Powrót legendarnego Renault 5 Turbo? To byłoby coś! Firma Légende Automobiles postanowiła urzeczywistnić marzenia proponując klientom samochód, który wiernie odzwierciedla oryginalne R5 Turbo z 1980 roku, ale w nowoczesnej formie z LED-owymi światłami i cyfrowymi zegarami.
Renault pracuje obecnie nad przywróceniem do życia modelu 5 w postaci miejskiego auta z napędem elektrycznym. Producent ani słowem nie wspomina o bardziej sportowej wersji, ale skoro zrezygnowano już z silnika spalinowego, nie mamy co liczyć na nowe R5 Turbo a przynajmniej nie od Renault. Nic straconego, francusko-amerykańska firma Legende Automobiles zaprezentowała projekt Renault 5 Turbo III, który nawiązuje do oryginału w prawie każdym calu i dla uspokojenia dodam, że nie jest to model elektryczny, jak Opel Manta GSe Elektromod.
Renault 5 Turbo III wiernie podąża za wyglądem samochodu z 1980 roku. Do wykonania konstrukcji wykorzystano włókno węglowe a projektanci wpletli kilka nowych detali takich jak LED-owe światła, wentylowane słupki, przedłużony spojler dachowy i dyfuzor. Samochód otrzymał 16-calowe felgi z przodu oraz 17-calowe obręcze z tyłu.
Zobacz także: Nowy elektryczny Renault 5 będzie kosztować 80 tys. złotych? Cenowa rewolucja
Wnętrze w klimacie retro
W kabinie zastosowano kubełkowe fotele, uprząż, klatkę bezpieczeństwa oraz cyfrowy zestaw wskaźników. Wnętrze jest minimalistyczne i sportowe jednocześnie z zachowaniem stylu retro m.in. dzięki klimatycznej tapicerce oraz logo Renault.
Pomysł na nowe Renault 5 Turbo zrodził się w głowie Alana Derosiera, który zamierzał stworzyć pojazd do własnego użytku, ale po założeniu firmy Legende Automobiles, szkice przerodziły się w myśl o wprowadzeniu na rynek niewielkiej serii tych samochodów.
O podwozie i mechanikę zatroszczył się zespół Blood Motorsport. Konstrukcja podwozia inspirowana jest rajdowym R5 Maxi Turbo. Napęd pochodzi od czterocylindrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem. Firma Légende Automobiles nie ujawniła jeszcze szczegółów technicznych, ale ogłosiła, że dąży do uzyskania 400 KM mocy, czyli znacznie więcej niż 160 KM z pierwszego R5 Turbo. Liczba planowanych egzemplarzy i cena samochodu na razie nie jest znana, ale tanio raczej nie będzie.
Najnowsze komentarze