Nagrody Renault Quality Awards zostały stworzone sześć lat temu, aby wyróżniać jakość pracy i zaangażowanie dostawców. Są one przyznawane dostawcom części i usług niezależnie od wielkości firmy, kraju pochodzenia czy branży. Obok projektowania i innowacji jakość jest jednym z trzech filarów wizerunku marki Renault.
Koncern Renault pragnął podziękować dostawcom, którzy poprzez swoje wyjątkowe zaangażowanie zdołali utrzymać produkcję i poziom jakości w szczególnie trudnej sytuacji jaką było tegoroczne tsunami w Japonii. Nagrody przyznane trzem dostawcom są świadectwem partnerstwa opartego na zaufaniu.
Nagrody zostały wręczone podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie przez Christiana Vandenhende, Dyrektora ds. Zakupów i Prezesa RNPO (Renault-Nissan Purchasing Organization) oraz Odile Desforges, Zastępcę Dyrektora Generalnego ds. Inżynierii i Jakości.
Christian Vandenhende podkreślał zaangażowanie, przejrzystość działania i szybkość reakcji w najtrudniejszych chwilach kryzysu, którymi wykazali się dostawcy wyróżnieni Renault Special Award.
Wyniki Renault w dziedzinie jakości były jednym z ważniejszych czynników, które doprowadziły do podpisania umowy o współpracy z Daimlerem – powiedziała Odile Desforges.
Partnerstwo Renault z dostawcami odgrywa kluczową rolę w utrzymywaniu wysokiej jakości produkcji przy jednoczesnym rozwoju jej wielkości.
Zwycięzcami Renault Quality Awards zostali:
Na świecie:
– SPX Service Solutions (systemy informacji technicznej dla elektroniki wbudowanej) za doskonałe wyniki w projektowaniu narzędzi diagnostycznych dla sieci serwisu posprzedażnego.
– Recyde (obróbka stali). Recyde, laureat nagrody z 2010 r., niezmiennie dostarcza Renault elementy wysokiej jakości.
– Zanini Auto Grup (plastikowe komponenty i kołpaki) od wielu lat kultywuje zasadę doskonałości w zakresie jakości i terminowości dostaw. Elastyczna, innowacyjna firma dzięki wynikom finansowym należy do najlepszych przedsiębiorstw na rynku.
– Bosch (układy napędowe i systemy podwozi), nagrodzony już w 2010 r., w tym roku otrzymał nagrodę za elastyczność, regularne osiąganie lub wręcz przekraczanie celów w zakresie jakości oraz zabezpieczenie łańcucha dostaw w czasie trudności związanych z tsunami.
– Bourbon (mechanizmy drzwiowe) otrzymuje nagrodę za wyniki w dziedzinie jakości, które przekroczyły zakładane cele.
Na poziomie regionalnym:
Kraje Euromed:
– Formfleks (Turcja) za zerowy wskaźnik części wadliwych na tysiąc części w 2010 r.
Ameryka Północna i Południowa:
– NKG (Japonia) w uznaniu wieloletniej współpracy w zakresie dostaw świec zapłonowych, podgrzewaczy i czujników tlenu na najwyższym poziomie.
Azja-Afryka:
– Shin Dong Motech (Korea Południowa) od 2001 r. dostarcza części karoserii wysokiej jakości dla Renault Samsung Motors.
Zwycięzcami Renault Special Awards zostali:
– Fujitsu (produkty i usługi informatyczne), które wykazało się wysoką skutecznością w zakresie zarządzania priorytetami produkcji. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu pracowników żadna z fabryk Aliansu nie miała przerwy w dostawach ze strony Fujitsu.
– Renesas (elektronika) szybko wprowadził rozwiązanie zastępcze podczas przerwy w produkcji w fabryce Naka, minimalizując w ten sposób wpływ kryzysu na Renault i dostawców pierwszego rzędu.
– Ibiden (komponenty ceramiczne) podjął szybkie, zdecydowane i przejrzyste działania, dowodząc swojego silnego poczucia odpowiedzialności, dzięki czemu był w stanie kontynuować realizację dostaw dla Renault pomimo bardzo trudnych warunków.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze