Nie, nie zmieniamy profilu,. Nie będziemy analizować sytuacji politycznej w Niemczech po wczorajszych wyborach do Bundestagu. Wybierać można było bowiem dużo przyjemniej. Bo czyż – nie ujmując niczego niemieckiej Pani Kanclerz – nie przyjemniej patrzeć na Citroëna DS, a nie na Angelę Merkel? ;-) Wybory, którym my poświęcimy teraz parę słów, związane były bowiem z tym, co będzie królowało w salonie C_42 przy Polach Elizejskich w Paryżu.
Już wkrótce przy Champs-Élysées 42 w Paryżu oglądać będzie można nową ekspozycję. Na to, co zostanie pokazane, wpływ mieli fani marki z dwudziestu krajów, którzy w internetowym głosowaniu na pewnym portalu społecznościowym ;-) wybierali spośród 36 modeli podzielonych na sześć grup. Sześć, bo tyle jest platform w C_42. Do wyboru były:
Koncepty: Citroën C-Metisse, C-Buggy, Survolt, C-Airplay, C-Airdream, GTbyCITROËN;
Legendy Citroëna: Type A, B2 Caddy Sport, C6, C4, Rosalie, Traction Avant;
Linia C: Citroën C3, C3 Picasso, C4, C4 Aircross, Grand C4 Picasso, C5 Tourer;
Citroëny mityczne: 2 CV, DS, Méhari, SM, AMI 6, CX
Druga linia DS: Citroën DS3 Racing, DS3 Ultra Prestige, DS3 Cabrio, DS4, DS4 Racing Concept, DS5
Przygoda z Citroënem: C4, DS 21 Rallye, AX Superproduction, ZX Rallye Raid, Xsara WRC, C-ZERO de l’Odyssée Electrique
Wyboru dokonano i od najbliższej soboty, 28. września 2013, w C_42 będzie można podziwiać:
– w pełni elektryczny koncept Citroën Survolt;
– legendarnego Citroëna B2 Caddy Sport z 1923 r.;
– nowego, właśnie wprowadzanego na rynek Citroëna Grand C4 Picasso Technospace;
– symbol francuskiego luksusu, czyli pochodzącego z roku 1961 Citroëna DS 19;
– Citroëna DS5, zachwycający wyrafinowanym stylem model prestiżowej gamy marki;
– Citroëna DS 21 Rally z 250-konnym silnikiem V6 od Maserati, które to auto ukończyło rajd w Chamonix w roku 1972 i to mimo uszkodzenia przedniej opony – zawieszenie hydropneumatyczne pokazało, jak wielki niesie potencjał!
Oj, zdecydowanie warto będzie (jak zawsze zresztą) pojawić się na Polach Elizejskich. I nie zapomnijcie przy okazji odwiedzić niedaleko położonego Peugeot Avenue!
KG; grafika: Citroën
Najnowsze komentarze