Na salonie moskiewskim odbyła się światowa premiera Latitude, nowego, luksusowego rodzinnego samochodu marki Renault. Firma zaprezentowała również nowości przeznaczone na rynek rosyjski, których produkcja zostanie uruchomiona w latach 2010-2011 w tamtejszych zakładach koncernu: Dustera, Nowego Logana z automatyczną skrzynią biegów, Sandero z automatyczną skrzynią biegów i Sandero Stepway.
Koncern Renault zapowiedział rozpoczęcie w Rosji montażu modeli Fluence i Megane hatchback w systemie SKD (Semi Knock Down). Zaprezentował również concept-car Fluence Z.E., który stanowi zapowiedź przyszłego samochodu elektrycznego przystępnego dla szerokich rzesz klientów.
Renault odgrywa wiodącą rolę w rozwoju rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. Od 2005 roku koncern posiada zakład produkcyjny w Moskwie (Avtoframos), a w 2008 roku nawiązał współpracę z grupą AvtoVaz. Renault oraz jego partnerzy – firmy Nissan i AvtoVaz, chcą zdobyć do 2015 roku 40% rynku rosyjskiego.
Od kwietnia 2010 roku Renault jest czwartą marką w Rosji. Dzięki 50.801 samochodom sprzedanym w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2010 roku udział marki w rynku wzrósł do 5,3%. Logan umacnia swoją pozycję i nadal jest numerem 1 na rynku rosyjskim wśród zagranicznych samochodów.
RENAULT LATITUDE: DUŻY SEDAN RENAULT O LUKSUSOWYM WNĘTRZU
Wyważone proporcje, duże rozmiary, mocny przód, masywna i dynamiczna bryła tyłu – nowy, luksusowy rodzinny sedan Renault Latitude zwraca uwagę swoim wyglądem i elegancją. Ten atrakcyjny samochód jest przeznaczony dla klientów przywiązujących uwagę do swojej pozycji oraz jakości wykończenia i komfortu auta. Nowy sedan, opracowany na bazie rozwiązań technicznych o powszechnie uznanej niezawodności i doskonałych parametrach, stanowi ukoronowanie oferty samochodów wyższej klasy Renault, przeznaczonych na rynki eksportowe. Renault Latitude będzie stopniowo wprowadzane do sprzedaży w ponad 50 krajach. W Rosji pojawi się w listopadzie 2010 roku. Rosyjscy klienci będą mieli wybór spośród sześciu wersji napędzanych silnikami o pojemności 2,5 i 2,0 l z automatyczną lub bezstopniową skrzynią biegów.
URUCHOMIENIE W ROSJI PRODUKCJI TRZECH MODELI W 2011 ROKU: FLUENCE, MEGANE I DUSTER
Uruchomienie produkcji na terenie Rosji pozwoli Renault na oferowanie samochodów przystosowanych do potrzeb rosyjskich klientów, w konkurencyjnych cenach, nie tylko w segmencie Entry, ale wszystkich ważnych segmentach, jak na przykład C i SUV. W 2011 roku Renault poszerzy gamę samochodów produkowanych w zakładzie Avtoframos w Moskwie:
– w pierwszym półroczu uruchomi w nim montaż sedana Fluence i hatchbacka Megane w systemie SKD (Semi Knock Down).
– montaż Dustera w systemie CKD (Complete Knock Down) rozpocznie się pod koniec 2011 roku.
Sprzedaż eleganckiego sedana Fluence na rynku rosyjskim ruszyła w kwietniu br. Klienci cenią samochód za jego wymiary, osiągi i wyposażenie plasujące go na styku segmentów C i D. Na salonie samochodowym w Moskwie Renault prezentuje również nowość przeznaczoną na rynek rosyjski – Fluence w wersji Dynamique z silnikiem benzynowym 2.0 l CVT, który pojawi się w sprzedaży we wrześniu 2010 roku. Ofertę Renault w segmencie C uzupełnia Megane hatchback, sprzedawany w Rosji od maja br.
Renault Duster to niezawodny i łatwy w obsłudze samochód terenowy, przystępny cenowo dla każdego, opracowany na płycie podłogowej B0 (Logana), znany ze swej solidności i trwałości. Dzięki Dusterowi, dysponującemu parametrami prawdziwego terenowego samochodu, a jednocześnie wyróżniającemu się atrakcyjną ceną i niskimi kosztami eksploatacji, marka Renault po raz kolejny dowiodła, że potrafi zejść z utartej ścieżki.
