Jak zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego? Od prawie 125 lat Renault nieustannie dąży do wprowadzania innowacji. Od skrzyni biegów z napędem bezpośrednim w 1899 r. po silniki hybrydowe E-Tech w 2020 r., Renault nieustannie znajduje sposoby, aby zapewnić swoim klientom pełne wykorzystanie genialnych pomysłów swoich inżynierów.
W nowym Megane E-TECH Electric – pierwszym z nowej gamy – Renault wciąż wprowadza innowacje. Na projekt pojazdu i jego platformę zgłoszono ponad 300 patentów.
Renault Mégane osiąga do 470 kilometrów na jednym ładowaniu. Zasięg, który inżynierowie Renault starali się utrzymać na jak najbardziej stabilnym poziomie niezależnie od pory roku, przede wszystkim dzięki systemowi regulacji temperatury akumulatora. Ogrzewany jest on w niskich temperaturach przez obieg płynu chłodniczego z silnika elektrycznego i chłodzony w wysokich temperaturach przez obieg zimny z układu chłodzenia, akumulator w nowym Megane E-TECH Electric ma zawsze idealną temperaturę dla optymalnego ładowania i zasięgu.
Inżynierowie Renault poszli o krok dalej, optymalizując zasięg elektryczny pojazdu, zwłaszcza zimą, kiedy kabina musi być ogrzewana, mimo że temperatury nie są idealne dla przechowywania energii. Wyzwanie, które potęguje fakt, że silnik elektryczny, w przeciwieństwie do silnika spalinowego, nie wytwarza wystarczającej ilości ciepła, aby zasilić tradycyjny system ogrzewania wewnątrz kabiny.
System ogrzewania opiera się więc na pompie ciepła nowej generacji, która odzyskuje ciepło zgromadzone w akumulatorze podczas szybkiego ładowania oraz ciepło oddawane przez silnik podczas intensywnej eksploatacji, na przykład podczas długich podróży autostradą. Odzyskane ciepło jest następnie wykorzystywane do ogrzewania kabiny.
Zobacz: nowe samochody Renault
Ta innowacja nie tylko pomaga w naturalny sposób schłodzić akumulator i silnik elektryczny, ale także do ogrzania kabiny zużywa dwa razy mniej energii niż w przypadku tradycyjnej pompy ciepła. Gdy temperatura zewnętrzna spada poniżej 10°C, wzrost zasięgu na autostradach może wynieść nawet 9%, przy zachowaniu komfortowej temperatury wewnątrz samochodu.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze