na świecie, które w tym roku goszczą Renault F1 Roadshow. Oprócz przejazdu bolidu F1 na widzów czekała masa dodatkowych atrakcji. W Miasteczku podziwiać mogli rajdowe samochody ze stajni Renault, które wzięły również udział w poprzedzającej Roadshow paradzie. Uczestnicy mogli sprawdzić swoje umiejętności jazdy w symulatorach i na żywo, a także spotkać się z polskimi mistrzyniami kierownicy – Karoliną Czapką i Natalią Kowalską.
Organizatorem ING Renault F1 Roadshow było Renault Polska. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Miasto Stołeczne Warszawa. Sponsorami imprezy były firmy ING i ELF. Patronat medialny objęli: TVN, Dziennik, Radio Zet, Interia, Auto Świat, Auto Motor i Sport.
Co to jest Renault F1 Roadshow?
Renault F1 Roadshow, to organizowany na całym świecie cykl pokazów jazdy bolidu zespołu Renault ulicami miast zgodnie z ideą „Formuła 1 bliżej ludzi”
Kiedy ruszył projekt?
Pierwszy Renault F1 Roadshow miał miejsce w 2003 w Madrycie. Bolid Renault w centrum miasta oglądały setki tysięcy ludzi. Od tamtej pory zespół podróżuje po całym świecie – począwszy do Moskwy, przez Istambuł, Tokio, a skończywszy na torach wyścigowych Europy. Jak dotąd z szansy przyjrzenia się Formule 1 z bliska skorzystało około 1,5 miliona ludzi. Samochody Renault ścigały się po Placu Czerwonym, w Cyrku Maximus i nad brzegami Bosforu.
Gdzie organizowane były pokazy bolidu Formuły 1 zespołu RENAULT? (w porządku chronologicznym)?
– Madryt (Hiszpania)
– Moskwa (Rosja)
– Palermo (Włochy)
– Lyon (Francja)
– Rzym (Włochy)
– Istambuł (Turcja)
– Moskwa (Rosja)
– Tokio (Japonia)
– Sewilla (Hiszpania)
– Clermont Ferrand (Francja)
Jaki jest kalendarz pokazów na rok 2007?
W porządku chronologicznym:
– 2-3 czerwiec: Polska (Warszawa)
– 28-29 lipiec: RPA (Johannesburg)
– 18-19 sierpień: Holandia (Rotterdam)
– 13-14 Październik: Meksyk (Meksyk)
– 9-10 Listopad: Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj)
Ile osób uczestniczyło w poszczególnych pokazach?
Na głównych pokazach:
– Sewilla: około 250.000 osób
– Lyon: około 200.000 osób
– Moskwa: około 100.000 osób
Jaka była minimalna i maksymalna prędkość osiągana przez bolid Formuły 1 podczas pokazów?
Minimalną prędkość kierowca osiąga przy zakrętach, około 10 km/h. Maksymalna prędkość jaką udało się osiągnąć to 250 km/h w Sewilli w 2006 roku.
Czy bolid Formuły 1 wymaga specjalnego ustawienia technicznego na pokaz?
Zazwyczaj ustawia się wysokość podwozia do maksimum, aby samochód mógł łatwo pokonywać nierówności terenu na ulicznej trasie.
Ile osób wchodzi w skład zespołu technicznego obsługującego bolid Formuły 1
w trakcie pokazów Roadshow?
Około 15 osób
Co zespół zabiera ze sobą na Roadshow?
Na każde wydarzenie z cyklu Roadshow, zespół ING Renault F1 Team zabiera:
• 2 ciężarówki
• 2 samochody F1
• 3 silniki (1 zapasowy)
• 1 zapasową skrzynię biegów
• 1 pełne zapasowe zawieszenie przednie
• 1 pełne zapasowe zawieszenie tylne
• 4 kierownice
• 5 zestawów kół
• 100 litrów paliwa
• 9 laptopów
Jak długo trwa przygotowanie jednego wydarzenia?
Czas przygotowania Roadshow wynosi średnio od 4 do 6 miesięcy.