RENAULT FLUENCE Z.E. CONCEPT: ZAPOWIEDŹ PRZYSZŁEGO MODELU Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM DOSTĘPNEGO CENOWO DLA KAŻDEGO
Renault prezentuje również na swoim stoisku Renault Fluence Z.E. Concept – atrakcyjny i przestronny, rodzinny samochód elektryczny, wyposażony w zaawansowane technologie. Fluence Z.E. to concept-car skonstruowany przez Renault w ramach programu przystępnych cenowo samochodów o zerowej emisji CO2*. Fluence Z.E. stanowi zapowiedź przyszłego modelu elektrycznego Fluence, który będzie posiadał zasięg blisko 160 km i będzie prawdziwym samochodem przyszłości o zerowej emisji CO2*.
* podczas eksploatacji
RENAULT – MARKA BLISKA KLIENTOM DZIĘKI MODELOM LOGAN I SANDERO
Dzięki modelom Logan i Sandero, Renault cieszy się w Rosji renomą marki oferującej wysokiej jakości samochody, wyróżniające się najlepszym stosunkiem ceny do parametrów użytkowych. Renault Logan jest numerem 1 wśród zagranicznych samochodów sprzedawanych w Rosji. Renault Sandero jest dostępny na tym rynku od marca 2010 roku. Oba modele przyczyniły się do zdobycia przez Renault pozycji czwartej marki na rynku rosyjskim. Logan i Sandero należą do segmentu ekonomicznych aut, który stanowi jedną trzecią rynku rosyjskiego i reprezentują dziś 80% sprzedaży marki. Łącznie firma Renault sprzedała od momentu wprowadzenia na rynek w 2005 roku ponad 290 tys. Loganów i ponad 9 tys. Sandero, dostępnego w sprzedaży od marca br.
Renault poszerza swoją ofertę – we wrześniu wprowadzi Logana i Sandero wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. Obie wersje są bardzo oczekiwane na rynku rosyjskim, cechującym się wysokim popytem na automaty (32% rynku).
Do umocnienia sukcesu Sandero przyczyni się uruchomienie produkcji Sandero Stepway jesienią 2010 roku w zakładzie Renault w Moskwie (Avtoframos). Sprzedaż tego modelu rozpocznie się w styczniu 2011 roku. Sandero Stepway – duży, atrakcyjny i niezawodny samochód dwubryłowy o terenowym wyglądzie – stanowi udane połączenie elegancji i sportowego charakteru.
W tym roku firma Renault wprowadziła na rynek rosyjski bezprecedensową ilość nowości:
– w ciągu pierwszego półrocza na rynku pojawiło się 6 nowych modeli. Nowa wersja Logana i nowy miejski hatchback Sandero stanowią najlepszą ofertę w kategorii samochodów low cost. Specjalnie dla rynku rosyjskiego opracowano wersje Logana i Sandero z automatyczną skrzynią biegów. Całkowicie odnowiono ofertę marki w segmencie C – wprowadzono eleganckiego sedana Fluence, nowego Megane i kompaktowego vana Scenic oraz Megane Coupe (pod koniec 2009 roku). Od czerwca dostępna jest również nowa wersja Clio Renault Sport.
– w ciągu drugiego półrocza 2010 roku firma Renault kontynuuje proces pełnej odnowy oferowanej gamy samochodów. Wprowadziła jednocześnie dwa modele samochodów dostawczych: właśnie rozpoczęła się sprzedaż nowej wersji Kangoo, a jesienią pojawi się nowa wersja modelu Trafic. Najważniejsza nowość Renault – prestiżowy model Latitude – pojawi się w sprzedaży w listopadzie br. Klienci mogą znaleźć wszystkie modele marki w 120 punktach sprzedaży rozmieszczonych na terenie całego kraju.
ROSJA – STRATEGICZNY RYNEK DLA RENAULT
Renault odgrywa wiodącą rolę w rosyjskim przemyśle motoryzacyjnym. Od 2005 roku koncern posiada zakład produkcyjny w Moskwie (Avtoframos) dzięki współpracy z władzami tego miasta, a w 2008 roku nawiązał współpracę z grupą AvtoVaz. Alians Renault-Nissan i AvtoVaz chcą zdobyć do 2015 roku 40% rynku rosyjskiego.
