Niski budżet jaki możemy przeznaczyć na zakup samochodu wcale nie przekreśla możliwości czerpania radości z jazdy nietuzinkowym samochodem. Na rynku wtórnym za równowartość azjatyckiego skutera kupimy wyróżniające się z tłumu coupe. Renault Megane pierwszej generacji lub Peugeota 406 Coupe.
Peugeot 406
Peugeot 406 w wersji sedan lub kombi uchodzi za jeden z najtrwalszych produktów marki ostatnich dekad. Przez lata 406 był ulubieńcem taksówkarzy, ceniących francuską konstrukcję za trwałość, komfort jazdy i wytrzymałość. Obok tych dwóch praktycznych wariantów we współpracy z włoską Pininfariną powstała wersja coupe. Za jej produkcję odpowiadali Włosi. Peugeot 406 Coupe produkowany był od 1997 do 2004 roku.
Oczywiście cała płyta podłogowa jest wspólna z pozostałymi 406, co gwarantuje niskie koszty bieżącej eksploatacji i nieograniczoną nadal dostępność części zamiennych. Deskę rozdzielczą oczywiście ze względów finansowych przeniesiono wprost z tańszych odmian. Drzwi pozbawione ramek nadają niepowtarzalnego stylu, po latach niestety zmęczone uszczelki generują już większy hałas w kabinie w czasie jazdy.
Na przednich, dobrze wyprofilowanych, komfort jazdy jest nienaganny – nie znajdziemy tutaj krzty sportowego ducha, 406 Coupe to doskonały bywalec autostrad – zwłaszcza w topowej wersji silnikowej. Wyposażenie obejmować może automatyczną klimatyzację, tempomat, skórzaną tapicerkę, automatyczną skrzynię biegów, dopracowane nagłośnienie czy kontrolę trakcji.
Paletę napędową 406 okrojono z najsłabszych jednostek. Pozostawiono benzynowe silniki 2.0 16V o mocy 132-136 KM, 2.2 16V 158 KM i coraz bardziej poszukiwany 3.0 V6 190-207 KM. Serwowano także diesla 2.2 HDI 133 KM. Najniższe koszty użytkowania zapewnia bazowy silnik, który wzorowo odnajduje się także we współpracy z instalacją gazową. Jednak to charakterystyka pracy i wystarczający zapas mocy widlastej szóstki najbardziej pasuje do charakteru modelu. Ceny używanych egzemplarzy zaczynają się od niecałych 5 tysięcy złotych, zaś prawdziwie zadbane i warte zachowania egzemplarze to wydatek nawet 20 tysięcy złotych.
Problemem może być tylko znalezienie auta bez historii wypadkowej. Wiek robi niestety swoje
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanego Peugeot 406 coupé.
Renault Mégane I Coupe
Kolejnym coupe które osiągnęło już najniższe ceny jest Renault Megane pierwszej generacji. W tym przypadku producent nieco na wyrost miano Coupe przypisał po prostu wersji trzydrzwiowej. Nie można jej jednak odmówić sportowych konotacji wspartych licznymi sukcesami na rajdowych oesach z Januszem Kuligiem za kierownicą.
Wariant produkowany był od 1996 do 2003 roku – borykał się niestety z największą bolączką modelu, korozją atakującą także egzemplarze bezwypadkowe. Ochronę antykorozyjną symbolicznie poprawiono przy okazji liftingu. Kwintesencja designu Renault z lat 90-tych dziś przywołuje wspomnienia u starszych kierowców. Wnętrze nie jest wyszukane.
Plastiki są twarde i ale nieźle spasowane wedle ówczesnych standardów. Wymagający kierowcy zwrócą uwagę także na zbyt wysoką pozycję za kierownicą i wybitną ciasnotę na tylnej kanapie. Zależnie od egzemplarza możemy liczyć na elektrycznie sterowane szyby, klimatyzację – która dziś będzie raczej kolejnym elementem do naprawy, ABS, szyberdach i skórzaną tapicerkę. Megane I Coupe nadrabia jednak zadziwiającą lekkością i dynamiką w mocniejszych odmianach silnikowych.
W cenniku znalazły się żywotne benzynowe jednostki nie dające żadnej radości z jazdy: 1.4 16V 95 KM, 1.6 8V 90 KM, 1.6 16V 110 KM i 2.0 8V 115 KM. Uśmiech na twarzy kierowcy wywołuje dopiero 2.0 16V o mocy 150 KM. Benzynowe silniki dzięki swojej prostocie i niskim cenom części zamiennym pozwalają na utrzymanie pełnej sprawności bez wygórowanych inwestycji. Dostępny były także diesle 1.9 dCI 102 KM i 1.9 dTi 100 KM – ich wybór z racji najczęściej skrajnego zużycia nie ma najmniejszego sensu. Także w przypadku Megane I Coupe ceny zaczynają się od symbolicznych kilku tysiącach złotych, kończąc na 15 tysiącach za egzemplarze doskonałe.
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży Renault Mégane I Coupé
Najnowsze komentarze