W trzecim etapie Rajdu Sardynii Dani Sordo i Marc Martí, jadący Citroënem C4 WRC, uzyskali wynik dający im świetne trzecie miejsce. Sébastien Loeb i Daniel Elena, jeszcze w niedzielę rano liderzy rajdu, na pierwszym oesie dnia popełnili błąd, który wyeliminował ich z walki.
Krótki, ostatni etap 7 rundy sezonu, zupełnie nowy w stosunku do lat poprzednich, składał się z dwóch rund po trzy odcinki specjalne, rozdzielonych jedyną tego dnia komasacją w Arzachena. Wąskie drogi, słaba przyczepność, pył unoszący się w powietrzu i sterczące z pobocza skały sprawiały, że niedzielna trasa pełna była pułapek…
Jedna z nich okazała się pechowa dla Sébastiena Loeba, który z dużą siłą uderzył samochodem w
skalny głaz i nie był w stanie jechać dalej. „Od startu do tego odcinka nie mogłem złapać rytmu” – mówi Sébastien.- „Czułem, że jadę nieskutecznie i że muszę zwiększyć tempo. To na chwilę pomogło, ale w połowie oesu, na szybkiej partii, którą przeszacowałem w notatkach, za szybko wyszedłem ze szczytu i zanadto odciążyłem koła. Straciłem przez to właściwy tor na następny prawy zakręt. Jedną stroną auta złapałem pobocze, a próbując wrócić na trasę uderzyłem lewym przednim kołem w duży kamień. W pierwszej chwili chciałem jechać dalej, ale urwane koło podwinęło się pod samochód. Dalsza jazda była niemożliwa, musiałem się zatrzymać. Od początku rajdu znalezienie dobrego tempa przychodziło nam z trudem; ciągle gubiliśmy rytm. Mój błąd zdarzył się w najgorszej chwili, gdy przewaga nad Marcusem Grönholmem pozwalała nam kontrolować sytuację. To przykład, że zwycięstwo nigdy nie przychodzi łatwo i że przez cały czas jedzie się na granicy możliwości. Nie będzie łatwo nadrobić straty, ale nic nie jest jeszcze stracone: za 15 dni, po rajdzie Akropolu, nastąpi półmetek sezonu. Niemniej, teraz to my musimy starać się odzyskać prowadzenie.”
Guy Fréquelin od początku rajdu powtarzał: „Sardynia to runda bardzo trudna do rozegrania. Teren jest pełen pułapek, a najbardziej zdradliwe są pobocza”. Jeszcze wczoraj wieczorem szef Citroën Sport podkreślał: „Wiem, że Sébastien i Daniel mają 36,5 s. przewagi, ale rajd się nie skończył. Ostatni etap, w całości nowy, jest bardzo trudny. Trzeba do końca zachować ostrożność.” Słowa te wspomniano, gdy wiadomość o wypadku dotarła do zespołu. „Dlatego zawsze mówię, że rajd trwa do chwili wejścia na podium! Ten wypadek to dla nas cios, bo zdarzył się w chwili, gdy Sébastien nie musiał atakować. Ale taki jest ten sport: wszystko może się zdarzyć, nawet najlepszym. Nie zmienia to naszego podejścia do dalszej pracy. Różnice punktowe w obu klasyfikacjach nie są nie do nadrobienia, ale będzie to trudne i oznacza, że w następnych rundach już nie możemy sobie pozwolić na żaden błąd. Dzisiaj na duchu podnosi nas doskonały występ Daniego, który wywalczył miejsce na podium, przejeżdżając cały rajd z pewnością siebie i wolą walki.”
Dani Sordo i Marc Martí (Citroën C4 WRC) dobrze rozegrali pierwszą pętlę dzisiejszego etapu. „Ta część była krótka, ale intensywna” – komentował Dani podczas komasacji w Arzachena.- „Na początku, na 13 oesie, przeszkadzał pył nad drogą. Na następnym zmagaliśmy się z trudnym ukształtowaniem terenu. Trasa zupełnie nie przypominała tej, z którą mieliśmy do czynienia na poprzednich odcinkach. Trzeba było dostosować jazdę do możliwości i skupić na tym, by nie uszkodzić wozu. O wiele lepiej pojechałem ostatni z nich, ale przez mały błąd nie udało mi się go wygrać.”
Po pierwszej pętli Dani zajmował 3 miejsce, ale z zaledwie 5,2 s. przewagi nad czwartym zawodnikiem. Podium zawdzięcza temu, że na ostatnich trzech odcinkach pojechał znakomicie, m.in. wygrywając OS16. „Jestem bardzo zadowolony ze swojej jazdy” – mówi.- „Po nierównym początku wszedłem w rytm i zacząłem jechać szybko i zarazem bezpiecznie. Efekty przyniosła też nasza wspólna praca z zespołem nad regulacją samochodu. Jestem tym bardziej szczęśliwy z dodania tego wyniku do sukcesów Citroëna, że miało to miejsce na trasie szutrowej czyli nawierzchni, której jeszcze w pełni nie opanowałem.”
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 7/16:*
1. Ford, 99 pkt;
2. Citroën, 78 pkt;
3. Stobart, 37 pkt;
4. Subaru, 34 pkt;
5. OMV Kronos Citroën, 25 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 7/16:*
1. M. Grönholm, 55 pkt;
2. S. Loeb, 48 pkt;
3. M. Hirvonen, 44 pkt;
4. D. Sordo, 28 pkt;
5. P. Solberg, 20 pkt;
6. H. Solberg, 20 pkt;
7. C. Atkinson, 12 pkt;
8. JM. Latvala, 12 pkt;
9. D. Carlsson, 9 pkt;
10. M. Stohl, 8 pkt;
11. T. Gardemeister, 8 pkt;
12. G. Galli, 5 pkt;
13. J. Kopecky, 2 pkt;
14. M. Wilson, 1 pkt;
15. J. Hänninen, 1 pkt.
* Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.
Najnowsze komentarze