SAMOCHÓD FORMUŁY 1 R27
Mistrzowski bolid zespołu ING Renault F1 Team to nowoczesne, naszpikowane elektroniką cacko z superwytrzymałych i lekkich włókien węglowych. Bezpieczne nadwozie, sprawdzane w szeregu testów zderzeniowych, ma za zadanie skutecznie chronić kierowcę w razie wypadku. Charakterystyczny kształt nadają bolidowi aerodynamiczne skrzydła i owiewki, które mają za zadanie przysysać pojazd do toru. Teoretycznie przy prędkości 150 km/h samochód F1 mógłby jeździć po suficie – tak duża jest siła docisku generowana przez aerodynamiczne dodatki. Nie mniej ważna jest przyczepność zapewniana przez szerokie opony, które zapewniają idealny kontakt z nawierzchnią toru dopiero po rozgrzaniu się do temperatury około 100º Celsjusza.
Sercem wyścigówki Formuły 1 jest ośmiocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 2,4 litra. Jego moc wynosi około 750 KM, a napęd przekazywany jest na tylne koła za pomocą siedmiobiegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów. Sprzęgło służy tu tylko do ruszania, a w czasie jazdy kierowca zmienia przełożenia guzikami umieszczonymi pod kierownicą. Ogromna moc silnika, błyskawiczna zmiana biegów oraz odpowiednia przyczepność opon sprawiają, że ważący 600 kilogramów bolid F1 osiąga 160 km/h w około 3 sekundy.
W parze z efektownym przyspieszeniem idą niezwykle skuteczne hamulce. Rozgrzewające się do temperatury ponad 1000º Celsjusza tarcze i klocki, wykonane z włókien węglowych, pozwalają zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód F1 na dystansie około 15 metrów. Normalny samochód drogowy potrzebuje na to dwa razy więcej miejsca.
Napędzane 750-konnym sercem cacko z włókien węglowych nie może się obyć bez zaawansowanej elektroniki. Specjalne układy sterują pracą silnika i skrzyni biegów, a także pomagają kierowcy w opanowaniu poślizgu kół w zakręcie – to tak zwana „kontrola trakcji”, odpowiednik znanych z drogowych samochodów układów ESP.
RENAULT R27 DANE TECHNICZNE
Nadwozie: kadłub z włókien węglowych i aluminium o strukturze plastra miodu
Długość: 480 cm
Szerokość: 180 cm
Wysokość: 95 cm
Rozstaw osi: 310 cm
Waga: 605 kg z kierowcą, kamerą i balastem
Rozstaw kół przód/tył: 145/140 cm
Zawieszenie przednie: niezależne, podwójne wahacze z włókien węglowych, drążek pchany, sprężyny skrętne i amortyzatory mocowane wewnątrz nadwozia
Zawieszenie tylne: niezależne, podwójne wahacze z włókien węglowych, poprzeczne drążki reakcyjne, amortyzatory mocowane wewnątrz nadwozia, do obudowy skrzyni biegów
Skrzynia biegów: siedmiobiegowa półautomatyczna przekładnia w obudowie z tytanu, jeden bieg wsteczny; system przyspieszonej zmiany biegów; sterowanie biegami za pomocą łopatek przy kierownicy
Hamulce: z włókien węglowych, tarcze i klocki Hitco, zaciski AP Racing
Opony: Bridgestone
Bezpieczeństwo kierowcy: kokpit spełniający surowe normy zderzeniowe, anatomicznie dopasowany karbonowy fotel z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa (w razie wypadku wyjmowany wraz z przypiętym do niego kierowcą)
Silnik: model RS26
Typ: V8 o kącie rozwarcia cylindrów 90º
Pojemność: 2400 cm3
Waga: 95 kg
Maksymalne obroty: 19 000 obr/min (ograniczone regulaminem)
Moc szacunkowa: około 780 KM
Jakie auta można było zobaczyć podczas Roadshow w Warszawie?
Clio Renault F1 Team R27
Clio Renault F1 Team R27 to wyjątkowy samochód, w którym zastosowane zostały rozwiązania techniczne pochodzące z Formuły 1. Ten sportowy model charakteryzuje się nie tylko ekskluzywnym wyglądem, ale przede wszystkim sportowym zachowaniem.