Łączna moc produkcyjna trzech rosyjskich zakładów należących do współpracujących ze sobą producentów wyniesie w 2012 roku 1,3 miliona samochodów: Avtoframos, moskiewski zakład produkcyjny Renault posiada zdolności produkcyjne 160 tys. samochodów rocznie, zakład Nissana w Sankt-Petersburgu – 50 tys. pojazdów rocznie i kompleks AvtoVaz w Togliatti – 1,1 mln samochodów rocznie.
Współpracujące ze sobą koncerny są w trakcie wprowadzania w Togliatti Systemu Produkcji Aliansu i instalowania wspólnej linii produkcyjnej dla samochodów opracowanych na płycie podłogowej B0 (Logana) o mocy produkcyjnej 350 tys. pojazdów rocznie. Wszystkie trzy marki będą na niej produkowały różniące się między sobą samochody na potrzeby swoich gam. Łada jako pierwsza uruchomi na tej linii w 2012 roku produkcję dwóch swoich samochodów, kombi i furgonetki.
Alians Renault-Nissan i AvtoVaz utworzyły również wspólny dział ds. jakości i rozwoju sieci dostawców, działający od marca 2010 roku, którego celem jest szybka poprawa poziomu jakości u rosyjskich dostawców. Podniesienie jakości oraz zwiększenie liczby dostawców w Rosji będzie korzystne dla wszystkich trzech koncernów. Rosja jest krajem, w przypadku którego produkcja samochodów na miejscu z wykorzystaniem sieci lokalnych dostawców jest jednym z kluczowych czynników sukcesu. Celem współpracujących koncernów jest osiągnięcie dla wspólnej linii produkcyjnej w Togliatti wskaźnika lokalnych dostaw na poziomie 74%.
ŚWIATOWA PREMIERA
RENAULT LATITUDE: DUŻY SEDAN RENAULT O LUKSUSOWYM WNĘTRZU
W Moskwie Renault prezentuje po raz pierwszy na świecie swój nowy, luksusowy rodzinny sedan. Wyważone proporcje, duże rozmiary, mocny przód, masywna i dynamiczna bryła tyłu, przestronne i komfortowe wnętrze – Renault Latitude stanowi udane połączenie atrakcyjnego wyglądu i elegancji.
Nowy sedan opracowany na bazie rozwiązań technicznych o powszechnie uznanej niezawodności i doskonałych parametrach wzbogaci ofertę samochodów wyższej klasy Renault, przeznaczonych na rynki eksportowe. Ten atrakcyjny samochód jest przeznaczony dla klientów zwracających uwagę na swoją pozycję, jakość wykończenia i komfort auta. Renault Latitude będzie stopniowo wprowadzane do sprzedaży w ponad 50 krajach. W Rosji pojawi się w listopadzie 2010 roku.
Duże wymiary przyczyniające się do prestiżowego wyglądu i wysokiego poziomu komfortu:
– 4.888 mm długości, 1.832 mm szerokości, 1.495 mm wysokości w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2.762 mm;
– pojemność bagażnika – 477 dm³ (511 dm³ w przypadku wersji z zestawem naprawczym do kół),
– wymiary kabiny na najlepszym poziomie w segmencie – szerokość nad podłokietnikami 1.460 mm
z przodu i 1.440 mm z tyłu, promień na wysokości kolan z tyłu: 251 mm;
– szeroka, wygodna tylna kanapa dzielona w układzie 2/3–1/3;
– liczne schowki rozmieszczone w całej kabinie, w tym oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej o pojemności 9,6 litra i schowek o pojemności 2,4 litra w konsoli centralnej.
Ekskluzywne wyposażenie podnoszące komfort (montowane w standardzie lub w opcji w zależności od poziomu wyposażenia):
– montowany w standardzie już w podstawowej wersji system klimatyzacji z nawiewami na tylne miejsca oraz oferta automatycznej trójstrefowej klimatyzacji;
– unikalny w tym segmencie system kontroli jakości powietrza: dwufunkcyjny jonizator i podwójny rozpylacz zapachów;
– fotel kierowcy z wbudowaną funkcją masażu wyposażoną w 4 tryby działania;
– karta Renault hands free umożliwiająca otwarcie drzwi i uruchomienie samochodu z funkcją automatycznego blokowania drzwi po oddaleniu się kierowcy od pojazdu;
– nowy system wbudowanej nawigacji Carminat TomTom®;
– bogata oferta radioodtwarzaczy, w tym 3D Sound by Arkamys®, oferta wysokiej klasy systemu Bose® Premium®, zestawy głośnomówiące Bluetooth® i moduł złączy do cyfrowych urządzeń Plug & Music;
– kierunkowe reflektory bi-ksenonowe;
– system wspomagania parkowania przodem i tyłem;
– kamera cofania.
