Renault Autral 1.3 TCE 160 okazuje się być cichy, bardzo komfortowy, przestronny i wygodny. Napęd działa płynnie, auto lubi zakręty a dynamika jest na dobrym poziomie – piszą dziennikarze francuskiego Automobile Magazine, którzy przetestowali samochód na dystansie dwóch i pół tysiąca kilometrów.
Podsumowanie wrażeń testu zaczyna się od chwalenia wyciszenia i pracy silnika. Wygodne fotele dobrze podtrzymują ciało a głośność 69 dB przy prędkości 130 km/h dobrze świadczy o pracy inżynierów od akustyki. Jazdę uprzyjemnia rozbudowany, ale łatwy w obsłudze system multimedialny. Renault zachowało też fizyczne przyciski sterujące ogrzewaniem i klimatyzacją.
Dziennikarze mieli okazję przetestować samochód w górach, gdzie okazał się lubić ciasne zakręty, sprawnie przyspieszać i hamować. Renault, wyposażone w automatyczną skrzynię X-Tronic jest chwalone za płynność jazdy w takich warunkach.
„Gdy pojawia się zapotrzebowanie na moc (wyprzedzanie, podjazd pod górę itp.), skrzynia biegów symuluje stałe biegi – których jest 7 – a także ich zmiany, zapewniając zarówno osiągi, jak i wrażenie, że jest to konwencjonalna automatyczna skrzynia biegów, co jest realizowane bez najmniejszego wstrząsu. Ponieważ 4-cylindrowy silnik może pochwalić się momentem obrotowym 270 Nm dostarczanym od 1800 obr / min, przyspieszenie jest naprawdę dobre, a wyprzedzanie jest dziecinnie proste (zaledwie 6,9 sekundy od 80 do 120 km/h), nawet na wzniesieniach.” – piszą autorzy testu.
Na krętych górskich drogach można docenić zawieszenie Australa. Bezpośredni układ kierowniczy (najlepiej ustawić go w trybie sport) oraz nastawy zawieszenia dają wrażenie jazdy klasycznym autem a nie SUVem. Nie odczuwa się żadnej ociężałości nadwozia czy większych przechyleń. Jedynie w mieście, przy mniejszych prędkościach, komfort jazdy nieco cierpi.
Zużycie paliwa w czasie całego testu wyniosło średnio 8 litrów na 100 kilometrów – z uwzględnieniem jazdy w górach. Niedługo Austral zawita też w redakcji Francuskie.pl na dłuższy test, będziemy więc mogli sprawdzić jak realnie zachowuje się na polskich drogach i podzielimy się tą informacją z Wami.
Austral zebrał bardzo dobre noty od francuskich dziennikarzy i chociaż ma swoje wady, to w podsumowaniu wypadł pozytywnie. Samochód można skonfigurować na stronie Renault. Na koniec zapraszamy Was do naszego testu Australa, który przygotował redaktor naczelny Francuskie.pl, Krzysztof Gregorczyk.
źródło: Automobile Magazine, zdjęcie ilustracyjne – nie przedstawia testowanego egzemplarza
Najnowsze komentarze