Czerwone zaciski hamulców, nowy kolor Żółty Sirius oraz ekskluzywne oznaczenia Renault F1 Team i World Champion sprawiają, że specjalna seria Clio Renault Sport jest natychmiast utożsamiana ze swoją starszą siostrą Mégane Renault F1 Team. We wnętrzu znalazło się miejsce na sportowe fotele Récaro i tabliczkę z indywidualnym numerem, co nie pozostawia cienia wątpliwości co do wyjątkowego i jeszcze bardziej sportowego charakteru tego samochodu.
Clio Renault F1 Team R27 wyposażono w podwozie typu Cup, które w połączeniu z 17’’ obręczami BeBop w kolorze Ciemny Anthracite zapewniają większą precyzję prowadzenia i jeszcze wspanialsze wrażenia z jazdy. Dzięki dodatkowemu obniżeniu podwozia w stosunku do modelu Clio Renault Sport, specjalnej regulacji amortyzatorów oraz zastosowaniu specjalnych sprężyn, o zwiększonej sztywności, możliwe stało się uzyskanie lepszych osiągów i zapewnienie kierowcy ekstremalnej przyjemności z prowadzenia. Clio Renault F1 Team R27 potrafi w pełni wykorzystać potencjał 200-konnej (145 kW) jednostki wolnossącej 2.0 16V, osiągającej moment obrotowy 215 Nm.
Zwiększona o 10% sztywność ugięcia i bardziej sprężyste odboje umożliwiają wykorzystanie pełnego potencjału przedniego zawieszenia z niezależnym sworzniem, zapożyczonego z Clio Renault Sport. Zapewnia to większą stabilność Clio Renault F1 Team R27 podczas hamowania i bardziej precyzyjne prowadzenie podczas przyspieszania. Ponadto auto jest wyposażone w wytrzymały i potężny układ hamulcowy przejęty z Clio Renault Sport, opracowany na bazie rozwiązania zastosowanego w Megane. Clio Renault F1 Team dysponuje z przodu tarczami wentylowanymi o średnicy 312 mm, a z tyłu – tarczami pełnymi o średnicy 300 mm.
Clio Renault F1 Team R27 jest wyposażone w opracowany przez Renault Sport Technologies silnik wolnossący 2.0 16V (F4R RS). Po przystosowaniu jest on również wykorzystywany w samochodach wyścigowych (Clio Renault Sport), rozwijając moc 145 kW przy 7.250 obr/min. W połączeniu z 6-biegową skrzynią mechaniczną (TL4) pozwala na osiągnięcie momentu obrotowego 215 Nm przy 5.550 obr/min. Clio Renault F1 Team R27 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s. Zużycie paliwa wynoszące 8,4l/100 km (199 g CO2/km) w cyklu mieszanym należy do najniższych w segmencie sportowych samochodów z porównywalnymi silnikami.
Megane F1 Team R26
Renault wprowadziło na rynek nową wersję Megane Renault Sport o nazwie F1 Team R26. Nietypowa linia nadwozia tego pojazdu podkreśla jego przynależność do świata samochodów o wyjątkowo sportowym charakterze. Silnik 2.0 T o mocy zwiększonej do 230 KM oraz układ hamulcowy Brembo zapewniają temu modelowi jedne z najwyższych osiągów na rynku wśród kompaktowych samochodów sportowych.
Na zewnątrz Megane F1 Team R26 odróżnia się od pozostałych modeli Megane Renault naklejkami na zderzakach, drzwiach i dachu oraz lakierowanymi na czerwono zaciskami hamulców. Fabrycznie wyposażony w zawieszenie typu Cup, posiada również aluminiowe obręcze kół 18” w antracytowym kolorze, na który są również polakierowane lusterka boczne. Dostępny w opcji kolor nadwozia Żółty Sirius jest oferowany wyłącznie w Megane F1 Team R26. Numerowana tabliczka w kabinie, nawiązująca do tabliczek stosowanych w Formule 1, przypomina o ekskluzywnym charakterze tego modelu Megane. Megane F1 Team R26 jest seryjnie wyposażony w fotele kubełkowe Recaro, zapewniające optymalne położenie ciała kierowcy podczas prowadzenia pojazdu. Fotele te umożliwiają również kierowcy i pasażerowi lepsze wyczucie pojazdu, jeszcze bardziej przybliżając Megane F1 Team R26 do świata sportów samochodowych.