Komfort i wysokiej klasy zachowanie na drodze w połączeniu z mocnymi i oszczędnymi silnikami
– doskonałe zawieszenie (z tyłu zawieszenie wielodrążkowe) łączące z powodzeniem komfort z przyjemnością prowadzenia;
– precyzyjny układ kierowniczy zapewniający idealną stabilność i poczucie pełnego panowania nad samochodem;
– bogata oferta silników obejmująca 4 wersje benzynowe i 8 wersji z silnikiem wysokoprężnym;
– w Rosji sprzedaż rozpocznie się od wersji benzynowych napędzanych silnikiem 2.0 litra (M4R), wyposażonych w bezstopniową skrzynię biegów CVT Xtronic (FK0) oraz 2.5 litra V6 (VQ25) z 6-biegową skrzynią automatyczną (AJ0).
Starannie zaprojektowany samochód, który spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów
– bezpieczeństwo na najwyższym poziomie na rynkach zbytu dzięki konstrukcji wykorzystującej unikalne doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego i czynnego (ABS i system wspomagania nagłego hamowania w standardzie, system kontroli toru jazdy ESC, do 6 poduszek powietrznych z systemem dwóch czujników bocznych, napinacze i ograniczniki napięcia pasów, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, regulator-ogranicznik prędkości, czujnik ciśnienia w oponach)
– niezawodność i trwałość sprawdzonych rozwiązań technicznych opartych na know-how Aliansu Renault-Nissan, testy wytrzymałości, stanowiące gwarancję jakości w przypadku eksploatacji w trudnych warunkach panujących w niektórych krajach i doświadczenie produkcyjne zakładu w Busan, który produkuje Koleosa od końca 2009 roku, jak również inne modele eksportowane w różne rejony świata.
RENAULT LATITUDE: DUŻE NA ZEWNĄTRZ, DUŻE W ŚRODKU
Ze względu na swoje rozmiary (4,888 m długości, 1,832 m szerokości i 1,495 m wysokości), Renault Latitude należy do segmentu dużych luksusowych samochodów. Elegancka i rasowa sylwetka jest dodatkowo podkreślona chromowanymi elementami, w tym łukiem obramowania szyb bocznych. Nowy sedan w gamie Renault zwraca uwagę dynamicznym i prestiżowym wyglądem. Proporcje auta są doskonale wyważone dzięki rozstawowi osi 2,762 m oraz przedniemu i tylnemu zwisowi wynoszącym odpowiednio 1,025 m i 1,101 m. Kierunkowe reflektory bi-ksenonowe uwydatniają zarys chromowanej osłony chłodnicy. Obszerna bryła tyłu pozwala na wygospodarowanie bagażnika o jednej z największych pojemności w tym segmencie (477 litrów, a w przypadku wersji z zestawem naprawczym do kół – nawet 511 litrów). Zdecydowanie nowoczesna stylistyka auta jest widoczna w charakterystycznym układzie tylnych świateł, wykorzystujących technologię LED w uzupełnieniu do tradycyjnych żarówek. Pod chromowaną listwą z nazwą Renault Latitude widoczna jest obszerna pokrywa bagażnika zapewniająca łatwy dostęp do przewożonych rzeczy. Elektrycznie otwierany, panoramiczny dach ze szkła, dostępny w standardzie lub w opcji, zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza dzięki swojej powierzchni 4.624 cm² – unikalnej w tym segmencie. W tej konfiguracji dach stanowi idealne przedłużenie linii przedniej i tylnej szyby, co podkreśla elegancję auta.
Staranne spasowanie elementów nadwozia oraz dobór zastosowanych materiałów wpływają na wrażenie solidności i wysokiej jakości wykończenia.
