Grupa Stellantis podała w czwartek nowe rekordowe wyniki – marże na jej zelektryfikowanych pojazdach marki Jeep, Fiat i Peugeot wzrosły o 34%.
Grupa Stellantis podała w czwartek rekordowe wyniki, a marże na swoich zelektryfikowanych pojazdach marek Jeep, Fiat i Peugeot pomogły jej utrzymać się w „szczególnie trudnym” czasie. Dyrektor finansowy grupy, Richard Palmer, powiedział, że silne wyniki były wspierane przez sprzedaż pojazdów o wysokiej marży, w tym modelu zelektryfikowanego: „Wyprzedzamy Teslę w Europie w sprzedaży pojazdów elektrycznych i nie odbiegamy od Volkswagena”.
Stellantis oświadczył, że jego skorygowany zysk przed odsetkami i podatkiem wzrósł o 44 procent na podstawie pro-forma w okresie styczeń-czerwiec do 12,4 mld euro (12,7 mld dolarów). Marża na skorygowanym EBIT wzrosła do 14,1 proc. z 11,4 proc. rok wcześniej, przy dwucyfrowym wyniku we wszystkich pięciu regionach grupy i rekordowym 18,1 proc. w Ameryce Północnej, gdzie grupa zrealizowała prawie połowę swojej sprzedaży w tym półroczu.
Czwarty co do wielkości producent samochodów na świecie odnotował w pierwszym półroczu sprzedaż na poziomie 88 mld euro, co oznacza wzrost o 17 procent, ponieważ wysokie ceny sprzedaży i pozytywne efekty walutowe z nawiązką zrównoważyły wpływ niedoborów komponentów, inflacji i wojny na Ukrainie. Bieżąca marża operacyjna grupy osiągnęła w tym okresie 14,1%, co oznacza wzrost z 11,4% rok wcześniej, a zysk netto, 7,96 mld euro, wzrost o 34%.
Grupa bardzo dobrze radzi sobie w Europie, plasując w czołówce sprzedaży m.in. swój hit Peugeot 208. Samochód roku 2020 nie znalazł jednak uznania w Polsce, gdzie grupa Stellantis wciąż boryka się z niskimi udziałami w rynku i reorganizacją sieci sprzedaży.
Po ogłoszeniu wyników kurs akcji Stellantis na giełdach wzrósł.
Stellantis jest właścicielem marek Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram and Vauxhall.
źródło: Reuters
Najnowsze komentarze