Największy atut Megane F1 Team R26 znajduje się oczywiście pod maską – jest to zmodyfikowana jednostka 2.0 16 V z turbodoładowaniem (F4Rt). Dzięki dostępności
90% maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 2.000–6.000 obr/min silnik ten zapewnia mocne i płynne przyspieszenia. Megane F1 Team R26 zapewnia najniższe zużycie paliwa w swojej kategorii przy takim poziomie mocy, spalając zaledwie 8,5 l/100 km w cyklu mieszanym, co odpowiada ograniczeniu poziomu emisji C02 do 200 g/km. Odpowiednio dopracowane ukształtowanie układu wydechowego nadaje Megane F1 Team R26 charakterystyczne sportowe brzmienie.
Wyposażenie Megane F1 Team R26 w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zbliżyło ten pojazd, jak nigdy dotąd, do świata samochodów wyścigowych. To niezwykle skuteczne rozwiązanie pozwala zachować w pełni własności jezdne pojazdu niezależnie od przyczepności nawierzchni, stylu jazdy czy profilu zakrętu. Oprócz lepszego przeniesienia mocy na koła, czyli zwiększenia osiągów pojazdu, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zapewnia ponadto pewniejsze i bezpieczniejsze zachowanie pojazdu na drodze, wyczuwalne niezależnie od stylu jazdy kierowcy.
Megane Trophy
Megane Trophy został zaprojektowany na bazie specjalnego rurowego nadwozia. Samochód dysponuje silnikiem V6 3.5 24V o mocy 330 KM, będącym pochodną jednostki montowanej w modelach Vel Satis i Espace. Dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącym 2,7 kg/KM i własnościom aerodynamicznym, jego osiągi są porównywalne z modelem N GT.
Przy tworzeniu Megane Trophy oparto się na przepisach FIA dotyczących prototypów, aby móc uzyskać wysokie osiągi przy ograniczonych kosztach inwestycji i wydatków w sezonie sportowym. Nakreślona w pracowniach Dyrekcji Designu Renault sylwetka zachowuje silne podobieństwo stylistyczne z modelem Megane Renault Sport. Zbudowany na bazie specjalnego rurowego nadwozia opracowanego we współpracy z firmą ORECA, Megane Trophy jest napędzany silnikiem V6 3.5 24V. Przygotowany przez inżynierów z Nismo (dział pojazdów wyczynowych Nissana) i Solution F, samochód rozwija moc 330 KM przy 6.500 obr/min, osiągając maksymalny moment obrotowy 384 Nm przy 4.500 obr/min. Jego centralne, przesunięte nieco ku tyłowi położenie, zapewnia idealny rozkład obciążeń: 52% na tył i 47% na przód. Półsekwencyjna, 6-biegowa skrzynia biegów, sterowana za pomocą przycisków w kierownicy w stylu Formuły 1 została opracowana przez firmę SADEV.
System elektronicznego sterowania, opracowany przez Magneti-Marelli, łączy w sobie funkcje sterowania silnikiem, skrzynią biegów i automatycznym sprzęgłem oraz pozyskiwania danych. Wiele wysiłku poświęcono dopracowaniu aerodynamiki pojazdu w celu jak najlepszego wykorzystania efektu przyczepności aerodynamicznej (efektu docisku). Megane Trophy odznacza się pod tym względem doskonałą równowagą aerodynamiczną: 43% przypada na przód pojazdu i 57% na tył. W układzie hamulcowym zastosowano wentylowane tarcze stalowe o średnicy 356 mm z przodu i 330 mm z tyłu oraz zaciski 6/4 tłoczkowe (przód/tył).
Model Megane Trophy bierze udział w wyścigach Eurocup Megane Trophy wchodzących w skład serii wyścigów rozgrywanych w ramach World Series by Renault.
