Renault chce rozwijać technologię bardzo szybkiego ładowania w samochodach, dlatego zamierza zaktualizować swoje platformy tak, aby obsługiwały napięcie 800 V. Jakie przyniesie to korzyści?
Renault twierdzi, że zwiększanie zasięgu samochodów elektrycznych, bazując na dzisiejszych technologiach, to ślepy zaułek. Auto na prąd ma swój akumulator cały czas ze sobą, nie zużywa paliwa i nie staje się lżejsze wraz ze zmniejszaniem się poziomu prądu. I to właśnie ciężar, według francuskiego producenta, jest głównym powodem, dla którego dalsze zwiększanie akumulatorów nie ma sensu. Renault chętnie zwiększy pojemność w sytuacji, w której pojawią się nowe, sprawdzone technologie, które przy tej samej wadze zaoferują większą pojemność, ale na dzisiaj takich komercyjnych rozwiązań nie ma.
Aktualnie Renault oferuje samochody z technologią 400 V. Tak zbudowany jest między innymi Renault Megane E-Tech Electric. Ten nowoczesny elektryk może być wyposażony w akumulatory o pojemności 40 lub 60 kWh. O jego praktycznych właściwościach przekonaliśmy się jadąc dookoła Polski w naszej Elektrycznej Eskapadzie. Może być ładowany z mocą do 130 kW.
Dlatego firma zamierza rozwijać infrastrukturę elektryczną w samochodach i podwyższyć jej napięcie do 800V, co pozwoli na przesyłanie dwukrotnie większej ilości energii w tej samej jednostce czasu. Wynika to wprost ze wzoru (W) Wat = (V) Napięcie * (A) Amper. Szczegóły nowego projektu ujawnił Guido Haak, który w Renault odpowiada za planowanie produktów i koordynuje transformację gamy.
„Naszym celem powinna być możliwość ładowania dużego zasięgu w krótkim czasie. Technologia 800 V jest z pewnością dobrym rozwiązaniem i dlatego jest dla nas poważną opcją” – powiedział Guido Haak w rozmowie z Automobilwoche. „Elektryczny zasięg 800 lub więcej kilometrów sprawia, że pojazdy są niezwykle ciężkie, zajmują dużo miejsca, są bardzo drogie, a także zwiększają ślad węglowy z każdym przejechanym przez pojazd kilometrem. To nie jest nasze podejście”.
Ile czasu zajmie objechanie Polski samochodem elektrycznym? Sprawdź
Renault współpracuje również blisko z producentami akumulatorów i czeka na nowe technologie: obiecujące są wyniki badań związanych np. z rozwiązaniami sodowymi, ale nadal niedostępne komercyjnie. Maksymalna pojemność baterii stosowana w koncernie wyniesie 77 kWh.
źródło: Auto Woche
Najnowsze komentarze