Na okładce pierwszego tegorocznego numeru magazynu „Turbo Test” nie pojawiło się ani jedno auto francuskiej marki. Nie, żebym się upierał, że zawsze ma być, zwłaszcza w tak rzadko ukazującym się piśmie, ale patrząc na tę okładkę nie mogę się oprzeć wrażeniu, że i tu koncern VAG zapuścił swoje reklamowe macki, bo na dziesięć pokazanych na niej samochodów aż połowa pochodzi z tegoż koncernu. To sporo, jakoś do tej pory nie przytłoczyło mnie to w przypadku „Turbo Testu” nigdy.
„Turbo Test” nr 01 (25) z I.2013
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C-Elysee, C4 Picasso, DS3, 205, 206, 206+, 207, 208, 2008, 301, 407, Captur, Clio, Fluence, Kangoo, Laguna, Scenic, Logan, sportowe
Wśród Gorących nowości 2013 roku wymieniono – na stronach 8-9 – Citroëny C-Elysee, DS3 Cabrio i nowe C4 Picasso, Peugeota 301, 208 GTi i XY oraz 2008, Renault Fluence, Clio Grandtour i Clio R.S., miejskiego crossovera (chodzi oczywiście o Captura, ale nazwy tej nie wymieniono), nowego Scenic’a oraz Kangoo, a także Dacię Logan.
Renault Lagunę wspomniano na stronie 21. przy okazji opisu Škody Superb.
Test Peugeota 208 zamieszczono na stronach 22-24. Mam dziwne wrażenie, sądząc po zdjęciach, że to efekt jazd na Mazurach, które odbyły się w ramach prezentacji prasowej tego autka w końcówce kwietnia ubiegłego roku. W artykule opublikowanym przez „Turbo Test” pojawiły się oczywiście odniesienia do poprzedników – 205, 206, 206+ i 207. W odniesieniu do aktualnego modelu pochwalono jego design, zauważalne zmniejszenie masy własnej oraz przestronność. Niezłe noty zebrało też wnętrze, zarówno za koncepcję, jak i za np. świetnie wyprofilowane fotele, dobre materiały wykończeniowe, czy spasowanie elementów. 285-litrowy bagażnik, to też całkiem przyzwoite osiągnięcie jak na autko mniejsze od 207-ki.
Potem omówiono dostępne jednostki napędowe i właściwości jezdne, przy czym zawieszenie uznano za dość twardo zestrojone. Według mnie twardo nie jest, ale miłośnicy francuskich kanapowozów sprzed lat też nie mają w 208-ce czego szukać. Układ kierowniczy spodobał się Redaktorowi Kościółkowi, ale ceny – zwłaszcza po doposażeniu – już nie bardzo. W podsumowaniu znajdziecie też odniesienie do m.in. Renault Clio.
Clio pojawiło się ponownie na zdjęciu ilustrującym artykuł „Nowe zasady poczekają” opublikowany na stronach 32-33.
Citroëna C4 WRC wspomniano na stronie 34.
Renault Clio III wystąpiło na stronie 39. w roli konkurenta dla opisanej w dziale Używane Škody Fabii.
W podobnej roli, tyle, że względem Mazdy 6, na stronie 43. pokazano Peugeota 407.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym wydaniu miesięcznika „Turbo Test”.
Citroen
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze