W Europie sprzedaż w marcu wyniosła 167.901 egzemplarzy, co oznacza spadek
o 9,6%, a udział Renault w rynku wyniósł 8,3%. Zgodnie z przewidywaniami,
w pierwszym kwartale 2007 r. utrzymywała się tendencja spadkowa. Nowy model Twingo będzie dostępny w sprzedaży już od czerwca. Samochód ten ma rozpocząć realizację planów odzyskania udziałów w rynku przez markę Renault.
Sprzedaż Renault poza Europą w marcu nadal wzrastała (+5%).
W krajach Euromed sprzedaż Renault (samochody osobowe i użytkowe) wzrosła
o 9,2%. W Rosji, na rosnącym rynku (+11,5%), potwierdził się zauważalny wzrost sprzedaży (+63,2%) dzięki sukcesowi Logana i całości gamy. Rekordową sprzedaż odnotowano w pierwszym kwartale (+29%) w Algierii.
W regionie Ameryki Północnej i Południowej Grupa Renault kontynuowała wzrost (+10,6%). Sprzedaż mocno wzrosła w Brazylii (+20,0%) i w Wenezueli (+75,1%). Argentyna (+50,2%) oraz Wenezuela (+87,8%) odnotowały w pierwszym kwartale największy wzrost sprzedaży w regionie.
W Azji-Afryce, na rynku spadkowym (-4,9%), sprzedaż Renault zmniejszyła się o 5,3%.
W pierwszym kwartale Grupa Renault kontynuowała międzynarodową ofensywę Logana, samochodu przewidzianego do podboju nowych rynków. W Iranie Logan jest dostępny w sprzedaży od marca. Zamówiono prawie 85.000 samochodów w ciągu tygodnia, co oznacza równowartość produkcji z 2007 r. W Indiach, rynku kluczowym dla Renault, została właśnie uruchomiona produkcja Logana w zakładach w Nashik. Pierwsze jej egzemplarze będą wprowadzone do sprzedaży w maju (pod marką Renault). Ponadto program Logana wzbogacił się niedawno o dwie dodatkowe wersje, kombi (Logan MCV) i samochód użytkowy (Logan Van), które cieszą się dużą popularnością.
Najnowsze komentarze