Zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1988 roku i rozwijany przez 5 lat przez Renault i francuskiego nadawcę TDF, Megane był aerodynamicznym czteromiejscowym sedanem o niskim współczynniku oporu powietrza CX wynoszącym 0,21.
Dzięki siedzeniom w stylu samolotu pierwszej klasy, wysuwanemu bagażnikowi i elektrycznie przesuwanym drzwiom, Mégane został zaprojektowany z myślą o najwyższym luksusie. Koncepcyjny Megane wyposażony był w 3.0-litrowy silnik V6 o mocy 250 KM, napęd na wszystkie koła oraz układ kierowniczy z czterema kołami skrętnymi. Koncept był nie tylko demonstratorem technologii oraz możliwości projektowych Renault w owym czasie, ale przede wszystkim wyznaczał kierunki designu na kolejne lata.
Zobacz: Aktualności ze świata Renault. Codziennie
Przyglądając się temu Mégane bez trudu zobaczymy niektóre założenia projektowe przyszłych modeli, w tym właśnie Mégane, Scenic czy Espace. Warto zwrócić uwagę na przednią maskę, kształt reflektorów czy zarys nadwozia by zobaczyć, że późniejsze modele inspirowały się właśnie tym konceptem.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
Samochód nie trafił do seryjnej produkcji z powodu bardzo wysokich kosztów jednostkowych, niektóre pomysły nie przeszły też do innych modeli – tutaj warto zwrócić uwagę na obszerne fotele z wysuwanymi podnóżkami czy napęd o mocy 250 KM 4×4. Jednak nowoczesny koncept był w 1988 roku sporym szokiem dla świata motoryzacji i pokazał, że Renault potrafi stworzyć awangardowy, luksusowy samochód, który przełamuje schematy i konwencje.
Nowe samochody Renault. Promocje
Projektu jednak w całości nie zarzucono – na bazie tego konceptu powstało Renault Laguna, niezwykle udany samochód, który odniósł duży sukces komercyjny.
Najnowsze komentarze