Kabina zwraca uwagę dużą ilością miejsca i bogatym wyposażeniem. Lekka deska rozdzielcza wyróżnia się czystą, napiętą linią, podkreśloną krzywizną ozdobnej listwy. Wpisuje się ona w oryginalny zarys deski rozdzielczej zaprojektowanej wokół instrumentów pokładowych. Przełączniki przydatne przy prowadzeniu samochodu i regulacji wyposażenia wpływającego na komfort są umieszczone idealnie pod ręką, wokół kierownicy i na centralnej konsoli.
Dużą uwagę poświęcono również doborowi materiałów i starannemu spasowaniu elementów. Poszczególne wersje wyraźnie różnią się wnętrzem dzięki zastosowaniu licznych chromowanych elementów, takich jak: klamki drzwi, obramowania zegarów, gałka dźwigni zmiany biegów czy dostępności tapicerki z jasnej lub ciemnej skóry. Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, co pozwoliło uzyskać zróżnicowane wystroje wnętrza dla poszczególnych poziomów wykończenia. Klienci mają wybór między wnętrzem utrzymanym w jasnej, eleganckiej tonacji podkreślającej komfort lub ciemniejszym wystrojem o bardziej sportowych aspiracjach.
NA DALEKIE PODRÓŻE
Renault Latitude jest owocem współpracy i know-how Renault i Nissana. Komfort jazdy i wyciszenie kabiny, a także precyzyjna praca układu jezdnego oraz wysokie osiągi silników będą decydującymi argumentami w porównaniu z konkurencją. W Renault Latitude zastosowano doskonałe przednie zawieszenie z Renault Laguny, wysoko cenione za precyzyjne prowadzenie samochodu i dostosowane do wymagań wielu jednostek napędowych. Zależnie od rynku sprzedaży i rodzaju zamontowanego silnika, samochód będzie wyposażony w różne typy układów kierowniczych
elektryczno-hydraulicznych lub hydraulicznych ze zmiennym wspomaganiem. W tylnym zawieszeniu wykorzystano konstrukcję wielodrążkową opracowaną przez Nissana, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i wygodnie. Zawieszenie to zapewnia doskonałe tłumienie nierówności drogi i hałasów w czasie jazdy, a jednocześnie pasażerowie siedzący z tyłu dysponują szerokimi fotelami i dużą ilością miejsca na najlepszym poziomie w tej kategorii pojazdów.
Renault Latitude oferowane na rynek rosyjski jest wyposażone w dwa silniki benzynowe: dysponująca mocą 130 kW (175 KM) przy 6.000 obr./min sześciocylindrowa, widlasta jednostka o pojemności 2,5 litra (V4U) zapewnia wyjątkowe osiągi. W połączeniu z 6-biegową skrzynią automatyczną (AJ0) uzyskuje moment obrotowy 228 Nm już od 4.400 obr./min. Umiarkowane zużycie paliwa tego silnika (10,5 litra/100 km) nie ogranicza przyjemności prowadzenia samochodu: Renault Latitude z silnikiem V6 przyspiesza łatwo i zdecydowanie, a jego prędkość maksymalna może osiągnąć 211 km/h (na torze).
Podstawową jednostką w ofercie jest silnik 2-litrowy (M4R) uzyskujący moc 103 kW (140 KM) przy 6.000 obr./min. Współpracujący z doskonałą skrzynią bezstopniową Xtronic CVT2 (FK0) ten 4-cylindrowy silnik wykazuje się dużą elastycznością pracy i wysokimi osiągami. Brak typowej zmiany przełożeń w czasie jazdy sprawia, że silnik osiąga płynnie i cicho swój maksymalny moment obrotowy, dostępny od 4.400 obr./min. Trzynastoletnie doświadczenia w konstrukcji skrzyń Xtronic pozwoliły na opracowanie systemu niezawodnego i oszczędnego pod względem zużycia paliwa (8 litrów/100 km) w warunkach codziennej, typowej eksploatacji.
Renault Latitude będzie dostępne z szeroką gamą silników i sześciobiegowych skrzyń mechanicznych i automatycznych dostosowanych do preferencji klientów na różnych rynkach sprzedaży tego samochodu. Silniki wysokoprężne będą oparte na dwóch blokach konstrukcji Renault. Mocny i cicho pracujący silnik 2.0 dCi (M9R) będzie posiadał moc 110 i 127 kW (150 i 175 KM). Natomiast na niektórych rynkach, w najmocniejszych wersjach samochodu pojawi się silnik V6 dCi (V9X) o mocy 177 kW (240 KM). Tą samą mocą będzie można dysponować wybierając wersję z silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3.5 litra (V4Y).
