Zapewne wpadły Wam w oczy dziwne jeździdełka, które można było dostrzec obok Twizy na zdjęciach ilustrujących artykuł poświęcony wprowadzeniu do użytkowania dwuosobowego elektrycznego pojazdu Renault przez flotę Bluecub w Bordeaux. W tekście sprzed kilku dni nie wspomnieliśmy wprawdzie o tym, co to takiego, ale z racji faktu, iż produkcję tych autek uruchomiono w zakładach Renault w Dieppe możemy poświęcić tematowi kilka słów.
Ten czteroosobowy pojazd jest w pełni elektrycznym samochodem. Po drogach Francji jeździ ich już przeszło 4.500. Bolloré Bluecar ma 3,65 metra długości, 1,70 metra szerokości i 1,61 metra wysokości. Jego bagażnik mieści 350 dm³, a więc całkiem sporo. Pierwsze egzemplarze trafiły na drogi pod koniec 2011 roku.
Współpraca Renault i Bolloré datuje się od podpisania 9. września 2014 roku umowy partnerskiej. To na mocy tego dokumentu w bieżącym miesiącu fabryka w Dieppe rozpoczyna produkcję Bolloré Bluecarów. Dotychczas te autka produkowane były wyłącznie we Włoszech, teraz sukcesywnie Bolloré przenosić będzie ich wytwarzanie do Francji. Naturalnie ta decyzja została z entuzjazmem przyjęta w Dieppe – oznacza dodatkową pracę dla zatrudnionych tam ludzi oraz podnosi prestiż tej fabryki, i tak już niemały przecież.
Zakład w Dieppe został otwarty w maju 1969 roku. Zatrudnia obecnie 280 pracowników, ale produkuje się tam niewielkie serie samochodów. Od chwili uruchomienia fabryki wyprodukowano tam ponad 400.000 pojazdów. Aktualnie bramy zakładu w Dieppe opuszczają modele Clio R.S. 200 EDC oraz samochody wyczynowe, w tym single-seatery. Rozpoczęcie montażu Bolloré Bluecar wiąże się ze stworzeniem 30 kolejnych miejsc pracy.
„Bluecar jest doskonałą dodatkową okazją biznesową dla naszej fabryki. Doceniamy zaufanie Bolloré pokładane w naszych specjalistach. Z pewnością spełnimy oczekiwania dotyczące jakości i terminowości dostaw” – powiedział Laurent Delannay, dyrektor zakładów Renault w Dieppe.
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze