Grupa Renault i Nissan ogłosiły porozumienie, które z jednej strony łagodzi napięcia pomiędzy partnerami a z drugiej pozwala każdej z firm na większą swobodę. Poniżej główne projekty sojuszu.
Zgodnie z postanowieniami obu firm Renault zmniejszy swój 43-procentowy udział w Nissanie do 15%, z kolei Nissan będzie posiadał 15-procentowy udział w Renault z prawem głosu. Producenci opublikowali również kluczowe projekty, którymi zajmą się w nadchodzących latach. W Europie alians zobowiązał się wykorzystać platformę CMF-B, na której powstało Renault Captur i Clio do produkcji Mitsubishi ASX oraz Colta nowej generacji. Ważne miejsce we wspólnej przyszłości zajmują pojazdy na prąd. W 2026 roku Grupa Renault wprowadzi na rynek lekkich samochodów dostawczych elektryczny pojazd FlexEVan i udostępni technologię Nissanowi.
Zobacz test: Renault Megane E-Tech 218 KM – szybki i komfortowy elektryk. Opinie, wady i i zalety.
Firmy zbadają możliwość współpracy w zakresie elektrycznych aut segmentu C i będą pracowały nad wzorcowym czasem ładowania. W planach jest rozwój architektury 800-woltowej.
Na liście projektów znajdziemy elektrycznego Nissana segmentu B, opartego na platformie CMF-BEV. Od 2026 roku model ma być produkowany w zakładzie Grupy Renault we Francji.
Grupa Renault, Nissan i Mitsubishi Motors pracują również nad wspólnymi możliwościami dystrybucji, obsługi posprzedażnej oraz finansowania. Ma to związek z poprawą rentowności dealerów i obniżeniem ich kosztów. Ponadto Grupa Renault i Nissan chcą poprawić infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych w Europie dzięki rozwojowi sieci u dealerów.
Najnowsze komentarze