CZYSTE POWIETRZE I KOMFORT KLASY PREMIUM
Renault Latitude, skonstruowane w oparciu o Nowego SM5 – model niedawno wprowadzony do sprzedaży na rynku koreańskim – wykorzystuje know-how inżynierów z Renault Samsung Motors oraz rozwiązania opracowane wspólnie przez Renault i Nissana. Szczególną uwagę poświęcono komfortowi i wyciszeniu kabiny. Konstruktorzy podeszli do tego zagadnienia w nieco odmienny sposób, zgodnie z wysokimi wymaganiami kultury azjatyckiej. Skupiono się w pierwszym rzędzie nad zapewnieniem kierowcy i pasażerom relaksu i ciszy w kabinie, co przekłada się bezpośrednio na komfort prowadzenia i podróżowania samochodem. Kierowca ma do dyspozycji rozwiązania w równym stopniu oryginalne, co użyteczne. W tapicerce fotela rozmieszczono pięć przewodów pneumatycznych zapewniających cztery tryby masażu ciała (do wyboru jest program pracy ciągłej lub czasowej oraz delikatnej lub intensywnej). Płynny, zsynchronizowany przepływ powietrza wzdłuż pleców w połączeniu z precyzją masażu zapewnia odprężenie mięśni. Funkcja ta, godna samochodów najwyższej klasy, może być połączona z wyjątkowym systemem kontroli jakości powietrza w kabinie. Trójstrefowy układ klimatyzacji zapewnia odprężenie i komfort na wszystkich miejscach w kabinie. Ten system best in class, opracowany na bazie klimatyzacji z Renault Laguna, posiada specjalny układ oczyszczania powietrza. Oprócz filtra z aktywnym węglem zatrzymującego pyłki, Renault Latitude jest wyposażone w dwufunkcyjny jonizator powietrza. Jego powszechnie znane, korzystne działanie na samopoczucie (ze względu na jony ujemne) zostało spotęgowane dzięki zastosowaniu dodatkowego filtra: przekształcenie cząstek znajdujących się w powietrzu (głównie wodoru i tlenu) pozwala na wyeliminowanie z atmosfery niektórych alergenów i bakterii. Ale nie jest to jedyny układ decydujący o jakości powietrza w kabinie. Niezależnie od działania klimatyzacji, kierowca może zaprogramować rozpylanie zapachów w kabinie z dwóch pojemników umieszczonych w desce rozdzielczej. Wkłady te są wymienne, w sieci Renault będą dostępne różne rodzaje zapachów.
100-PROCENTOWA ŁĄCZNOŚĆ ZE ŚWIATEM
Renault Latitude, stanowiące ukoronowanie oferty prestiżowych aut marki, oferuje klientom najlepsze rozwiązania w zakresie użytecznych technologii. Dlatego też w ofercie tego modelu znalazły się, w zależności od rynku zbytu oraz poziomów wyposażenia, najwyższej klasy urządzenia do nawigacji satelitarnej i odtwarzania muzyki wraz z modułami przyłączeniowymi.
– oferowany już w podstawowych wersjach tego modelu system audio 3D Sound by Arkamys®, z 6 głośnikami zapewniający nagłośnienie godne sali koncertowej, jest wyposażony w odtwarzacz płyt CD mp3 oraz posiada funkcję Audiostreaming dostępną poprzez złącze typu jack i umożliwia obsługę telefonu komórkowego za pomocą technologii Bluetooth.
– w wyższych wersjach wyposażenia Renault Latitude dysponuje 8 głośnikami oraz modułem Plug & Music, umożliwiającym podłączenie większości zewnętrznych urządzeń odtwarzających, w tym również iPod’ów.
– odznaczający się wyjątkowymi parametrami system audio Bose® Sound System wprowadza pasażerów w świat idealnych dźwięków: w jego skład wchodzi 10 głośników (w tym głośnik centralny i subwoofer), wzmacniacz/equalizer wielokanałowy oraz moduł złączy multimedialnych.
Wszystkie elementy sterowania zostały rozmieszczone wokół kierowcy i na środkowej konsoli. Są połączone z wyświetlaczami umieszczonymi na desce rozdzielczej.
Renault Latitude jest wyposażone, zależnie od przepisów obowiązujących w poszczególnych krajach, w system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®. Ten prosty w obsłudze, zintegrowany system umożliwia bardzo szybkie i precyzyjne prowadzenie wzdłuż wyznaczonych tras. Funkcje IQ Routes (statystyczna optymalizacja tras przejazdu), Advanced Lane Guidance (szczegółowa wizualizacja skrzyżowań) oraz Mapshare (aktualizacje danych w ramach społeczności użytkowników nawigacji TomTom) będą wprowadzane stopniowo, w miarę gromadzenia lokalnych informacji dotyczących poszczególnych krajów.
W Renault Latitude dostępne będą również wszystkie technologie wspomagające prowadzenie pojazdu i zwiększające komfort jego użytkowania, takie jak: karta Renault hands free najnowszej generacji, wspomaganie parkowania z czujnikami zbliżeniowymi z przodu i z tyłu, kamera cofania, regulator-ogranicznik prędkości, bi-ksenonowe reflektory kierunkowe z przodu i światła oparte na technologii LED z tyłu.
WYSOKA JAKOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO
Do produkcji Renault Latitude stosowane są elementy wytwarzane i montowane zgodnie ze standardami Aliansu, dzięki czemu już obecnie model ten może poszczycić się dobrymi wynikami uzyskanymi przez Renault w tych dziedzinach. Pieczę nad tym projektem sprawuje usytuowany w miejscowości Giheung w pobliżu Seulu ośrodek Renault Samsung Technical Center (RSTC), w oparciu o specyfikację przygotowaną uprzednio przez Renault. Od fazy projektowania poprzez zatwierdzanie i dopracowywanie szczegółów aż po wdrożenie do produkcji, inżynierowie z Renault Samsung Motors ściśle współpracowali z inżynierami z Renault i Nissana w celu doprowadzenia prac nad stworzeniem modelu Renault Latitude do końca. Od ośmiu lat Renault Samsung Motors jest liderem na rynku koreańskim pod względem jakości. Stanowiąca fundament kultury firmy jakość projektowania i wytwarzania jest nagradzana dowodami uznania przez klientów. Od momentu sprzedaży poprzez cały okres użytkowania pojazdu firma ta kładzie szczególny nacisk na zapewnienie wysokiej jakości serwisu.
Kwestie bezpieczeństwa nie pozostają w tyle. Zapewnione jest zarówno bezpieczeństwo czynne dzięki skutecznemu i wytrzymałemu układowi hamulcowemu oraz montowanemu w standardzie układowi ABS/EBV, jak i bezpieczeństwo bierne, dzięki kabinie zaprojektowanej zgodnie z zasadami obowiązującymi w Renault jako kapsuła ochronna dla wszystkich pasażerów, wyposażonej w poduszki powietrzne (do 6 poduszek), dostosowujące się do siły zderzenia i sprzężone z pasami posiadającymi napinacze i ograniczniki napięcia. Wywodzące się bezpośrednio z modelu Renault Laguna, Renault Latitude jest wyposażone w system dwóch bocznych czujników zderzenia powodujących uruchomienie poduszki chroniącej miednicę i klatkę piersiową.
POD WSZYSTKIMI SZEROKOŚCIAMI GEOGRAFICZNYMI
Renault Latitude jest odzwierciedleniem międzynarodowego rozwoju koncernu Renault. Model zaprojektowany we Francji i w Korei Południowej, wykorzystujący elementy płyty podłogowej Renault i Nissana, oferuje swoim nabywcom kwintesencję europejskiego i azjatyckiego know-how w postaci najnowszych technologii, dynamicznych osiągów oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa, komfortu i jakości. Renault Latitude jest produkowane w Korei Południowej, w fabryce Renault-Samsung-Motors w miejscowości Busan. Zakład dysponujący certyfikatem ISO 14 001 jest przyjazny dla środowiska i posiada bogate know-how w zakresie produkcji aut z wyższych segmentów. Oprócz modelu Renault Latitude, produkowane są w nim aktualnie modele Renault-Samsung-Motors SM3, SM5, SM7, QM5 oraz Renault Koleos.