Logan Cup
Zestawy Logan Cup zostały opracowane z myślą o wersji Dacii Logan z silnikiem 1,6 l (90 KM). Ta jednostka napędowa została wybrana przez konstruktorów, ponieważ jest dostępna we wszystkich krajach, w których sprzedawany jest ten samochód.
Właściciele samochodów w wersji Logan Cup będą mogli brać udział w zawodach rajdowych lub wyścigowych, w których startują pojazdy wszystkich marek. W zależności od kraju oraz regionu, samochody Logan Cup będą mogły także uczestniczyć w mistrzostwach rajdowych lub wyścigowych pojazdów jednej marki, które są organizowane przez Renault.
Wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo w wersjach wyścigowej i rajdowej Logan Cup spełnia wymogi FIA.
Wersja Rajdowa Logan Cup została dopuszczona do mistrzostw Grupy N.
Pojazdy w wersji Logan Cup mogą także uczestniczyć we wszelkiego rodzaju rywalizacjach na torach wyścigowych (nie obowiązują w tym zakresie żadne standardy FIA).
Zestawy Rajdowe i Wyścigowe Logan Cup będą sprzedawane we wszystkich krajach, w których marka Logan jest dostępna u koncesjonerów sieci Renault lub Dacii.
Dwie wersje: wyścigowa i rajdowa
Zestaw Logan Cup będzie dostępny w dwóch wersjach: Wersji wyścigowej, która może być wykorzystana w mistrzostwach pojazdów jednego producenta oraz wersji rajdowej, która otrzymała homologację FIA dla „Grupy N” i może być wykorzystywana w rajdach samochodów jednego producenta lub rajdach otwartych.
Wersja rajdowa będzie dostosowana do dwóch typów nawierzchni:
– zestaw do nawierzchni asfaltowej
– zestaw do nawierzchni szutrowej (zestaw tuningowy zostanie dodany do wersji asfaltowej)
W celu maksymalnego obniżenia kosztów konwersji wersji wyścigowej na asfaltową, oba zestawy są do siebie bardzo zbliżone.
Produkcja dwóch różnych wersji tuningowych (wyścigowej i rajdowej) zestawu Logan Cup umożliwi dostosowanie go do lokalnych rynków oraz infrastruktury we wszystkich zainteresowanych krajach.
Każdy zestaw rajdowy i wyścigowy obejmuje:
– Wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo podczas startu w zawodach samochodowych: pałąki bezpieczeństwa, gaśnice, mechanizm centralnego odcięcia zasilania, fotele kubełkowe, pasy szelkowe itd.
– Elementy techniczne standardowo montowane w pojazdach wyścigowych i rajdowych: sprężyny i amortyzatory „Logan Cup”, tłumik, wzmocnienie mocowania silnika oraz wzmocnienie mocowania skrzyni biegów.
– Elementy zewnętrznej stylizacji: naklejki (kalkomanie) na nadwozie, tylny spojler itd.
Najważniejsze dane techniczne
– Silnik: fabryczny
– Typ: K7M
– Liczba cylindrów: 4 (silnik rzędowy)
– Liczba zaworów: 8
– Średnica cylindra: 79,5 mm
– Skok tłoka: 80,5 mm
– Pojemność: 1,598 cm3
– Stopień sprężania: 9,7/1
– Maksymalna moc: 90 KM przy 5.500 obr./min.
– Maksymalny moment obrotowy: 128 Nm przy 3000 obr./ min.
