Renault wprowadzi na rynek kolekcję NFT „genR5”, pokazującą model z 1972 roku, aby oddać hołd Renault 5, które obchodzi w tym roku 50-lecie istnienia. Posiadacze NFT „genR5” będą mieli dostęp do unikalnych, ekskluzywnych doświadczeń fizycznych i cyfrowych. Będą również sponsorami Give Me 5, projektu odpowiedzialności społecznej dedykowanego młodemu pokoleniu. Renault prezentuje „R3NLT”, własną platformę Web 3.01, której celem jest dostarczenie doświadczeń i zjednoczenie swojej społeczności w długoterminowym projekcie.
Renault ogłasza swoje wejście na internetowy rynek NFT (Non-Fungible Tokens). NFT to cyfrowy certyfikat własności reprezentujący unikalny przedmiot, który nie może być skopiowany, zastąpiony lub podzielony. Jest on rejestrowany na blockchainie i używany jako certyfikat autentyczności i własności. Może to mieć formę obrazu, filmu, dźwięku itp.
genR5 to nazwa pierwszej kolekcji NFT Renault, inspirowanej modelem Renault 5, która wejdzie do sprzedaży 15 grudnia. Ten projekt oddaje hołd genezie tego ikonicznego modelu z lat 70-tych, obejmując sztukę generatywną i ujawniając jego kreatywność poprzez 1972 unikalne NFT. Numer ten stanowi hołd dla roku 1972, czyli roku premiery handlowej Renault 5.
Każdy z 1972 NFT znajdujących się w sprzedaży będzie reprezentował Renault 5 w postaci 9-sekundowego animowanego filmu z ekskluzywną animacją pokrycia, światła, dynamiki i dźwięku.
Ta kolekcja genR5 jest inspirowana 4 legendarnymi modelami R5:
- 100 elektrycznych Renault 5s w nawiązaniu do około stu wyprodukowanych w latach 1972-1974. Pionierskie i innowacyjne wersje
- 160 Renault 5 Turbo, przypominając liczbę koni mechanicznych rozwijanych przez silnik tej „bombinette”, symbol sportowego charakteru marki z diamentem
- 450 Renault 5 Le Car Van, czyli liczba egzemplarzy tej amerykańskiej, francuskiej serii limitowanej
- 1262 Renault 5 TL, model symbolizujący rewolucję w kategorii samochodów miejskich
Każdy NFT będzie przydzielony losowo, odkryty zostanie po zakupie. Kolekcja ta będzie dostępna dla wszystkich, niezależnie od tego, czy będzie to okazja do pierwszego zakupu NFT tradycyjnie czy za pośrednictwem płatności kryptowalutą, w wyjątkowej i przystępnej cenie.
Klienci mogą zamawiać NFT za pośrednictwem platformy R3NLT , są tam m.in dostępne powiadomienia o wydarzeniach na platformie. Renault będzie regularnie przekazywać informacje na temat narzędzi za pośrednictwem sieci społecznościowych, w tym kanału Discord R3NLT i oraz na Twitterze, na koncie Renault_NFT.
Kolekcja The Originals
Każdy posiadacz genR5 NFT będzie miał okazję uczestniczyć we współtworzeniu przedmiotów The Originals, które następnie będą oferowane wyłącznie dla niego w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Będą też mieli przywilej otrzymywania z wyprzedzeniem informacji o zbliżających się zrzutach na przyszłe kolekcje.
„Dołączenie do społeczności R3NLT oznacza wybór wyjątkowej relacji z marką, tworzenie i oferowanie nowych doświadczeń dla wszystkich entuzjastów. Nie było lepszego wyboru niż zacząć od kolekcji NFT, która oddaje hołd legendarnemu Renault 5.” – powiedział Arnaud BELLONI, Global Chief Marketing Officer.
genR5, WSPÓŁPRACA I SOLIDARNOŚĆ Z „GIVE ME 5”
„Każdy posiadacz genR5 NFT stanie się sponsorem projektu solidarnościowego Give Me 5, ponieważ 50% ceny sprzedaży NFT sfinansuje te inicjatywy. Give Me 5 to program odpowiedzialności społecznej Renault, który wspiera renowację kortów tenisowych w celu umożliwienia gry w tenisa młodym ludziom z priorytetowych dzielnic. W tym roku, dzięki tej inicjatywie, Renault odrestaurował 3 korty tenisowe w Marsylii, Lyonie i Grigny.
Renault i web 3.0 Z „R3NLT”
Renault uruchamia własną platformę „R3NLT”: https://nft.renault.com/. Skierowana jest ona do dużej społeczności entuzjastów marki. Będzie to jedyne miejsce zakupu Renault NFT, zaoferuje uprzywilejowane relacje z marką. Zapewni bezpieczny dostęp do portfela i będzie ewoluowała z każdym nowym produktem.
W tym świecie web 3.0, nabywcy NFT Renault będą mogli korzystać z wyjątkowych doświadczeń, z np. możliwością udziału w:
- wydarzeniach, w których marka jest partnerem,
- specjalnych jazdach próbnych samochodów,
- spotkaniami z projektantami marki,
- prywatnych wycieczkach po miejscach związanych z marką,
Najnowsze komentarze