Model Latitude prezentowany po raz pierwszy publiczności podczas salonu samochodowego w Moskwie, trafi do sprzedaży pod koniec września 2010 roku kolejno w Maroku i w Algierii, na Ukrainie, w Rosji i na rynki afrykańskie. Wersja europejska będzie jedną z nowości salonu samochodowego w Paryżu.
Klienci mogą się zapoznawać z nowym modelem od 10 czerwca na stronie www.renault-latitude.com.
HISTORIA RENAULT W ROSJI
1916: Utworzenie spółki Russkij Renault w Sankt-Petersburgu.
1966: Podpisanie szeregu porozumień na prace konstruktorskie oraz dostawę i wykonanie elementów wyposażenia. Do najważniejszych porozumień podpisanych w latach 1966–1983 należą: Moskwicz (samochody), Kamaz (pojazdy ciężarowe), Charków (ciągniki), Aleksandria (styczniki) i Psków (maszyny spawalnicze).
1968: Otwarcie biura przedstawicielskiego.
1998: Utworzenie Avtoframos, spółki prawa rosyjskiego o kapitale zakładowym 124 milionów rubli (4,6 milionów euro). Jej udziałowcami, posiadającymi równą ilość udziałów, są Renault i miasto Moskwa. Cel działalności spółki: produkcja i sprzedaż samochodów na terenie Rosji.
2000: Podwyższenie kapitału Avtoframos do 90 milionów euro, dokonane przez mera Moskwy poprzez wniesienie wkładu w postaci budynków i terenów oraz przez Renault w postaci gotówki.
2003: Zapowiedź uruchomienia inwestycji w kwocie 230 milionów euro mającej na celu produkcję i sprzedaż modelu Logan (luty).
2004: Budowa zakładu produkcyjnego i przygotowanie do wprowadzenia na rynek modelu X90.
2005: Inauguracja zakładu Avtoframos. Uruchomienie produkcji Logana.
2008 (luty): Ostateczne podpisanie strategicznego porozumienia partnerskiego między Renault a AvtoVaz. Renault przejmuje 25% + 1 akcję AvtoVaz.
2008 (wrzesień): Sprzedaż firmie AvtoVaz licencji na produkcję płyt podłogowych Logana oraz silników K i skrzyń biegów J.
2008 (październik): 200-tysięczny egzemplarz Logana schodzi z taśmy zakładu.
2009 (listopad): Renault, Russian Technologies i Troika Dialog podpisują porozumienie w sprawie restrukturyzacji AvtoVaz.
2010 (1. marca): inauguracja drugiej fazy rozbudowy zakładu Avtoframos (produkcja 160.000 samochodów rocznie) oraz uruchomienie produkcji i sprzedaży modelu Sandero
Zatrudnienie: 2.700 pracowników na dzień 31. grudnia 2009 roku.
ZAKŁAD PRODUKCYJNY AVTOFRAMOS (SPÓŁKA ZALEŻNA RENAULT)
Forma prawna i struktura kapitałowa: spółka akcyjna, 94,6% akcji należy do Renault, 5,4% – do miasta Moskwy.
Powierzchnia: początkowo 31 ha / obecnie 58 ha.
Przedmiot działalności: produkcja nadwozi – montaż.
Ilość linii produkcyjnych: 1 linia.
Wskaźnik lokalnych dostaw: 44% na koniec 2009 roku.
Produkowane samochody: Renault Logan od 2005 roku/Renault Sandero od 2010 roku.
Produkcja
rok 2005 |
rok 2006 |
rok 2007 |
rok 2008 |
rok 2009 |
|
Logan |
7.057 |
50.665 |
72.756 |
73.186 |
51.188 |
Sieć handlowa
Sieć handlowa: 83 koncesjonerów i 120 punktów sprzedaży.
Pozostała infrastruktura
– magazyn centralny części zamiennych;
– ośrodek szkoleniowy.
SPRZEDAŻ RENAULT W ROSJI W PODZIALE NA POSZCZEGÓLNE MODELE – 7 MIESIĘCY 2010 ROKU
model |
sprzedaż |
Logan |
35.311 |
Sandero |
7.756 |
Fluence |
2.525 |
Megane |
1.699 |
Koleos |
1.149 |
Symbol |
1.455 |
Scenic |
180 |
Clio |
166 |
Laguna |
178 |
Kangoo |
227 |
Trafic |
61 |
Master |
86 |
Espace |
6 |
Vel Satis |
2 |
razem |
50.801 |
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze