15. marca 2014 roku siedem załóg women@renault wystartuje z Trocadéro (Francja) w nowej edycji Rajdu Aïcha des Gazelles. Panie usiądą za kierownicami Dacii Duster. Trzynaście „Gazeli”, będących współpracowniczkami Grupy Renault, będzie rywalizować w kategoriach crossover i 4×4. Aby śledzić wyniki warto odwiedzić bloga: http://gazelles-womenrenault.com/blog/?lang=fr.
Od 1990 roku Rajd Aïcha des Gazelles jest jedynym w stu procentach kobiecym rajdem międzynarodowym. Każdego roku na marokańską pustynię przyjeżdża 320 uczestniczek (tj. 160 załóg), które biorą udział w wyścigu na orientację, wymagającego wytrzymałości, zaradności i współpracy. Na mecie kryterium oceny nie jest prędkość przejechania trasy, ale liczba przebytych kilometrów i – pośrednio – emisja CO2.
Zaangażowanie się Renault w tę wymagającą imprezę sportową umożliwia naszym trzynastu współpracowniczkom wykazanie się w ekstremalnych warunkach, do których zalicza się jazda po pustyni samochodem Duster. Zawodniczki biorące udział w rajdzie pokonują też swoje słabości i wykazują ducha zespołu – właśnie te wartości chcielibyśmy promować w firmie, realizując program women@renault – mówi Claire Martin, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej marki Renault i członek komisji etyki Rajdu Aïcha des Gazelles.
SOLIDARNOŚĆ I WYMAGAJĄCE PRZYGOTOWANIA
Do udziału w tegorocznym rajdzie, który potrwa dziewięć dni (od 19. do 27. marca), w kategorii crossover wytypowano dwanaście współpracowniczek Renault. Spośród 130 ochotniczek w listopadzie ubiegłego roku, na podstawie dossier, jury wstępnie wybrało 50 kandydatek. Tym 25 parom z całego świata postawiono jeden cel: być częścią załogi, która weźmie udział w rajdzie! Podczas weekendu, od 22. do 24. listopada, drużyny uczestniczyły w eliminacjach.
Zawodniczki oceniano biorąc pod uwagę ich sprawność fizyczną i psychiczną: zdolności sportowe, wytrwałość, determinację, odporność, odwagę, solidarność, lecz także umiejętność wspólnego podejmowania decyzji, zwalczania stresu, taktyczne podejście do terenu. O ich kondycję fizyczną zadbała Karine Baillet, mistrzyni w wielodyscyplinarnych rajdach sportowych. Ochotniczki zdobywały sprawność fizyczną (kulturystyka, bieganie, orientacja w terenie), wiedzę związaną z mechaniką pojazdów (sprawdzanie poziomu płynu chłodzącego i oleju itp.), pokonywały tor z przeszkodami i brały udział w warsztatach psychologicznych. „Gazele”, dumne z tego, że reprezentują Renault, inspirują wiele kobiet i mężczyzn pracujących dla Grupy. Grupa wspiera rozwój osobisty i zawodowy swoich pracowniczek, realizując tym samym założenia programu women@renault, którego głównym celem jest promowanie kobiet w firmie. Program ten, wdrożony w trzynastu krajach, przyniósł już wymierne efekty. Opiera się na dwóch filarach: społeczności złożonej z 4.000 członków i elementach zarządzania zasobami ludzkimi, a jego celem jest zwiększenie liczby kobiet wśród pracowników oraz ich rozwój.
DACIA DUSTER – CEL: POKONAĆ BEZDROŻA
Celem Rajdu Aïcha des Gazelles jest przejechanie danej trasy tak, by na liczniku było jak najmniej kilometrów. Aby pokonać pustynię, zapewnić trwałość sprzętu i spełnić warunki bezpieczeństwa, samochody – dodałam Dacia Duster (w kategorii crossover) zostały przygotowane w centrum budowy prototypów w Technocentre. Pojazdy poddano specyficznym adaptacjom technicznym (wzmocnione zawieszenie oraz aluminiowe płozy pod tylnym mostem). Samochody wyposażono także w świetlny kompas na desce rozdzielczej, drugie koło zapasowe, urządzenie Terratrip do precyzyjnego pomiaru dystansu (z dokładnością 20 metrów na 1 km).
Prototyp Dacia Duster 4×4 również zaprojektowano specjalnie do rajdu. Struktura została ponownie całkowicie „przespawana”, dodano wzmocnienie podtrzymujące zawieszenie tylne i przednie. Pojazd podniesiono o 80–120 mm (w zależności od regulacji dostosowanych do bieżących potrzeb). Powiększono także rozstaw kół o 25 mm z każdej strony. Większe koła zostały wyposażone w opony terenowe 225/75R16. Silnik o mocy niemal 200 CV połączono z sekwencyjną sześciobiegową skrzynią biegów. Z przodu i z tyłu dodano przekładnie różnicowe o limitowanym poślizgu.
PODSTAWOWE LICZBY
– 17,6% pracowników Grupy Renault stanowią kobiety (w 1999 roku 10%),
– w 2013 roku 20% kluczowych stanowisk w Grupie Renault zajmowały kobiety (w 2012 roku 17%),
– 34% pracowników w dziale sprzedaży nowych samochodów we Francji to kobiety (w 2009 roku 14%),
– 80% pracowników zatrudnionych w dziale sprzedaży Dacia stanowią kobiety,
– od 2010 roku około 400 kobiet skorzystało z co najmniej jednej części programu women@renault.
Rajd Aïcha Des Gazelles: na trasie trzynaście pań Grupy Renault
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze