Podczas targów motoryzacyjnych odbywających się w Hanowerze, Renault zaprezentowało koncepcyjny model dostawczaka-robota o nazwie EZ-PRO, który pozwoli zmniejszyć korki i przyspieszyć dostawy w mieście.
Dostawczak-robot – brzmi to trochę jak ze scenariusza filmu science-fiction, ale Renault próbuje nas przekonać, że taka rzeczywistość wcale nie jest daleką przyszłością. Nowy koncepcyjny model EZ-PRO, który zadebiutował w Hanowerze, to pojazd o napędzie elektrycznym, który ma zdolność autonomicznej jazdy. Jego pudełkowaty, futurystyczny kształt doskonale wtapia się w miejską rzeczywistość. Jest to kolejny po EZ-GO model, który ma ułatwić poruszanie się po mieście. Poprzedni prototyp, który zadebiutował w Genewie, został stworzony do transportu osób. Renault EZ-PRO służy do przewozu przesyłek.
Klient będzie mógł wybrać czy chce otrzymać przesyłkę do domu, do pracy, czy też w inne miejsce lub samodzielnie odebrać paczkę z samoobsługowych schowków zlokalizowanych w wehikule. Dostępne przez całą dobę szafki, są otwierane za pomocą aplikacji na smartfona. Aplikacja będzie zawierała również opcje śledzenia paczki w czasie rzeczywistym. Skoro pojazd przyjedzie sam, to gdzie jest miejsce dla kuriera? Człowiek może zasiąść sobie wygodnie we wnętrzu EZ-PRO i nadzorować dostawę towarów i usług oraz całą flotę robo-pojazdów.
Ostatni etap dostaw stanowi 30% ruchu w miastach, które taki koncepcyjny EZ-PRO pomógłby rozładować dzięki różnorodnym opcjom dostaw i autonomicznej jeździe. Przyczyniłby się do zmniejszenia liczby pojazdów na drodze w godzinach szczytu, a także do zmniejszenia korków spowodowanych złymi nawykami kierowców lub źle zaparkowanymi pojazdami kurierów. Płynność na drogach zwiększyłaby się również dzięki połączeniu robo-dostawczaka Renault z infrastrukturą miejską, taką jak sygnalizacja świetlna i centrum kontroli ruchu.
Dzięki EZ-PRO kontynuujemy nasze prace badawcze nad mobilnością w mieście przyszłości. Koncentrujemy się na rozwiązaniach związanych z dostawą. Autonomiczna, połączona i elektryczna koncepcja stanowi idealne narzędzie i daje nowe możliwości dla specjalistów. Pozwala na ułatwienie usług dla wszystkich użytkowników, bezpośrednich i pośrednich. Koncepcja opiera się na doświadczeniu Renault w zakresie pojazdów użytkowych i DNA marki, które stawia ludzi w centrum swoich rozwiązań” – powiedział Laurens van den Acker, starszy wiceprezes, Grupy Renault ds. Designu.
Najnowsze komentarze