Renault Alpine GTA V6 Turbo to samochód nie tylko świetnie wyglądający ale też znakomicie jeżdżący. Właśnie trafił na aukcję.
Ten wspaniały Renault Alpine GTA V6 Turbo EuropaCup oferowany na sprzedaż został zbudowany 22 grudnia 1986 roku, zgodnie z certyfikatem autentyczności wydanym przez dział klasyczny Renault Sport. Był to jeden z ostatnich 8 zmontowanych egzemplarzy z łącznej liczby 69 sztuk.
Zobacz: aktualności motoryzacyjne ze świata Renault. Codziennie nowe, ciekawe
W latach 1985-1988 w ramach Alpine Europa Cup odbywały się wyścigi sportowych samochodów jednomiejscowych, które stanowiły wstęp do Grand Prix Europy F1. Organizowane przez Renault w ramach sportowej promocji zawody miały na celu promowanie sprzedaży GTA, podobnie jak dwie dekady wcześniej promowanie R8 Gordini.
Oferowany na aukcji samochód to podwozie o numerze 20990, zakupione jako nowe przez niemieckiego kierowcę Franza Fuchsa, który ścigał się nim w sezonach 1987 i 1988. W pierwszym sezonie Fuchs zajął 4. miejsce na torze Monza (6 września) i 10. miejsce w klasyfikacji generalnej. W drugim musiał zadowolić się 12. miejscem na koniec sezonu. Plik dołączony do tego samochodu zawiera liczne zdjęcia pojazdu z epoki, a także artykuły prasowe. Samochód został później sprzedany prywatnemu belgijskiemu właścicielowi, który nigdy go nie używał, a następnie sprzedał go obecnemu posiadaczowi.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje i wyprzedaże
Po ponad 20 latach bezczynności samochód wymagał sporo pracy. Właściciel zwrócił się o pomoc do specjalisty Patricka Legeaya. Rachunek za przygotowanie auta do jazdy wyniosły prawie 20.000 euro. Szczegóły wszystkich tych prac można znaleźć w dokumentacji, która zostanie dostarczona wraz z samochodem.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów Renault. Opinie, spalanie, wady i zalety
Po wymianie podzespołów, które nie nadawały się już do bezpiecznej rywalizacji (fotele, uprząż, gaśnica, pałąk) i przeprowadzeniu szeroko zakrojonych badań nad historią samochodu #20990, w kwietniu 2014 r. uzyskano PTHN (okres JR, 1983-1990). Samochód brał udział w sezonach 2015 i 2016 Challenge Asavé GT Tourisme. Jego obecna specyfikacja jest następująca: stalowe skorupowe podwozie, poliestrowe nadwozie, silnik V6 PRV o mocy 267 KM, przednie i tylne zawieszenie McPherson, wtrysk paliwa Renix, mokra miska olejowa, 5-biegowa skrzynia biegów UN1, hamulce Girling z przodu i z tyłu, stalowa klatka bezpieczeństwa.
Cena to 51.300 euro czyli 220 tysięcy zł. Wywoławcza oczywiście. Aukcję można znaleźć tutaj.
Najnowsze komentarze