Renault inauguruje w Saint-Just, w departamencie Eure, projekt Tor Renault, bezpieczna droga – nową przestrzeń do szkoleń w zakresie bezpiecznego i odpowiedzialnego prowadzenia pojazdów.
Tor został otwarty dla klientów indywidualnych i firm. Dysponuje parkiem pojazdów marki Renault: elektrycznymi, z silnikami spalinowymi, wyposażonymi w części w system wspomagania dla osób o ograniczonej mobilności ruchowej.
Kampus poświęcony bezpieczeństwu to miejsce, które przyjmie również studentów Uniwersytetu Aix Marseille, przygotowujących uniwersyteckie dyplomy w zakresie Zarządzania ryzykiem drogowym w przedsiębiorstwie.
Inauguracja projektu Tor Renault, bezpieczna droga, z którego zyski przeznaczane będą na akcje społeczne, jest kolejną realizacją społecznej i środowiskowej odpowiedzialności Renault.
W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy na stronę: www.circuit-renault.fr
Carlos Tavares, dyrektor operacyjny Grupy Renault: Przyjemność prowadzenia samochodu rodzi się z poszerzania wiedzy na temat środowiska. Jako producent samochodów pracujemy nad poprawą przyjemności prowadzenia naszych pojazdów, lecz jesteśmy również odpowiedzialni za wpływanie w konkretny sposób na zachowania na drodze i na zmniejszenie emisji CO2. 80% wypadków drogowych w Europie wiąże się z czynnikiem ludzkim. Badania wskazują, że udoskonalenie sposobu jazdy może zmniejszyć zużycie paliwa aż o 25%. Umożliwiając co roku przeszkolenie w zakresie bezpieczeństwa i ekojazdy ponad 2000 osób, inicjatywa Renault, którą z duma otwieram, stanowi nowy dowód naszego zaangażowania w kwestie odpowiedzialności biznesu.
KOMPLETNE STAŻE, ŁĄCZĄCE PRAKTYKĘ Z TEORIĄ, DOSTOSOWANE DO WSZELKICH POTRZEB
Projekt jest dostępny dla wszystkich: klientów indywidualnych i biznesowych, współpracowników Renault, doświadczonych kierowców, seniorów dbających o doskonalenie czy też młodzieży na etapie nauki, a także osób o ograniczonej mobilności.
W cenę 250 euro (w tym posiłek) wliczony jest przedpołudniowy blok nauczania teoretycznego, po którym następuje popołudnie za kierownicą samochodu Renault. Program szkoleniowy ma na celu rozwijanie u uczestników szkoleń lepszego rozumienia mechanizmów prowadzących do wypadków, pomaga im w analizowaniu ich własnych reakcji (odruchów i obaw) oraz w rozpoznawaniu możliwości i ograniczeń związanych z technologicznym wyposażeniem pojazdu (ABS, system wspomagania nagłego hamowania BAS). Ponadto wyjaśnia zasady jazdy ekologicznej (zmiana biegów, panowanie nad przyspieszaniem i hamowaniem przy przewidywaniu warunków drogowych), a także uczy jak najlepszego korzystania z funkcji jazdy ekologicznej (wskaźnik stylu jazdy, bilans trasy, eko-coaching i eko-nawigacja) w celu zmniejszenia zużycia paliwa, a zatem kosztów transportu. Bardziej pogłębione szkolenia 2- lub 3-dniowe będą stanowiły uzupełnienie tej oferty.
KAMPUS DEDYKOWANY KWESTIOM BEZPIECZEŃSTWA
Równolegle z inauguracją projektu, Renault współpracowało z Uniwersytetem Aix Marseille w celu wydania dyplomu uniwersyteckiego (DU) w zakresie Zarządzania ryzykiem drogowym w przedsiębiorstwie, głównie z myślą o studentach, dla których będzie on stanowił dopełnienie wykształcenia. Dyplom ten umożliwi wykształcenie wykładowców w dziedzinie zapobiegania zagrożeniom drogowym oraz przyczynienie się do profesjonalizacji tych zawodów. Pierwszy rocznik powinien rozpocząć studia we wrześniu 2013 r. Duża część kursów odbywać się będzie na terenie toru, który tym samym stanie się kampusem, miejscem szkoleń, przekazywania wiedzy, a także wymian i debat w gronie ekspertów.
INNOWACYJNE PODEJŚCIE W ZAKRESIE SPOŁECZNEJ I ŚRODOWISKOWEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Renault rozpoczęło współpracę ze spółką Duprat Concept, operatorem wielu parków rozrywki. Firma Duprat Concept stworzyła i zrealizowała projekt toru oraz zapewnia zarządzanie operacyjne, podczas gdy Renault dostarcza flotę samochodów i wnosi swe doświadczenie w kwestiach bezpieczeństwa ruchu drogowego i ekojazdy. Firmy Duprat Concept i Renault uzgodniły, że nie będą pobierać żadnych korzyści finansowych z tytułu szkoleń: powstałe zyski zostaną w całości wykorzystane na akcje społeczne, z przeznaczeniem dla młodych ludzi, w celu ułatwienia im reintegracji zawodowej. Przy tworzeniu programów szkoleniowych eksperci Renault wykorzystują wkład teoretyczny ze strony wykładowców – pracowników naukowych Uniwersytetu Aix Marseille, którzy są specjalistami do spraw bezpieczeństwa drogowego.
RENAULT POLSKA PIONIEREM NA SKALĘ ŚWIATOWĄ
Powstała w 2004 roku Szkoła Jazdy Renault jest pierwszą markową szkołą doskonalenia techniki jazdy Renault na świecie. Szkoła działa na terenie lotniska Warszawa-Bemowo i od początku swojej działalności przeszkoliła już ponad 12.500 osób, w tym blisko 250 firm.