– Wtrysk: Multipoint
Napęd: fabryczny
– Typ: przednia oś
Sprzęgło: fabryczne
-Typ: pojedyncze tarczowe, średnica 200 mm
Skrzynia biegów: fabryczna
– Typ: 5-biegowa skrzynia biegów + wsteczny
– Układ biegów: w kształcie litery H
Osie napędowe i zawieszenia: fabryczne
– Przód: Niezależne zawieszenie kół na kolumnie typu McPherson
– Tył: Niezależne koła, amortyzatory ze sprężynami i drążek stabilizacyjny
Hamulce:
– Przód: tarczowe, średnica 259mmm, grubość 12 mm
– Tył: bębnowe 8 cali
Wymiary, waga i pojemność
– Długość/szerokość/wysokość: 4,247mm/1,740mm/1,534 mm
– Rozstaw osi: 2,630 mm
– Współczynnik oporu powietrza: 0,36
– Zbiornik paliwa 59 litrów
– Masa: 1,020 kg
Scenic Conquest
Terenowy z zewnątrz, osobowy wewnątrz. Nowy Scenic Conquest żadnej przygody się nie boi. Sprawdza się na bezdrożach, a i w mieście czuje się jak ryba w wodzie. Dzięki zwiększeniu prześwitu i wzmocnieniu zawieszenia, układ jezdny został przystosowany do jazdy po najtrudniejszych drogach. Scenic Conquest posiada bogate wyposażenie seryjne, w tym ESP, radar cofania, felgi aluminiowe oraz relingi dachowe.
Scenic Conquest wyróżnia się spośród modeli z tej samej gamy. Prześwit zwiększony o 20 mm podkreśla terenowy charakter samochodu. Zaprojektowano nowy wlot powietrza i dolną część przedniego błotnika. Czarne chromowane relingi sugerują możliwość przewozu sprzętu niezbędnego do aktywnego spędzania wolnego czasu. Reflektory wyróżniają się czarnymi przesłonami, a aluminiowe felgi dodają elegancji i dynamizmu. Z tyłu, w rozbudowany grafitowy zderzak, wmontowano osłonę w kolorze matowego chromu.
Scenic Conquest dostępny jest w 10 kolorach nadwozia, w tym w nowym kolorze Pomarańczowy Lateryt, oferowanym wyłącznie w tej wersji. Rozmieszczone w kabinie Scenica Conquest detale w kolorze ciemnopomarańczowym odróżniają wnętrze auta od innych modeli tej gamy. Zarówno tapicerka, mieszek dźwigni zmiany biegów, jak i kierownica, posiadają przeszycia w takim kolorze. Ten sam kolor mają pasy bezpieczeństwa. Także ciemnoszary panel konsoli centralnej zdobią ciemnopomarańczowe elementy. Gumowe dywaniki z napisem Conquest zabezpieczają wykładzinę podłogową.
Oprócz terenowego wyglądu, większego prześwitu i osłon, Scenic Conquest posiada również odpowiednie zawieszenie, pozwalające na jazdę po bezdrożach. Zmodyfikowane regulacje układu jezdnego zapewniają lepszy komfort jazdy po nierównym terenie. Zwiększono siłę tłumienia przednich i tylnych amortyzatorów i zmniejszono średnicę drążka stabilizatora przedniego. System stabilizacji toru jazdy ESP i układ zapobiegania poślizgowi kół pędnych ASR zostały skonfigurowane odpowiednio do charakteru Scenica Conquest – auta na każdą drogę.
Scenic Conquest dysponuje pełnym wachlarzem możliwości zmiany konfiguracji wnętrza oraz licznymi schowkami, które przyczyniły się do sukcesu gamy Scenica. Wyposażenie seryjne obejmuje m. in. radar cofania, ESP, felgi aluminiowe 16”, relingi dachowe, klimatyzację automatyczną, radio CD oraz skórzaną kierownicę. Dysponuje również kompletem wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo bierne, dzięki czemu Scenic uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
Megane Coupé-Cabriolet
Renault Megane Coupé-Cabriolet to pierwszy samochód seryjnie wyposażony w składany, sztywny dach ze szkła. Oferta przygotowana została dla wszystkich, którzy cenią komfort i bezpieczeństwo jazdy, pozwalając sobie na odrobinę sportowych doznań w luksusowej oprawie.
Megane Coupé-Cabriolet to samochód przeznaczony zarówno dla amatorów kabrioletów jak i coupé. Auto posiada cztery pełnowymiarowe miejsca, bagażnik godny sedana oraz zapewnia wysoki poziom komfortu akustycznego i termicznego. Megane Coupé-Cabriolet zapewnia również dobrą widoczność z tyłu. Zaprojektowany w oparciu o know-how firmy Karmann, szklany dach, poza zaletami estetycznymi zapewnia także wiele innych korzyści. Umożliwia stały kontakt ze światem zewnętrznym i daje poczucie przestrzeni. Znika wrażenie zamknięcia typowe dla tradycyjnych coupé i kabrioletów. Obsługa dachu jest prosta i szybka.
Eleganckie, dynamiczne Megane Coupé-Cabriolet jest oferowany jest z silnikami benzynowymi 1.6 16V 112 KM, 2.0 16V 134 KM oraz 2.0T 16V 163KM lub wysokoprężnymi 1.9 dCi 130 KM i 2.0 dCi 150KM.
Oprócz poduszek zapobiegających nurkowaniu wbudowanych w przednie siedzenia, Megane Coupé-Cabriolet posiada stałe lub automatycznie rozkładane pałąki bezpieczeństwa zapewniające optymalne zabezpieczenie, niezależnie od tego czy dach jest otwarty czy zamknięty. Model ten zapewnia wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa biernego: jako pierwszy w swojej kategorii uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
Nowoczesna i pełna harmonii stylistyka opiera się na dobrze dobranych proporcjach i wymiarach godnych pojazdu wyższej klasy (długość 4,35 m). Specyficzne przetłoczenia przednich błotników stanowią przedłużenie boków nadwozia i podkreślają elegancką linię pojazdu. Również brak środkowego słupka i bocznych listew przydaje wyrafinowania i wzmacnia wrażenie płynności linii. Szczególnie starannie dopracowano płaszczyzny styku drzwi i okien, stanowiące newralgiczny punkt kabrioletów.
Nowe Twingo – mały, praktyczny i pełen energii samochód idealnie pasujący do Twojego stylu życia!
Nowe Twingo, które w Europie wchodzi do sprzedaży w czerwcu 2007, poszerza ofertę Renault w segmencie małych samochodów, obejmującą Clio Storia, Modusa i Clio III. Nowe Twingo posiada jeszcze lepsze parametry użytkowe od swojego poprzednika – poprawiono jego zalety jezdne dzięki zastosowaniu układu jezdnego z segmentu B i silnikom, w tym nowemu, turbodoładowonemu silnikowi benzynowemu TCE 100 KM, który zapewnia najlepsze osiągi i najniższe zużycie paliwa w tej kategorii.
Nowe Twingo zostało zaprojektowane z myślą o znacznie szerszej grupie odbiorców na rynkach światowych – wersja GT ma bardziej dynamiczny wygląd, stylistyka innych wersji kojarzy się z wytrzymałością i solidnością. W kabinie postawiono na zapewnienie dużej ilości miejsca, uniwersalność oraz możliwość zmiany konfiguracji – auto posiada cztery niezależne, przesuwane siedzenia, w tym dwa z tyłu. Pojemność bagażnika – największego w tym segmencie – waha się od 165 dm3 do 285 dm3 w konfiguracji 4-miejscowej i może sięgnąć 959 dm3 w konfiguracji 2-miejscowej. Po złożeniu oparcia siedzenia pasażera z przodu, można przewozić w kabinie przedmioty o długości powyżej 2 m.
Nowe Twingo to w pełni multimedialne auto, rozumiejące potrzeby nowoczesnych klientów. Model ten jest wyposażony w «Audio Connexion Box», moduł sterowany za pomocą pilota umieszczonego pod kierownicą i pozwalający na korzystanie z osobistych zasobów muzycznych zapisanych w formacie MP3 na pamięci zewnętrznej USB, odtwarzaczu MP3 lub iPodzie®. Twingo proponuje również telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth®, z funkcją przełączania rozmówcy w tryb oczekiwania ze względów bezpieczeństwa. Szeroka oferta akcesoriów pozwoli każdemu klientowi na dostosowanie auta do indywidualnych potrzeb i upodobań. Obejmuje ona zewnętrzne elementy dekoracyjne oraz wyposażenie kabiny jak np. „organizer box” czy „make up box”.
