Obserwujemy od paru miesięcy znakomitą sprzedaż choćby Peugeota 207, który od ładnych kilku tygodni cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów w Niemczech. Zapewne niewiele mniejszą sprzedaż Peugeot przewiduje dla modelu 308, który będzie oferowany przez niemieckich dealerów już za 10 dni, w dodatku w cenach niższych, niż sprzedawano 307-kę!
Citroën lada chwila wprowadzi do sprzedaży nową wersję modelu C5. Znakomicie sprzedają się „trojaczki z Kolina”, w tym także dwa modele w barwach PSA. Wciąż niezłą sprzedaż notuje model C3, a i C4-ka sprzedaje się całkiem dobrze. Miejmy nadzieję, że do sprzedaży trafi jednak seryjne auto zaprezentowane już w postaci C5 Airscape, które Citroën pokaże w przyszłym tygodniu we Frankfurcie.
Peugeot oprócz znakomicie sprzedającej się 207-ki (przetestowanej również przez nas) i 407-ki wprowadza właśnie na rynek model 308. Do tego dochodzą dwa bliźniacze SUV-y: Peugeot 4007 i Citroën C-Crosser. To nowości w gamie koncernu, ale należy się spodziewać, że na fali zachwytu tego typu samochodami, PSA ugra tymi autami na niemieckim rynku parę swoich wziątek. A nie można też zapominać, że na rynek trafi przecież jeszcze w tej dekadzie hybrydowa wersja 308-ki, a razem z nim – Citroëna C4. Osobiście spodziewam się, że będzie to już całkiem niedługo, może nawet w przyszłym roku!
Co ciekawe – koncern PSA zdementował domysły dotyczące wprowadzenia na rynek tak popularnych ostatnio aut niskobudżetowych. Tę niszę, która okazała się wielkim segmentem rynku, na dobrą sprawę odkrył francuski Renault. Dacia Logan sprzedaje się znakomicie nawet na rynkach, o których początkowo Francuzi wcale nie marzyli – w tym w Niemczech. Doskonała sprzedaż Logana MCV (testowaliśmy go w dwóch wersjach: benzynowej i dCi) w Niemczech może kusić następców z innych koncernów, ale PSA stanowczo odmawia pojawienia się w tym segmencie.
W chwili obecnej najistotniejszym dla PSA rynkiem jest rodzima Francja. Koncern szykuje się jednak do wielkiej ofensywy, której ukoronowaniem ma być zdobycie aż 10% niemieckiego rynku i to już w roku 2010! Czy to się uda? Czy Peugeot zdobędzie brakujące 1,8%, a Citroën – aż podwoi swoje obecne wyniki, by sprostać oczekiwaniom prezesa Christiana Streiffa? Szczerze tego francuskim markom życzymy!
KG
Najnowsze komentarze