W ofercie szkoły znajdują się szkolenia dla klientów indywidualnych i flotowych, programy dla kierowców samochodów dostawczych, jazda proaktywna, czyli szkolenie z techniki bezpiecznej jazdy w realnym ruchu drogowym, audyty flot samochodowych oraz kursy ekojazdy, w tym nowatorski kurs z użyciem systemu telemetrycznego, dającego możliwość obiektywnego pomiaru umiejętności jazdy ekologicznej, dzięki bieżącej rejestracji ok. 20 parametrów jazdy. Szkoła prowadzi również wykłady z psychologii i bezpieczeństwa ruchu drogowego, testy podatności na agresje drogową oraz szkolenia z zakresu pierwszej pomocy. Szkoła Jazdy Renault dysponuje terenem 50.000 m² do ćwiczeń, w tym płytą poślizgową o długości 120 m oraz kręgiem poślizgowym o średnicy 60 m, a także płytami betonowymi do jazdy na trolejach oraz jazdy szosowej i torem off road. Szkoła Jazdy Renault jest członkiem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego i Polskiego Stowarzyszenia Motorowego Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy.
Szczegóły: www.szkolajazdyrenault.pl
BEZPIECZEŃSTWO I EKOJAZDA
Renault, świadome swojego wpływu na zdrowie i środowisko, uczyniło z trwałej mobilności dla wszystkich i z bezpieczeństwa ruchu drogowego priorytetowe kierunki działania w ramach swojej polityki społecznej i środowiskowej odpowiedzialności. W obu tych sektorach Grupa postanowiła przyjąć podejście holistyczne.
– Polityka Renault w kwestii bezpieczeństwa łączy nowoczesne technologie samochodowe z działalnością społeczną w celu zmiany zachowań. Od 1954 r., kiedy to powstało Laboratorium Fizjologii i Biomechaniki badające skutki wypadków samochodowych na ludzkie ciało, Renault nie przestaje wprowadzać nowatorskich rozwiązań. Renault było na przykład pierwszym producentem, który udoskonalił system 4Control, zapewniający lepszą kontrolę toru i prędkości pojazdu. W 2012 r.
Grupa wzbogaciła swój system wspomagania prowadzenia układem Visio System, technologiami poszerzonej widoczności w celu zapobiegania sytuacjom wypadkowym, istniejącym np. na zjazdach z tras czy też wynikającym z obniżonej widoczności w nocy. W kwestii uwrażliwiania, po programie edukacyjnym Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich, dostępnym dla dzieci i młodzieży na całym świecie, a także po utworzeniu katedry zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego przeznaczonej do szkolenia przyszłych ekspertów pochodzących z Środkowego Wschodu i Afryki Północnej, Grupa co roku wypełnia stopniowo swoje zobowiązanie u boku Narodów Zjednoczonych*, przyczyniając się do uratowania 5 milionów ludzkich istnień na drogach (*Dekada działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego).
– W kwestii redukcji emisji CO2 Renault plasuje się już na poziome poniżej 130 g CO2 na przepisowy europejski kilometr w 2015 r., czyli z trzyletnim wyprzedzeniem. Nowe silniki serii Energy, umożliwiające zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 od -7% do -25%, od 2012 r. stanowią wyposażenie najpopularniejszych modeli gamy samochodów z silnikami spalinowymi Renault: Clio, Mégane i Scénic, a wraz z Lodgy zostały nawet wprowadzone do Dacii. 4 modele gamy samochodów elektrycznych odpowiadają zarówno przyzwyczajeniom klientów indywidualnych, jak też biznesowych, dzięki kosztom użytkowania równoważnym kosztom samochodów z silnikami spalinowymi. Jednak mimo najbardziej nowatorskich technologii, klienci odnotowują przekraczanie deklarowanych wartości zużycia energii w pojazdach, co doprowadziło Renault do stworzenia w 2008 r. programu Driving eco², polegającego na udostępnieniu systemów wspierania jazdy w celu zmniejszenia zużycia paliwa oraz na zaproponowaniu klientom oferty szkoleń w zakresie ekojazdy. Szkolenia „Driving eco²” w samochodach z silnikiem spalinowym i w pojazdach elektrycznych są dostępne we Francji oraz oferowane w wybranych krajach Europy. Pozwolą one na jeszcze większe uwrażliwienie kierowców.
KLUCZOWE LICZBY
Bezpieczeństwo
> Ponad milion osób zmarłych co roku w wypadkach drogowych i ponad 25 milionów rannych.
> 15 samochodów z gamy uzyskało 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
> Samochody oferujące łącznie wzmocnioną strukturę, poduszki powietrzne, system stabilizacji toru jazdy ESC i system wspomagania nagłego hamowania BAS pozwalają na zmniejszenie o 70% liczby osób ciężko rannych, w porównaniu z samochodami mającymi ponad 15 lat.
> 13 milionów uczniów i gimnazjalistów z 35 krajów uwrażliwionych na ryzyko drogowe w ramach programu Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich od 2000 r.
Zmniejszenie emisji CO2
> Dzięki zastosowanym narzędziom i szkoleniu Driving eco², obniżenie zużycia paliwa może osiągnąć 25%. Dla samochodu elektrycznego oznacza to dodatkowo około 30 km niezależności.
> W połowie 2013 r. 9 samochodów z gamy (6 z silnikami spalinowymi i 3 elektryczne) zostało wyposażonych w funkcje ekojazdy Driving eco².
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze