poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Podsumowanie Columna Medica Baja Poland 2018

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-09-03
w Wiadomości
Czas czytania 8 minut
6 1
0
6
UDOSTĘPNIEŃ
19
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Uroczystą ceremonią i rozdaniem pucharów zakończyła się w Szczecinie jubileuszowa, 10 Baja Poland, która tym razem przyciągnęła zespoły rajdowe z 18 krajów (m.in.: Chin, Luxemburga, Arabii Saudyjskiej i Kataru). Na starcie w Szczecinie stanęło 113 pojazdów, w tym 81 samochodów zgłoszonych w Pucharze Świata i Mistrzostwach Polski oraz 26 zgłoszonych w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych, z czego 7 w Dacia Duster Elf Cup 2018.

Po uroczystej Ceremonii Startu na wyspie Łasztownia załogi wyruszyły do 7-kilometrowego odcinka Super Specjalnego. Pierwsze na trasie pojawiły się motocykle i quady, a później zawodnicy zgłoszeni do Pucharu Świata i Mistrzostw Polski. Jako ostatnie, już po zachodzie słońca, wyjechały ekipy z Pucharu Polski. Trasa przebiegała przez tereny leśne i piaszczyste partie, co dało przedsmak warunków, jakie panowały w Drawsku Pomorskim.

Pierwszy odcinek specjalny wygrali Krzysztof Wicentowicz i Daniel Dymurski, zajmując 3. miejsce w grupie S2. Aby pokonać ten sam dystans, Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak potrzebowali o 7 sekund więcej, a Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow jeszcze dodatkowo czterech dziesiątych sekundy.

To już mój trzeci start w rajdzie zaliczanym do Pucharu Świata i przyznam, że jazda wśród najlepszych kierowców działa jak narkotyk. Dodatkowo cieszę się bardzo, że mogę jechać z Danielem Dymurskim, który jest bardzo doświadczonym pilotem, a chwilowo zastępuje Bartka. Z „Lopezem” zgraliśmy się już od samego początku i mieliśmy dużo frajdy z jazdy, choć trasa była trudna i mocno zniszczona przez jadące wcześniej samochody z Pucharu Świata i Mistrzostw Polski – powiedział po OS1 Krzysztof Wicentowicz.

W sobotę, na terenach poligonu wojskowego w Drawsku Pomorskim, rozegrano dwa najdłuższe odcinki specjalne. Zawodnicy Pucharu Świata i Mistrzostw Polski musieli dwukrotnie pokonać 222-kilometrowy odcinek. Dla uczestników Pucharu Polski dystans ten został skrócony do 83 kilometrów i przejeżdżany był także dwa razy. Trasa była urozmaicona, ale przeważały kopne, piaszczyste partie, a ściganie dodatkowo utrudniał kurz.

Rywalizacja w Dacia Duster Elf Cup 2018 była zacięta, a zawodnicy zamieniali się miejscami w tabeli wyników po każdym odcinku specjalnym. Po sobotnich zmaganiach, na czele tabeli DDEC wysunęli się Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, którzy zajęli także 2. miejsce w grupie S2. Krzysztof Wicentowicz i Daniel Dymurski spadli na drugą pozycję ze stratą +1:19. Czołową trójkę uzupełnili Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow, ale ich różnica do liderów DDEC wyniosła +2:54.

Odcinki na poligonie w Drawsku Pomorskim już trochę znamy i wiemy, że nigdy nie można ich ignorować – mówił lider sobotniego etapu, Konrad Sznajder. – Łatwo tu o błąd, który może pokrzyżować plany. Dużą część trasy jechaliśmy w kurzu. Straty konkurentów nie były duże, jednak wszystko rozstrzygnęły dwa niedzielne oesy.

W niedzielę załogi rywalizowały na dwóch krótkich odcinkach specjalnych, zlokalizowanych niedaleko miasta. Przy trasie ustawiło się wielu kibiców, którzy mogli podziwiać przejazdy z udziałem światowej czołówki cross country.

Zawodnicy Dacia Duster Elf Cup 2018 mieli do pokonania dwie próby o długości 18 i 10 kilometrów. Trasa była dość zróżnicowana, ale momentami zdradliwa. Konrad Sznajder z Tomaszem Mroczkiem popisali się skuteczną jazdą, wygrali OS5 i zostali zwycięzcami IV eliminacji DDEC, zajmując także 2. miejsce w grupie S2 RPPST.

Wreszcie wygraliśmy rajd i jesteśmy bardzo zadowoleni. Udało się to dzięki konsekwentnej i zdecydowanej jeździe. To był świetnie zorganizowany rajd, na wysokim poziomie, ze światową czołówką zawodników. Chcieliśmy także podziękować kibicom, których było tu najwięcej ze wszystkich eliminacji – powiedział na mecie Konrad Sznajder.

Krzysztof Wicentowicz i Daniel Dymurski wygrali OS 4, ale ostatecznie musieli zadowolić się drugą lokatą. Suma punktów zebranych podczas poprzednich rund zagwarantowała Krzysztofowi Wicentowiczowi zwycięstwo w tegorocznym cyklu DDEC na jedną rundę przed końcem sezonu. Meta Baja Poland potwierdziła nasze zwycięstwo w tegorocznym pucharze – komentował Krzysztof Wicentowicz. – Jestem niesamowicie szczęśliwy. Na tym rajdzie zająłem drugie miejsce, ale cieszę się bardzo, że na pierwszym znalazł się Konrad, bo jemu się to zdecydowanie należało.

Po awarii samochodu Tadeusza Rzeżuchowskiego i Wojciecha Jermakowa na trzecie miejsce wskoczyli Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak, którzy ukończyli OS 5 z przebitym kołem.

Mariusz Pietrzycki szczerze przyznał: Ambicje na ten rajd miałem bardzo duże. Po przejechaniu prologu i pierwszego oesu cieszyłem się bardzo, ale później popełniłem błąd i zawiesiłem się na pieńku, tracąc cenny czas i nadzieję na dobrą pozycję. W niedzielę postanowiłem pojechać najszybciej jak umiem, ale okazało się, że na pudło wskoczyłem przez nieszczęście Tadka, który uszkodził samochód. Takie są rajdy, ale cieszę się, że jestem tu, gdzie jestem.

Czwarta w wynikach ekipa: Jan Kozioł / Piotr Greguła próbowała podłączyć się do rywalizacji, ale ich czasy oscylowały niestety tylko wokół czwartej pozycji. Nie chciałem ryzykować, jechałem swoim równym tempem i poza przebitym kołem nie mieliśmy większych przygód – przyznał na mecie Jan Kozioł. To była dla mnie przede wszystkim świetna zabawa, uważam, że poszło mi całkiem dobrze, nie mieliśmy żadnych kryzysowych momentów. Do tego świetna organizacja i atmosfera – podsumowała Magdalena Zając, którą pilotował Kazimierz Ruszel.

Patrycja Brochocka, tym razem pilotowana przez Bożydara Grzywaczewskiego, miała mniej szczęścia, ale jak sama podkreśla to jej rajdowe początki. Na OS 3 po skoku uderzyłam przodem auta w przeciwstok tak niefartownie, że złamał się amortyzator. Musiałam zwolnić, ale udało się dojechać i to bez kary. Przede mną jeszcze dużo nauki.

Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow musieli wycofać się z rajdu przez uszkodzenia samochodu, także po niekontrolowanym skoku.

W Pucharze Świata FIA i Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych czołowa trójka ustaliła się już w sobotę. Rajd wygrali Jakub Przygoński i Tom Colsoul. Na drugim miejscu znaleźli się Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja, a trzecia lokata przypadła załodze Martin Prokop / Jan Tomanek. W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych na pierwszym miejscu uplasowali się Tomasz i Filip Gołka. Drugie miejsce zajęli Przemysław Myślak i Hubert Kulak, a trzecie – Cezary Woch i Przemysław Lipiński.

Wyniki Dacia Duster Elf Cup Columna Medica Baja Poland 2018:

1. Konrad Sznajder / Tomasz Mroczek 02:51:54
2. Krzysztof Wicentowicz / Daniel Dymurski 02:53:24
3. Mariusz Pietrzycki / Kamil Nowak 02:59:18
4. Jan Kozioł / Piotr Greguła 03:02:51
5. Magdalena Zając / Kazimierz Ruszel 03:04:26
6. Patrycja Brochocka / Bożydar Grzywaczewski 03:14:35
Tadeusz Rzeżuchowski / Wojciech Jermakow n.u.

Klasyfikacja punktowa po IV rundzie:

.1. Krzysztof Wicentowicz / Bartłomiej Boba (75 pkt),
.2. Konrad Sznajder / Tomasz Mroczek (50 pkt),
.3. Magdalena Zając / Kazimierz Ruszel (36 pkt),
.4. Mariusz Pietrzycki / Kamil Nowak (35 pkt),
.5. Jan Kozioł / Piotr Greguła (31 pkt),
.6. Patrycja Brochocka (18 pkt),
.7. Tadeusz Rzeżuchowski / Wojciech Jermakow (16 pkt),
.8. Wojciech Furman / Michał Augustyniak (12 pkt),
= Dawid Urban / Daniel Siatkowski (12 pkt).

Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup2018.pl
www.bajapoland.eu

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterrajdSport
Udostepnij2Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Citroen C5 Aircross – ile kosztuje nowy SUV?

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 09/2018

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 09/2018

Peugeot 205 GTI a pod maską… niespodzianka

Nowe Renault Megane z silnikiem 1.3 TCE już dostępny! Cennik

Nowe Renault Megane z silnikiem 1.3 TCE już dostępne! Cennik

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.