Nowe Renault Megane E-Tech stanęło w szranki z Kią EV6. Test porównawczy przeprowadził duński magazyn Bilbasen. Który samochód wygrał? Czy zwinne Megane poradzi sobie z azjatycką konkurencją?
Renault Megane E-tech to jeden z najnowszych samochodów na rynku. Z tego powodu oferuje wszystko to co najnowsze i najlepsze jeśli chodzi o systemy obsługi oraz konstrukcję samochodu. A przede wszystkim oferuje lepszy od Kia EV6 zasięg. Deklarowane wartości to 440 kilometrów w Renault kontra 394 w EV6. Realnie daje się uzyskać odpowiednio około 400 km w Megane, 350 w Kia.
Megane ma kompaktowe wymiary i jest nieco mniejszy od Kia, zarówno na długość jak i na szerokość. Z tego powodu o ile z przodu miejsce wygląda podobnie to z tyłu w Renault jest go po prostu mniej. To samo dotyczy bagażnika. Jeśli chodzi o ładowanie to Megane można ładować prądem DC o mocy 130 kW, natomiast EV6 175 KW. Francuski samochód wygrywa jednak w przypadku AC, obsługując ładowanie 22 kW, natomiast Kia oferuje tylko 11 kW.
Piętą achillesową Kia EV6 są z kolei systemy multimedialne, szczególnie gdy porówna się je z najnowszym systemem w Megane. Chociaż ekrany w Kia są czułe na dotyk, to jednak mocno odstają, według autora testu, od tego co oferuje Renault. Między innymi dlatego, że jest tam system openR bazujący na aplikacjach Google. Działa bardzo płynnie, oferuje tysiące aplikacji a jego używanie po prostu cieszy.
Megane zdobywa też punkty w przypadku jazdy. Kia EV6 jest po prostu ciężka, a Renault wykorzystuje lekką konstrukcję aluminiową najnowszej generacji. Przy różnicy 250 kg Kia sprawia wrażenie ciężkiej, chociaż stabilnej na długich prostych i w łagodnych zakrętach. Jednak wystarczy wjechać na drogę z ostrzejszymi zakrętami lub zacząć manewrować, by poczuć masę i niezgrabność EV6. Z kolei Megane jest zwinne, zwrotne i robi to bez uszczerbku dla komfortu. Podwozie oferuje równowagę niezależnie od tego czy jedziesz prosto czy szalejesz na wirażach.
Renault Megane E-tech to samochód, który pokazuje, jak powinien wyglądać dobry elektryk. Kia jest oczywiście większa z tyłu i ma większy bagażnik, ale tutaj zalety w zasadzie się kończą. W Renault jeździ się po prostu przyjemniej, bardziej komfortowo a ilość funkcji zadowoli każdego miłośnika gadżetów.
Skonfiguruj swoje nowe Renault Mégane E-tech
Dane techniczne Renault Mégane Electric 60 vs Kia EV6 Standard Rangę
Renault Megane E-Tech 60 |
Kia EV6 Standard Range |
|
Moc |
220 KM / 300 Nm |
170 KM / 350 Nm |
Przyspieszenie [0-100 km/h] |
7,5 s |
8,5 s |
Prędkość maksymalna |
160 km/h |
185 km/h |
Pojemność akumulatora |
60 kWh |
58,1 kWh |
Zasięg |
442 km |
394 km |
Ciężar |
1.611 kg |
1.875 kg |
Pojemność bagażnika l |
440 |
572 |
Długość |
420 |
468 |
Szerokość |
177 |
188 |
Wysokość |
151 |
155 |
Opracowano na podstawie bilbasen.dk
Najnowsze komentarze