Alians Renault-Nissan i bank UniCredit postanowiły powołać spółkę joint venture mającą na celu szeroko pojęte finansowanie działalności motoryzacyjnej w Rosji. W ofercie znajdą się zarówno instrumenty finansowe dla klientów Aliansu kupujących samochody Renault, Nissan i Infiniti, jak i dla rosyjskich dealerów koncernu.
60% udziałów w spółce obejmie Alians Renault-Nissan, pozostałych 40% przypadnie na bank UniCredit.
Utworzenie tej platformy finansowania ma na celu umocnienie na rosyjskim rynku samochodowym, który – zgodnie z przewidywaniami analityków – będzie się dynamicznie rozwijał co najmniej przez najbliższą dekadę.
Rosja jest kluczowym rynkiem dla Aliansu. W roku ubiegłym sprzedano w tym kraju przeszło 2,9 miliona nowych samochodów, z czego 12% przypadło na marki Aliansu, nie licząc zależnej od Renault Łady. Rok 2012 zamknął się sprzedażą 189.852 samochodów marki Renault, 153.747 aut marki Nissan i 9.209 prestiżowych modeli Infiniti, co dało łącznie 352.808 samochodów. Wielkość ta jest nowym rekordem Aliansu w Rosji.
Również dla UniCredit Rosja jest bardzo istotnym rynkiem. Od 1989 roku bank działa tam przez swoją spółkę zależną. Poprzez udział w joint venture z Aliansem Renault-Nissan, UniCredit zamierza wspierać rozwój swojej detalicznej oferty w Rosji.
Podobne partnerstwa między Aliansem i UniCredit działają już m.in. na Słowacji, Węgrzech, w Czechach i w Chorwacji.
Powstanie spółki podlega regulacjom prawnym i jeśli tamtejsze władze nie zgłoszą zastrzeżeń antymonopolowych, joint venture powinno rozpocząć działanie jeszcze w tym roku.
KG
Najnowsze komentarze