Do naszego porównania użyliśmy konfiguratorów na stronie producentów. Wybraliśmy najtańsze wersje, za wyjątkiem Dacii Duster, która w tym zestawieniu występuje w wersji Laureate (zawierającej m.in. klimatyzację i elektryczne szyby, co w pozostałych modelach jest w standardzie). Informacje o cenach nie uwzględniają rabatów i promocji, które są aktualnie prowadzone przez daną markę.
Na pierwszy ogień idzie Citroen C-Crosser (budowany we współpracy z Mitsubishi, bazuje na modelu Mitsubishi Outlander). Auto może się podobać. Proporcjonalna sylwetka, masywna, rzuca się w oczy na drodze. W środku komfortowo, przyjemnie i cicho. Samochód już w podstawowej wersji jest bardzo bogato wyposażony i właściwie można by nie zamawiać żadnych opcji, by cieszyć się komfortowym SUVem z szewronem na masce. Samochód ma sporo zalet i na tle konkurencji pozytywnie się wyróżnia. Do minusów należy zaliczyć cenę, która jest wyraźnie wyższa od aut z zespołu Dacia i Renault. No ale za luksus trzeba płacić.
Druga w naszym zestawieniu jest Dacia. Model Duster mocno namieszał na rynku, przede wszystkim za sprawą atrakcyjnego wyglądu i świetnej ceny. Cudów oczywiście nie ma, za 50 tysięcy złotych otrzymamy auto o świetnych parametrach terenowych (najlepsze w całym zestawieniu), wyposażone jedynie w podstawowe udogodnienia a wnętrze, zbudowane z tanich lecz solidnych materiałów, znamy już z modeli Logan i Sandero. Największym minusem jest ubogie wyposażenie. Dopłacić trzeba do wszystkiego – warto zamówić pakiet Look (2500 zł) a radio mp3 sterowane z kierownicy to również spory wydatek (1500 zł).
Peugeot 4007 to bliźniak Citroena C-Crossera. Różni się jednak wyglądem, niektórym on odpowiada, inni uważają projekt za zbyt kontrowersyjny. Wyposażenie i ceny bardzo podobne do Citroenowych, więc tak naprawdę wybór między tymi dwoma autami bardzo sprowadza się do gustu niż różnic technicznych. Citroen, Peugeot i Mitsubishi pracują już nad kolejnym SUVem, tym razem będzie to auto bazujące na modelu Mitsubishi ASX. Samochody te wejdą do sprzedaży w 2012 roku.
Gamę SUV we francuskich samochodach kończy Renault Koleos. To bardzo ciekawa propozycja cenowa. Samochód jest tańszy od konkurentów z PSA i już w podstawowej wersji bogato wyposażony. Ma dość stonowaną sylwetkę ale może się podobać a liczne Koleosy jeżdżące po drogach dowodzą, że polityka cenowa Renault się sprawdza. Do minusów Koleosa trzeba zaliczyć najmniejszy w zestawieniu bagażnik. Mimo to auto jest godne uwagi.
Podsumowując, wybór SUVów wśród aut francuskich jest spory. Od taniego Dustera, aktualnego hitu rynkowego także w polskich salonach (na auta trzeba czekać po kilka miesięcy), po sprawdzoną konstrukcje bardzo atrakcyjnego wizualnie Citroena i Peugeota. Dla każdego coś miłego. Jak wybrać auto dla siebie? By odpowiedzieć na to pytanie najlepiej pójść do salonu, obejrzeć i przejechać się każdym z tych aut. Wtedy wybór może być łatwiejszy.
Citroen C-Crosser |
Dacia Duster Laureate |
Peugeot 4007 |
Renault Koleos |
|
Cena |
127 800 zł |
50 300 zł |
121 500 zł |
93 700 zł |
Silnik |
2.4 l benz |
1.6 l benz |
2.2 l Hdi diesel |
2.5 l benz |
Moc |
170 KM |
110 KM |
160 KM |
170 KM |
Długość |
4646 mm |
4315 mm |
4635 mm |
4520 mm |
Szerokość |
1806 mm |
1822 mm |
1805 mm |
1855 mm |
Rozstaw osi |
2670 mm |
2673 mm |
2670 mm |
2690 mm |
Bagażnik |
510 l |
475 l |
510 l |
450 l |
Waga |
1610 kg |
1250 kg |
1750 kg |
1564 kg |
Przyspieszenie do 100 km/h |
9,2 s |
12,8 s |
9,9 s |
9,0 s |
Kąt natarcia |
22 st |
30 st |
22 st |
27 st |
Kąt zjazdu |
21 st |
36 st |
21 st |
31 st |
Najnowsze komentarze