Nowe Twingo jest bardzo bezpieczne, zarówno w kwestii zachowania na drodze, które jest pewne i przewidywalne, jak i wyposażenia zapobiegającego wypadkom czy zabezpieczającego pasażerów w razie zderzenia. Wytrzymała konstrukcja, mocny układ hamulcowy, układ jezdny, ergonomia oraz poziom wyposażenia, typowe dla samochodów z wyższego segmentu, plasują je na najwyższym poziomie rzeczywistego bezpieczeństwa w segmencie małych, miejskich samochodów, nawet w przypadku najsurowszych testów zderzeniowych. Nowe Twingo jest również bardzo ekonomicznym samochodem. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa wersja 1.5 dCi emituje jedynie 113 g/km CO2, a poziom emisji CO2 najmocniejszej wersji nie przekracza 140 g/km przy zuzyciu paliwa nieprzekraczającym 6 litrów.
Egeus – wysokiej klasy samochód typu SUV o cechach limuzyny
Concept car Egeus to samochód typu SUV z napędem na obie osie należący do wyższej klasy. Dzięki wymiarom typowym dla samochodów tej klasy, Egeus oferuje dużą ilość miejsca w kabinie, a linia nadwozia podkreśla solidną konstrukcję i dynamiczny charakter pojazdu.
Wydłużona pokrywa silnika zapowiada łagodny design nadwozia godny coupe wysokiej klasy. Egeus uosabia idealną równowagę pomiędzy elegancją, sportowym charakterem, mocą i solidną budową. Płynny i jednorodny stylistycznie, jest pozbawiony agresywności, cechującej zazwyczaj samochody typu SUV. Design przodu jest prosty i czysty. Wloty powietrza wbudowane pod reflektorami pozwoliły na rezygnację z osłony chłodnicy. Widoczne jest lekkie, podwójne złamanie linii boków, tworzące grę światłocieni, podkreślającą płynną bryłę Egeusa. Dzięki wydłużonej masce, krótkiemu przedniemu i tylnemu zwisowi oraz wyprofilowanym tylnym błotnikom, Egeus emanuje mocą i dynamiką. Duże 22-calowe koła w połączeniu z prześwitem większym niż w klasycznym aucie, sugerują solidną konstrukcję. Wysokie siedzenia zapewniają lepszą widoczność, potęgując poczucie komfortu i bezpieczeństwa.
Egeus oferuje cztery indywidualne siedzenia i komfort pojazdu klasy S. Przestronna kabina przyciąga uwagę szlachetnymi materiałami oraz subtelnymi połączeniami kolorów i materiałów. Łagodne i eleganckie wnętrze cechuje pogodna atmosfera. Niebieski kolor nadwozia, deska rozdzielcza w kształcie płaszczki oraz utrzymana w odcieniach niebieskości kolorystyka wnętrza przywodzą na myśl podwodny świat. Płowa skóra siedzeń czerpie inspirację z zachodu słońca, tworząc ciepłą atmosferę. Płynny kształt niebieskawej konsoli centralnej nawiązuje do kształtu boków. W desce rozmieszczono trzy duże schowki. W drzwiach przednich znajdują się ponadto dwie kieszenie. Wnętrze jest ciepłe i przyjazne dzięki szklanemu dachowi i centralnemu wzmocnieniu z dwiema przezroczystymi częściami. Kubełkowe fotele zapewniają wysoki poziom komfortu i wyróżniają się innowacyjnymi funkcjami. Przednie fotele obracają się na zewnątrz, a przód siedzenia obniża się o 70 mm, aby ułatwić wsiadanie. Przeciwstawnie otwierające się drzwi oraz brak środkowego słupka umożliwiają łatwy dostęp do tylnych miejsc.
Umieszczony wzdłużnie silnik wysokoprężny 3.0 V6 o mocy 250 KM zapewnia Egeusowi dużą moc i dynamikę reakcji. Spełnia normy Euro 4 i jest wyposażony w filtr cząstek. Przeniesienie napędu na 4 koła jest całkowicie automatyczne. Zapewnia regulację napędu przenoszonego na 4 koła w zakresie 0-100% w zależności od przyczepności. Ten typ napędu w połączeniu z automatyczną 7-przełożeniową skrzynią z impulsową zmianą biegów zapewnia wysokiej klasy przyjemność jazdy, a jednocześnie znaczną oszczędność paliwa i obniżenie emisji CO2.
Najnowsze komentarze